اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970404302098549

بره موم را با چه قیمتی بخریم؟

کد: 13970404302098549

https://goo.gl/ssCnqr

، اصفهان , (اخبار رسمی): بره موم یکی از فرآورده‌های زنبور عسل است که از صمغ درختان تولید می‌شود. مهمترین وظیفه این ماده برای کندو ضدعفونی کردن و همچنین پوشاندن درزهایی است که با ورود گرد و غبار و همچنین آلودگی‌ها به داخل کندو وارد می‌شود. 

بره موم را با چه قیمتی بخریم؟
بره موم

بره موم خواص فوق‌ العاده‌ی برای انسان دارد، به همین علت است که قیمت بره موم نسبت به قیمت صمغی که بره موم از آن تولید می‌شود بسیار متفاوت است

زنبور عسل صمغ درختان را با خود به کندو حمل کرده و پس از جدا کردن صمغ حمل شده به کندو توسط زنبورهای دیگر این صمغ با مواد ترشح شده از بدن زنبور ترکیب می‌شود و در نتیجه ماده‌ای شکل می‌گیرد که به آن بره موم می‌‌گویند.

البته ناگفته نماند که قیمت بره موم خام بسیار پایین است، اما استفاده از این ماده به صورت خام به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

گفته می‌شود که بره موم خام دارای مولکول‌های سنگینی است که قابلیت هضم در معده را نداشته و از بدن انسان از طریق مدفوع دفع می‌شود. به همین علت گفته می‌شود که انسان نباید بره موم به صورت خام مصرف کند. قیمت بره موم خام نیز به دلیل کاربردی نبودن آن بسیار پایین است. 

بره موم به روش‌های مختلفی فرآوری می‌‌شود تا قابل مصرف برای انسان باشد. یکی از مرسوم‌‌ترین روش‌‌ها برای شکستن مولکول‌های سنگین، استفاده از الکل است. در واقع الکل با بره موم ترکیب شده تا این ماده مولکول‌های سنگین خود را از دست بدهد. بعد از آن بره موم ترکیب شده با الکل در فضای باز قرار می‌گیرد تا الکل ترکیب شده اصطلاحا بپرد. 

شرکت شهدینه گلها موفق شده دستگاهی را طراحی کند که در آن بره موم به صورت یک سیکل با الکل ترکیب شده و در پایان سیکل بره موم فرآوری شده خارج شود. در این سیکل، الکل دوباره از روند کار خارج می‌شود و به ابتدای فرایند باز می‌‌گردد. دستگاهی که این شرکت با آن اقدام به فراوری بره موم می‌کند، مشکلاتی که در روش سنتی فرآوری برای بره موم وجود دارد را نداشته و قیمت بره موم نیز تغییری نکرده است. 

مشکلاتی که فرآوری سنتی این ماده دارد این است که گرد و غبار محیط و همچنین برخی آلودگی‌‌ها در هنگام گذاشتن بره موم در هوای آزاد برای پریدن الکل از آن، با این ماده ترکیب می‌شود. در نتیجه ممکن است آلودگی‌هایی در بره موم مصرفی وجود داشته باشد. در حالی که برای موم فرآوری شده با دستگاه این مشکل را نخواهد داشت و همانطور که گفته شد قیمت بره موم فرآوری شده با دستگاه با قیمت بره موم تهیه شده به روش سنتی هیچ تفاوتی ندارد.

یکی از روش‌های نوین برای فرآوری بره موم، استفاده از سانتریفوژ است. در واقع استفاده از سانتریفوژ برای بره موم به این صورت است که این ماده در یک دستگاه استوانه‌ای شکل قرار گرفته و در این دستگاه آب نیز استفاده می‌شود. دستگاه با سرعت بسیار بالای چرخیده و در هنگام چرخش بره موم با آب ترکیب و مولکول‌های آن به صورت خاصی شکسته می‌‌شود. در نتیجه بره مومی که از دستگاه سانتریفوژ خارج می‌شود، فرآوری شده است. این بره موم را بره موم آبی می‌گویند. 

اصولا قیمت بره موم آبی بالاتر از الکلی است، اما؛ خواصی که بره موم آبی دارد قابل مقایسه با بره موم الکلی نخواهد بود. بره موم آبی عموما به صورت مایع روانه بازار می‌شود و اثر گذاری به مراتب زیادی دارد.

دقت کنید که بره موم به صورت های مختلفی در بازار عرضه می‌ شود و در نتیجه قیمت بره موم را نمی توان به صورت مشخص و ثابت بیان کرد. بره موم به صورت خام با قیمت بسیار پایین عرضه می‌شود و در کنار آن بره موم فرآوری شده به صورت کپسول، به صورت قرص و به صورت مخلوط شده با عسل نیز عرضه می‌شود و در هر کدام قیمت بره موم متفاوت است. 

عموما بره موم مخلوط با عسل دوز بسیار بالایی داشته و خواص بره موم به صورت کامل به بدن منتقل می‌‌شود. همچنین قیمت بره موم به صورت کپسول نیز متفاوت با قرص آن است. برای ساخت کپسول بره موم، بره موم فرآوری شده به شکل پودر درآمده و سپس درون کپسول بسته‌بندی می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم مصرف این ماده به صورت کپسول این است که بره موم در قسمت روده وارد بدن شده و اثرات می‌کند. در واقع استفاده از کپسول باعث می‌شود تا بره موم از مرحله هضم با معده عبور کند. 

همان‌طور که اشاره شد قیمت بره موم آبی نیز متفاوت با انواع بره موم الکلی است و باید در هنگام خرید به این نکته نیز توجه کنید.

بهتر است در هنگام خرید بره موم اگر آن را از فروشگاه‌های معتبر و یا سایت‌های شناسنامه‌دار خریداری می‌کنید، به این نکته توجه کنید که قیمت بره موم بر اساس کیفیت آن می‌تواند متغیر باشد. سعی کنید خرید بره موم را حتما از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر انجام دهید.

انسان به روش‌های مختلفی اقدام به برداشت بره موم از کندو کرده تا با استفاده از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی این ماده بتواند به درمان بسیاری از بیماری‌ بپردازد. به نظر می‌رسد کاربردهای بسیار زیاد بره موم باعث شده از کشف و استفاده از این ماده چند هزار سال گذشته باشد و دانشمندان بزرگی چون ارسطو از آن سخن به میان آورده‌اند.

بره موم خواص فوق‌ العاده‌ی برای انسان دارد. به همین علت است که قیمت بره موم نسبت به قیمت صمغی که بره موم از آن تولید می‌شود بسیار متفاوت است. در واقع می‌توان گفت که صمغ هیچ خاصیتی برای انسان نداشته و تنها از آن به عنوان یک ماده چسبنده استفاده می‌شود. در حالی که همین صمغ وقتی به کندو رفته و با مواد درونی بدن زنبور ترکیب می‌شود به یک ماده با ارزش به نام بره موم تبدیل می‌شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]