کد: 13970328300948540

آشنایی با ۳ ساحل زیبای دبی

کد: 13970328300948540

https://goo.gl/HVFK8r

، اصفهان , (اخبار رسمی): سواحل زیبای خلیج فارس در این کشور عرب‌نشین دبی را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای گردشگری بدل ساخته است که سالانه چندین هزار گردشگر که از جمله آن‌ها می‌توان به مسافران تور دبی اشاره داشت، برای تفریح و گردش روانه این شهر توریستی و زیبا می‌شوند. از برترین اماکن تفریحی دبی سواحل گوناگون است.

آشنایی با ۳ ساحل زیبای دبی
ساحل الممزار دبی

زمانی که از گردش و تفریح در دبی صحبت می‌شود، اغلب به یاد گشت‌وگذار در شهر و تماشای آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده می‌افتیم. سواحل زیبای خلیج‌فارس در این کشور عرب‌نشین، دبی را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای گردشگری بدل ساخته است که سالانه چندین هزار گردشگر که از جمله آن‌ها می توان به مسافران تور دبی اشاره داشت، برای تفریح و گردش روانه این شهر توریستی و زیبا می‌شوند. از برترین اماکن تفریحی دبی سواحل گوناگون است؛ سواحلی که انواع امکانات تفریحی در آن‌ها فراهم شده تا گردشگران را مجذوب و محو خود کند، علاقه‌مندانی که قصد سفر به دبی را دارند بهتر است برای گذراندن اوقاتی خوش‌تر ابتدا با سواحل آن آشنا شوند تا بتوانید باب میل و سلیقه خود مقصد مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.

سواحل دبی اکثرا متعلق به هتل‌های ساحلی است اما برخی ساحل‌ها هستند که ورود عموم مردم به آن‌ها آزاد است به همین دلیل در این مطلب مناطق ساحلی این شهر که عموم گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند، معرفی می‌شوند.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا از محبوب‌ترین و شناخته‌ترین ساحل‌های دبی، نزد گردشگران تور دبی به شمار می‌رود.این ساحل تمیز با ماسه‌های طلایی، درختان نخل و چمن‌های یکنواخت، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

این ساحل علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا به دلیل وجود دو آسمان‌خراش برج‌العرب و جمیرا نزد گردشگران شناخته شده‌تر است. دسترسی به ساحل جمیرا بسیار آسان است چون این ساحل مابین خیابانی طویل و دریا قرار گرفته است، خیابانی که محله المینا را به الصفوح وصل می‌کند. انواع امکانات رفاهی از جمله صندلی‌های مناسب، مسجد، دوش و آفتاب‌گیر هم در جمیرا وجود دارد، مسجد جمیرا از معدود مساجد امارات متحده‌ی عربی ایست که افراد غیر مسلمان هم اجازه‌ی ورود به آن را دارند.

ساحل روسی

ساحل روسی که در حال حاضر به ساحل گسترش یافته جمیرا هم شناخته می‌شود، دلیل نام‌گذاری این ساحل آن است که در اغلب مواقع افراد روسی و آسیای شرقی در این محل رفت‌وآمد دارند. این ساحل امکانات زیادی ندارد تنها چند دوش و توالت در آن دیده می‌شود، اما به دلیل دور نبودن از جاده، گردشگران می‌توانند به آسانی از فروشگاه‌های تنقلات‌فروشی خوراکی تهیه کنند، اروپائیان بیشتر از این ساحل به عنوان ورزشگاه استفاده می‌کنند و گردشگران می‌توانند در تمام طول روز آن‌ها را ببینند که در حال دویدن و طی کردن طول ساحل هستند.

لازم به ذکر است که برخی ساحل روسی را جزئی از ساحل جمیرا می‌دانند و برخی دیگر برای آن استقلال قائل هستند. از نظر مکان دقیق هم می‌توان گفت ساحل روسی دبی دقیق در جهت مخالف برج العرب واقع شده است. از تفریحات مهم در این ساحل می‌توان به شنا، دوچرخه سواری، اسکیت بازی و دوندگی اشاره کرد.

ساحل الممزار

ساحل الممزا یکی از گسترده‌ترین سواحل دبی به شمار می‌رود که به دلیل داشتن امکانات تفریحی بی‌شمار به یکی از ایده‌آل‌ترین سواحل برای مسافران بدل شده است و مسافران می‌توانند ساعات طولانی را در کنار خانواده و دوستان خود در این ساحل وسیع به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازند.

منطقه پارک ساحلی ممزار شامل پنج ساحل کوچک است، این ساحل دو استخر بزرگ طبیعی هم دارد، در حقیقت ساحل دریا در این منطقه طوری برش خورده که دو محوطه شبیه دریاچه را ایجاد کرده است. این ساحل بیشتر شبیه منطقه‌ای ییلاقی است که در آن انواع امکانات رفاهی مانند دوش حمام و اجاق‌هایی برای پخت جوجه کباب یا کباب، صندلی، چترهای آفتاب‌گیر فراهم شده است. 

برخی فروشگاه‌ها هم برای فروش خوراکی‌های کوچک و سبک و بستنی هم در جای جای این ساحل دیده می‌شوند، در این ساحل شنا آزاد است و گردشگران به راحتی و با امنیت می‌توانند شنا کنند زیرا غریق نجات‌ها به همه مناطق ساحل مشرف هستند و از سیستم‌های هشداردهنده قوی برخوردار هستند. روزهای دوشنبه و چهارشنبه فقط بانوان حق ورود به این ساحل را دارند و این یکی از محاسن ساحل الممزا است که برای خانم‌های همراه با تور دبی این امکان را فراهم کرده تا با آسودگی خاطر و بدون نگرانی به تفریح و شنا در این ساحل زیبا بپردازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی