کد: 13970404302108540

کشف اسرار بزرگ‌ترین جزیره ایران!

کد: 13970404302108540

https://goo.gl/Sv12Ap

، اصفهان , (اخبار رسمی): قشم مقصد جذابی است که با تمام جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ‌مأمن سکوت و آرامش است برای تجربه این آرامش علاقه‌مندان می‌توانند با تور قشم همراه شوند.

کشف اسرار بزرگ ترین جزیره ایران!
جزیره قشم

قدمت قشم به دوران ساسانی می‌رسد و زبان قشمی‌ها فارسی با گویش بندری است

نام جزیره قشم با تنگه هرمز در ساحل جنوبی ایران در شرق خلیج‌فارس گره خورده است. جزیره‌ قشم در استان هرمزگان واقع شده و بزرگ‌ترین جزیره‌ ایران در میان آب‌های خلیج‌فارس است. قدمت قشم به دوران ساسانی می‌رسد و زبان قشمی‌ها، فارسی با گویش بندری است. به دلیل طول زیاد، این جزیره در میان اعراب منطقه به نام جزیره الطویله و در میان فارس‌ها به جزیره دراز معروف بوده است. قشم همچنین بندر آزاد تجاری بوده که این جزیره را از این لحاظ در تجارت جهانی بسیار ارزشمند کرده است.

از هر طرف که نگاه کنید قشم مقصد جذابی است که تور قشم این سفر مهیج و جذاب را مهیا می‌کند. این جزیره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال شرقی به جزیره‌هرمز، از شرق به جزیره‌لارک، از جنوب به جزیره‌ هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی محدود می‌شود. قشم با تمام جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ‌مأمن سکوت و آرامش است، وقتی که پا به درون قشم می‌‌گذارید این را با تمام وجود احساس خواهید کرد! جزیره‌ای بدون ترافیک و زرق و برق‌های زندگی شهری؛ مکانی آرام برای رهایی از دغدغه‌های زندگی روزمره. این جزیره برای آن دسته از مسافران که به دنبال مکانی برای تجدید قوای جسمی و روحی‌شان هستند مکانی فوق‌‌العاده‌ای است.

در فصل زمستان معمولا بهترین فصل برای سفر ارزان به جزیره بسیار آرام و خلوت است، اما؛ با وجودی که زمستان فصل سردی برای مردم اصفهان است، آفتاب جزیره کماکان بر فراز آسمان خود نمایی می‌کند. بنابراین حتی اگر در این فصل از بردن کلاه و ضد آفتاب غافل نشوید. برخلاف روزها شب‌های جزیره بسیار سرد است.

از طرف دیگر در فصل تابستان  هوا گرم و مرطوب بوده و همیشه رطوبت از سمت خلیج فارس وارد جزیره می‌شود. برای جلوگیری از گرمازدگی از پیاده‌روی در طول روز خودداری کنید و عصر‌ها یا شب را برای گردش در جزیره انتخاب کنید. البته صبح‌ها نیز هوا قدری مطلوب بوده و می‌توانید در آن زمان از مناطق دیدنی جزیره قشم بازدید کرده و یا به بازار بروید. میزان بارش باران در قشم بسیار پایین است، ولی؛ در فصل زمستان نسبتا زیاد است. قبل از سفر خود با تور قشم در فصل زمستان، وسایل لازم برای هوای بارانی را به همراه داشته باشید.

خرید در ارزان‌ترین شهر تجاری ایران

در طول اقامت سری به شهر بندر «درگهان» بزنید. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم در ۳۰ کیلومتری و در قسمت غربی شهر قشم واقع شده است. درگهان شهر تجاری است که از زمان‌های دور مرکز تجاری جزیره قشم و مهم‌‌ترین بندرگاه این نواحی است و با داشتن مراکز تجاری متعدد و مشهور، به خصوص در ایام تعطیل، میزبان تعداد زیادی از مسافرانی ا‌ست که با تور همراه می‌شوند. مردم شهر درگهان خونگرم و مهمان نواز بوده و در میان دیگر مردم جنوبی کشور به ویژه در استان هرمزگان و قشم به انسان‌های رئوف شهرت دارند. 

مهم‌ترین مراکز خرید درگهان عبارت‌ هستند از: پاساژ بزرگ 2دلفین، مروارید، صدف، نگین، زمرد و اطلس. این مراکز خرید در کنار بازار بزرگ قدیم این شهر قرار گرفته‌اند. بازار قدیم قشم با بنایی تاریخی در دل این شهر با پیچ و خم‌های زیادی همراه است که خرید لذت‌بخش و ارزان قیمت همراه با حس باستانی را برای مسافران رقم خواهد زد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.