کد: 13970322300128540

۴ غذای محبوب دبی را حتما امتحان کنید!

کد: 13970322300128540

https://goo.gl/Rz7uvm

، اصفهان , (اخبار رسمی): توصیه می‌شود مسافران تور دبی، غذاهای سنتی این کشور را که شامل هریس، مجبوس، شاورما و مهلبیه است را حتما امتحان کنند.

۴ غذای محبوب دبی را حتما امتحان کنید!
شاورما

دبی، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است

دبی، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا و مهم‌‌ترین مقصد گردشگری مسافران تور دبی است. در دبی، در کمترین زمان و با کمترین فاصله‌ مکانی، می‌توان از جاذبه‌های گردشگری متعدد دیدن کرد.

تنها دو روز زمان کافی است تا اکثر جاذبه‌‌های بزرگ و مهم دبی را ببینید. البته حتی اگر چندین روز سفر شما طول بکشد، خسته نمی‌شوید و همیشه چیزی برای سرگرم کردنتان وجود دارد. دبی شهری است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم قرار گرفته‌‌اند. علاوه بر این، این شهر ترکیبی از فرهنگ‌های متفاوت است.

بهترین زمان برای سفر با تور دبی از اصفهان

دبی از نظر آب و هوا دو فصل دارد؛ گرم و گرم‌تر! در زمستان، آسمان صاف و دمای هوا در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است البته این فصل، فصل شلوغ گردشگری در دبی است بنابراین انتظار داشته باشید که گردشگران زیادی را در سواحل و هر جای دیگری که پا می‌گذارید، ببینید. اگر می ‌خواهید سفری کم‌ هزینه با تور دبی از اصفهان داشته باشید، باید در فصل تابستان به دبی سفر کنید البته باید برای گرمای شدید و رطوبت بسیار بالا آماده کنید. بهترین زمان برای سفر به دبی از نوامبر تا مارس است.

رژیم غذایی مردم دبی

آشپزی امارات متحده عربی تلفیقی از آشپزی آسیایی و خاورمیانه است. البته که رژیم غذایی مدرن در امارات متحده‌ی عربی هم مثل سایر کشورهای دنیا تحت تاثیر سبک زندگی جدید، شامل غذاهای بین‌المللی و فست فود است. اما همچنان غذاهای سنتی در منازل و رستوران‌ های این منطقه پیدا می‌‌شوند.

از آن جهت که امارات در منطقه‌ای بیابانی قرار دارد، این شرایط  بر روی رژیم غذایی مردم امارات تاثیر گذاشته و غذاهای آن‌ها بیشتر براساس گوشت، غلات و لبنیات تهیه می‌شود. از آنجایی که شتر هم برای شیر و هم برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌‌گرفته، ارزش بسیار بالایی داشته و مصرف گوشت آن، مخصوص موقعیت‌های خاص بوده است.

در کشور امارات برای وعده‌های غذایی خود از نان، پنیر، خرما، شیره و گاهی تخم مرغ استفاده می‌کنند. در کنار این صبحانه، از چای طعم‌‌دار شده با نعنا نیز استفاده می‌کنند.

غذاهای محبوب دوبی به شرح زیر است. توصیه می‌شود تمامی مسافران تور دبی این غذاها را تست کنند.

هریس

اگر به امارات سفر می‌کنید تست غذاهای این منطقه را در لیست برنامه‌های خود بگنجانید. هریس از آن دسته غذاهایی است که در سفر با تور دبی از اصفهان قسطی حتما باید آن را امتحان کنید.این غذا به حلیم شباهت دارد و با گندم و گوشت تهیه می‌شود.

گاهی مواد دیگری هم طبق ذائقه به آن اضافه می‌کنند. هریس یکی از محبوب‌‌ترین غذاهای عربی به خصوص در ماه رمضان است. این غذا در کشورهای مختلف خاورمیانه و حاشیه‌ خلیج فارس، با دستورها و تزیینات متفاوت تهیه می‌شود.

مجبوس

مجبوس یکی از غذاهای سنتی شهر دبی است که با گوشت بره تهیه می‌شود. از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ این غذا علاوه بر گوشت بره‌ طعم‌‌دار شده می‌توان به گوجه فرنگی و برنج اشاره کرد. برای طعم‌دار کردن این غذا از طعم دهنده‌ای به نام لومی استفاده می‌‌کنند. اگر مسافر تور دبی از اصفهان هستید یک بار که این غذا را امتحان کنید، عاشق طعم لذیذ و عطر بی‌نظیر آن خواهید شد.

شاورما

یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که نه تنها در دبی بلکه در بسیاری از کشورهای آسیایی و خصوصا نواحی جنوبی ایران وجود دارد شاورما است. این غذا که نوعی ساندویچ عربی است، با گوشت بره و یا مرغ تهیه می‌شود که در کنار آن از انواع سبزیجات، سیب زمینی سرخ شده، ترشی و سس سیر استفاده می‌کنند. طعم و نحوه بخت شاورما در هر منطقه متفاوت است اما اگر با تور دبی از اصفهان به این شهر مدرن سفر می‌کنید، حتما شاورما با طعم اصیل عربی را در این  شهر بچشید.

مهلبیه

مهلبیه یک دسر عربی است که در زمره لذیذترین دسرهای این منطقه قرار دارد.این دسر ترکیباتی مانند فرنی دارد که با عطر گلاب و پسته، طعمی بی‌نظیر به آن می‌بخشند. اگر با تور دبی از اصفهان قسطی به این شهر سفر می‌کنید بعد از صرف وعده شام یا ناهار، این دسر خوش طعم را امتحان کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.