اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970312298798867

فصل جوجه کشی

کد: 13970312298798867

https://goo.gl/xQkaT6

، تهران , (اخبار رسمی): جوجه کشی از تخم‌های نطفه‌دار پرندگان یک فرآیند تخصصی است که باید در شرایط و زمان مناسب انجام پذیرد. این شرایط شامل دما و رطوبت است.

فصل جوجه کشی
فصل جوجه کشی

 فصل جوجه کشی

جوجه کشی از تخم‌های نطفه دار پرندگان یک فرآیند تخصصی است که باید در شرایط و زمان مناسب انجام پذیرد. این شرایط شامل دما و رطوبت ، تهویه هوا و اکسیژن‌رسانی و چرخش هستند. از طرف دیگشر جفت‌گیری و تخم گذاری برخی از پرندگان در مواقع خاصی از سال انجام می‌پذیرد بنابراین جوجه کشی از تخم‌های نطفه‌دار این پرندگان نیز در مواقع خاصی از سال امکان پذیر است.

غاز

فصل جوجه کشی غاز از میان پرندگانی که در فصول خاصی از سال انجام می‌پذیرد می‌توان به غاز و خروس لاری اشاره کرد. جفت‌گیری غازها در اوایل بهار انجام می‌پذیرد و تخم‌ریزی آن‌ها هم از نیمه دوم فروردین شروع می‌شود. پس از آن نوبت به جوجه کشی از تخم‌های نطفه دار غاز می‌رسد. این فرآیند معمولا تا اواسط و اواخر خرداد ماه طول می‌کشد.

جوجه کشی از پرندگانی که جوجه کشی از آنها در هر فصلی امکان پذیر است:

گونه‌های خاصی از غازها وجود دارند که بر روی آن‌ها اصلاح نژادی انجام شده و می‌توانند دو دوره در سال تخم‌گذاری کنند. غازهای سفید نروژی از این دسته غازها هستند که قادرند علاوه بر نزدیکی‌های عید در پاییز نیز تخم گذاری کنند. اگر به تغذیه این نژادها رسیدگی شود ، می‌توانند در هر دوره بین 50 تا 55 تخم و در کل سال تا 110 تخم نیز بگذارند.

خروس لاری

فصل جوجه کشی خروس لاری؛ خروس لاری نیز جزء آن دسته از پرندگانی است که جوجه کشی از آن در فصول خاصی از سال انجام می‌پذیرد. افراد باتجربه در زمینه پرورش و نگهداری مرغ و خروس لاری بهمن ماه را برای جوجه کشی از تخم‌های نطفه دار این پرنده ترجیح می‌هند.

جوجه کشی کبک

فصل جوجه کشی کبک ؛ از دیگر پرندگانی که تخم گذاری آن‌ها محدود به دوره زمانی خاصی است، می‌توان به کبک اشاره کرد. دوره تخم گذاری این پرنده در سال اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد است.

در مقابل پرندگانی هستند که در تمام طول سال قادر به جفتگیری هستند و می‌توان تخم نطفه‌دار از آن‌ها بهره‌برداری کرد. برای مثال جفت‌گیری و تخم‌ریزی مرغ خانگی و بلدرچین در طول سال انجام می‌پذیرد و می‌توان در طول سال از تخم‌های نطفه دار آن‌ها جوجه کشی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی