اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970314299048867

چه نوع آبسردکنی بخریم

کد: 13970314299048867

https://goo.gl/reU9R3

، تهران , (اخبار رسمی): آبسردکن امروزه از اقلام پر مصرف محسوب می‌شود که در هر مکانی می‌توان آن را دید و تفاوت در انواع و اقسام آبسردکن مشتری را در انتخاب آبسردکن مناسب دچار مشکل می‌کند.

راهنمای خرید آبسرد کن – چه نوع آبسردکنی بخریم
چه نوع آبسردکنی بخریم

آب سردکن، دستگاهی است برای تولید آب خنک که مصارف انسانی دارد. این دستگاه با ورود آب تغذیه شده و آب آشامیدنی را سرد می‌کند و آن را برای مصرف در مدت زمان طولانی به صورت خنک در اختیار قرار می‌دهد. در ادامه راهنمای خرید آبسرد کن به تفصیل بیان می‌شود.

دستگاه‌های آب سردکن‌ها معمولاً به سه دسته اصلی و کلی تقسیم می‌شوند که به قرار زیر هستند:

راهنمای خرید آبسرد کن، آب سردکن‌های مخزن‌دار مجهز به شناور:

آب سردکن‌های مخزن‌دار مجهز به شناور در اکثر موارد  به آب لوله‌کشی شهری به صورت مستقیم وصل می‌شوند و مخزن آنها توسط یک شیر مجهز به شناور همیشه پر می‌ماند، سیستم کنترل ورودی آب این مدل از آبسردکن‌ها اتوماتیک است که فرآیند پر شدن آب توسط شناور تعبیه شده صورت می‌گیرد و هم چنین برای آب اضافی که ممکن است در حین خوردن آب سرد پیدا شود، مستقیما توسط شیر خروجی به مجرای فاضلاب وصل هستند تا اضافات آبی تولیدی از طریق این مجرا خارج شود. بیشتر این نوع را در شرکت‌ها و محل‌های عمومی می‌توان دید.

در این مدل آب سردکن‌ها در پیک مصرف، جواب‌گوی مصرف زیاد آب نیستند. این مدل از  آبسردکن‌ها غالبا از یک سیستم پمپ حرارتی (پمپ حرارتی یا پمپ گرما وسیله‌ای که عمل انتقال انرژی از نقطه مبدا - کم دما) به نقطه مقصد که دارای دمای بیشتر است را انجام می‌دهد. (همچون یخچال) برای خنک کردن آب استفاده می‌کنندد. لوله‌های اواپراتور (تبخیر کننده یا اواپراتور Evaporator ابزاری است که برای تبخیر آب یا دیگر مایعات به کار می‌رود. این ابزار جز ابزارآلات پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، نوشابه سازی، سیستم‌های تهویه مطبوع و … است.) به شکل لوله مسی به دور یک مخزن فلزی جوش می‌خورد.

باید توجه داشت که هیچ ارتباط مستقیمی نباید بین لوله‌های مسی با آب درون مخزن باشد زیرا این عمل غیر بهداشتی بوده و برای انسان مضر است در ادامه  آب وارد مخزن می‌شود و با مصرف برق توسط مدار خنک‌کننده، خنک می‌شود. خنک شدن لوله‌ها باعث خنک شدن مخزن و سپس خنک شدن آب می‌شود. با مصرف آب، شناور تعبیه شده در مخزن پایین می‌آید و شیر آب ورودی باز می‌شود تا مخزن پر شود.

راهنمای خرید آبسرد کن – آب سردکن‌های بابلر (بطری دار با قابلیت تعویض بطری): 

این مدل از آب سردکن‌ها یک بطری با ظرفیت محدود دارند که به آب شهری وصل نیستند. به طور کلی فرآیند پر شدن آب در این مدل آبسردکن‌ها به صورت دستی است. شخص بعد از خالی شدن آب سردکن باید بطری را با بطری پر از آب دیگری جایگزین کند. سیستم کارکرد این مدل از آب سردکن‌ها نیز به صورت سیستم پمپ حرارتی است ما اواپراتور به صورت صفحه‌ای است که جدا از مخزن بوده و آب در حجم کم با قرار گرفتن بر روی صفحه خنک می‌شود.

یک مدل از این آب سردکن‌ها را می‌توان مدل آب سردکن و جوش‌کن‌های دو منظوره که در برخی مدل‌ها دارای یخچال و تصفیه آب نیز هستند نام برد که  معمولا به این نوع آب سردکن و جوش کن‌ها آب سردکن فانتزی گفته می‌شود.

آبسردکن جوش کن فانتزی

آب سردکن آنی (بدون مخزن آب آشامیدنی): 

این مدل از آب سردکن‌ها مخصوص مکان‌های بزرگ و پر مصرف هستند. برای مثال ساختمان‌های چند طبقه که نیاز به لوله کشی آب مصرف خنک دارند معمولا از این مدل آب سردکن‌ها استفاده می‌کنند. سیستم کارکرد این آب سردکن‌ها نیز پمپ حرارتی بوده و به صورت آنی آب رو خنک می‌کنند به همین خاطر مخزنی برای نگهداری آب در این این آبسردکن‌ها در نظر گرفته نشده است از این رو در ساعات پیک مصرف آب سرد نیز دمای آب ثابت و بین ۱۳-۹ درجه سانتیگراد است.

راهنمای خرید آبسرد کن – آب سردکن مخزن دار استیل: 

مدل بعدی آب سردکن‌ها ، آبسردکن‌های صنعتی هستند که به دلیل ماهیت کاری که دارند تنها برای سردکردن آب از آنها استفاده می‌شود و امکاناتی نظیر یخچال، تصفیه آب و … را در خود ندارد.

یکی از مدل‌های پرکاربرد و پر فروش این مدل از آب سرد کن‌ها ، آبسردکن یک شیر استیل است که توسط گروه صنعتی اسکندری تولید می‌شود. سایر مدل‌های این آب سردکن‌ها را می‌توانید در مدل‌های دو شیر، سه شیر و آبسردکن چهار شیر خریداری کنید. به دلیل کاربری این مدل از آبسردکن‌ها ، مهمترین مواردی که در ساخت این آبسرد کن‌ها رعایت می‌شود استحکام است. آب سردکن‌های صنعتی را بیشتر در محل‌هایی نظیر ورزشگاه‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها، مراکز تفریحی، مساجد و … مورد استفاده قرار می‌دهند.

عمده تفاوت آب سردکن‌های صنعتی در توان و قدرت کمپرسور، میزان تولید آب سرد در بازه زمانی مشخص، سرعت تولید آب سرد در بازه زمانی مشخص، ظرفیت مخزن، تعداد شیر به کار رفته برای خروجی آب سرد، جنس بدنه و مخزن است.

آبسردکن‌های فانتزی خود به مدل‌های ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند.

در هنگام خرید آبسردکن استیل به چه نکاتی توجه کنیم:

راهنمای خرید آبسرد کن – بدنه آبسردکن: 

آبسردکن استیل یا همان آبسردکن فلزی از دیرباز در ایران مورد استفاده قرا می‌گرفته است و می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های بارز این آبسرد کن دوام بالای آن و استحکام قابل توجه آن است به این معنی که اگر قصد استفاده از آبسرد کن در معابر عمومی و یا فضاهای صنعتی و خشن را دارید مطمئنا هنوز هم بهترین نوع آبسرد کن استفاده از آبسردکن‌های استیل فلزی است.

این نوع آبسرد کن با توجه به استحکام قابل توجه، زمختی خاصی که دارد برای استفاده در معابر عمومی و بهره‌برداری در کارگاه‌های صنعتی و یا فضاهای این چنینی ایده‌آل به نظر می‌رسد در خرید این نوع آبسردکن حتما باید دقت کنید که هم بدنه خارجی آن و هم بدنه داخلی آبسردکن‌های فلزی از استیل نگیر تهیه و تولید شده باشند. استیل نگیر با نام علمی کرم نیکل فلز مخصوص مواد غذایی است که به هیچ وجه زنگ نمی‌زند و دوام بسیار بالایی دارد.

استفاده از این نوع استیل، بهداشت آب تولید شده و دوام بدنه خارجی این دستگاه را تضمین می‌کند. همچنین در حال حاضر کیفیت کندانسورهای آلومینیومی بهتر از کندانسورهای مسی است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهتر است در آبسردکن‌های استیل از کندانسورهای آلومینومی جهت عمر طولانی‌تر بهره‌برداری کرد.

نوع جوشکاری آبسردکن:

از دیگر مسائلی که در انتخاب یک آبسرد کن فلزی باید مد نظر قرار گیرد نوع جوشکاری مخزن استیل آبسردکن است اگر از هر نوع جوشکاری غیر از جوشکاری آرگون استفاده شود استیل آسیب خواهد دید و رفته رفته خرده خواهد شد و ذرات حاصل از خوردگی آن، بهداشت آب خنک تولید شده توسط دستگاه را کاهش خواهد داد و در واقع عدم استفاده از جوش آرگون و استیل خالص مشکلات جدی را متوجه سلامت استفاده‌کنندگان از این آب این دستگاه خواهد کرد.

رابط استفاده از آبسردکن:

برخی از انواع آبسردکن استیل دارای کلید کنترل قدرت سرمایش موتور هستند به این ترتیب که یک کلید قدرت موتور و به همین ترتیب دمای آب خروجی را تنظیم می‌کند این مهم نیز بهتر است در انتخاب آبسردکن مد نظر باشد چرا که در برخی از روزهای گرم و یا در مناطق فوق گرم همانند شرایطی که در جنوب ایران وجود دارد این مسئله به بهره‌برداری از دستگاه بسیار کمک می‌کند.

شیر آبسردکن:

اما مشکل دیگری که هنگام استفاده از آبسردکن استیل بعضی مواقع ایجاد می‌شود در واقع چکه کردن شیرهای موجود در این آبسردکن‌ها است. حتما باید توجه داشت که جنس شیرها از استیل و نوع آنها از انواع ضد چکه باشد تا به مرور زمان کارکرد آبسردکن دچار اختلال نشود.

نوع عایق بندی آبسردکن:

از دیگر موارد قابل بحث در مورد آبسردکن فلزی استیل، نوع عایق این دستگاه است. معمولا در گذشته بیشتر از یونولیت برای عایق کاری آبسردکن استیل استفاده می‌شد ولی یونولیت به مرور زمان شرایط ایده‌آلی را برای رشد انواع میکروب و باکتری فراهم می‌آورد و از سوی دیگر قدرت ایزولاسیون ضعیفی دارد پیشنهاد می‌شود از عایق EPDM (ای پی دی ام)  و یا فوم تزریقی استفاده شود. این دو نوع عایق امکان هر نوع رشد آلودگی را از بین می‌برند و اصطلاحا حالت آنتی باکتریال دارند. در کارگاه‌های کوچک معمولا از عایق‌های ای پی دی ام و در کارخانه‌های صنعتی معمولا از عایق فوم تزریقی استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل