کد: 13970406302478540

هرمز؛ جزیره اسرارآمیز با ۹۰ طیف رنگی

کد: 13970406302478540

https://goo.gl/KamAe6

، اصفهان , (اخبار رسمی): اگر با تور قشم راهی جزیره کوچک هرمز شوید شاهد سه شگفتی دره رنگین کمان، دره مجسمه‌های هرمز و فرش خاکی هرمز خواهید بود.

هرمز؛ جزیره اسرارآمیز با ۹۰ طیف رنگی
دره مجسمه های هرمز

به مناسبت عید نوروز و روز ملی خلیج‌فارس در نزدیکی دره سکوت مردم بومی به کمک خاک‌های رنگی این سرزمین، طرح‌های زیبایی را خلق کرده و مانند فرشی سطح ساحل را پوشش می‌دهند

اغلب ما سفرهای بهاره و تابستانه را برای سفر به مناطق شمالی کشور انتخاب می‌کنیم اما این زمان، سفر را به استان‌های جنوبی کمی دشوار می‌کند. شرایط آب‌وهوایی ایجاب می‌کند که در تعطیلات زمستانی و یا در پاییز، سفر به این منطقه از کشور و گشت‌وگذار در جزایر زیبا و اعجاب انگیز آرمیده در دریای مواج خلیج فارس که از جمله آن‌ها جزیره هفت‌گانه قشم است را با تور قشم انتخاب کنید.

در ایران پهناور برای سفر در زمستان گزینه‌های متنوعی قرار دارد؛ از رمل‌ها و کلوت‌های کویر گرفته تا جلگه‌ها، دشت‌ها و سواحل جنوب، همه آغوش گرم‌شان را در روزهای سرد سال به روی مسافران می‌گشایند. در نوار ساحلی جنوب، از تالاب‌های خوزستان گرفته تا آخرین بندر مرزی ایران یعنی گواتر، نقطه به نقطه شگفتی‌هایی چشم‌نواز و باورنکردنی به انتظار مسافران نشسته است.

از میان این جاذبه‌های بی‌نظیر، بکر و کمتر دیده‌ شده، این بار با تور قشم به میهمانی عروس سرخپوش هرمزگان یعنی جزیره هرمز می‌رویم. گرداگرد این جزیره کوچک و پرشگفتی قدم می‌زنیم و به تماشای زیبایی‌هایش می‌نشینیم. هرمز داستانی زیباست در دل خلیج فارس؛ جزیره‌ای پرماجرا در تاریخ که پایگاه قدرت‌نمایی امپراتوری‌های کهن بوده‌ و رد توپ و بازمانده کشتی‌های‌شان را بر دلش نگاه داشته است. این جزیره کوچک در دهانه خلیج‌ قرار گرفته است؛ همان جایی که تنگه هرمز نامیده می‌شود و عمق دریا به‌اندازه‌ای است که نفتکش‌های عظیم بتوانند به آسودگی از خلیج‌خارج شوند. همین موقعیت حساس و پراهمیت در گذر تاریخ به هرمز اهمیتی ویژه داده است.

قبل از سفر، به نقشه که نگاه کنید، هرمز شبیه یک صدف است. یک جاده ساحلی زیبا محیط این جزیره را دور می‌زند. پیاده یا با دوچرخه و موتور که جاده را می‌پیمایید. هر چند صد متر خاک اطراف‌تان از رنگی به رنگ دیگر درمی‌آید. در فاصله‌های کوتاهی از هم جاذبه‌های طبیعی متنوع هرمز به انتظار مسافران نشسته‌اند و در بافت قدیمی شهر نیز آثار تاریخی بسیاری برای علاقه‌مندان وجود دارد که البته چندان شناخته و حفاظت شده نیستند. هرمز را به خاک سرخش می‌شناسند؛ اما خاک سرخ همه‌ آن چیزی نیست که در هرمز می‌یابید. اینجا قدم گذاشتن بر شن‌های نقره‌ای، طلایی و سفید به گشت‌وگذاری میان رویاهای‌تان شبیه است و قرمز و نارنجی و کبودِ کوه‌ها، مثل آسمان غروبش چشم‌نواز و از یاد نرفتنی است.

فرش خاکی هرمز

به مناسبت عید نوروز و روز ملی خلیج‌فارس در نزدیکی دره سکوت مردم بومی به کمک خاک‌های رنگی این سرزمین، طرح‌های زیبایی را خلق کرده و مانند فرشی سطح ساحل را پوشش می‌دهند. استفاده از تصویر لاک‌پشت پوزه عقابی، جبیر، نقوش پوشاک زنانه، تصاویری از قلعه پرتغالی‌ها و نماد موسیقی بومی و سازهای محلی، از فرش خاکی هرمز جاذبه‌ای منحصر به فرد ساخته است که بسیاری از ما تصاویر جذاب آن را در اینترنت دیده‌ایم.

دره رنگین کمان

یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های هرمز در میان مسافران، دره رنگین‌کمان است. این دره زیبا با بیش از هفتاد نوع طیف رنگی در میان جزیره خودنمایی می‌کند. تنوع سنگ‌ها و کانی‌های مختلف، هرمز را به ظرفیتی بالقوه برای گردشگری زمین‌شناسانه تبدیل کرده‌است. در این دره کانی‌های سازنده سنگ‌های مختلف، در لایه‌های متفاوتی سوار بر هم یا در کنار هم پیش چشم شما نقش بسته‌اند.

دیدن تصاویر دل‌فریب از دره رنگین‌کمان حتما مسافران را هم به شوق می‌آورد. جای تاسف است که در بازدید ممکن است به هم‌میهنانی بربخورید که مشغول کندن سنگ و خاک دره‌اند. چیزی که حتما برای‌تان عجیب‌تر خواهدبود این است که براساس مقررات، همراه داشتن خاک در پرواز غیرمجاز است و بسیاری از این هموطنان ناچار خاک و سنگ‌های باارزش هرمز را در فرودگاه قشم دور می‌ریزند.

دره مجسمه‌های هرمز

اگر شما یکی از مسافران هستید و فیلم ترسناک زیاد می بینید، باید یک بار هم که شده سری به این دره خیال آلود بزنید. زمانی که پا در این دره گذاشتید سرتان را پایین نیندازید. کافی است بالا را نگاه کنید و خیال‌تان را آزاد بگذارید تا ژوراسیک پارکی از سنگ‌واره‌ها و تندیس‌های عظیم را تجربه کنید.

تصویر عقاب، گنجشک، خروس یا اژدها شاید به نظرتان برسد. بستگی دارد به آن‌ها از چه سمتی نگاه کنید و چه قدر خیال‌پرداز باشید. تجربه بازدید از این دره چنان هیجان‌انگیز است که گذر زمان را فراموش خواهید کرد. مسیر هرچه می‌گذرد باریک و باریک‌تر می‌شود و ناگهان به پرتگاهی در ارتفاع ۴۰ متری دریا می‌رسید و نمای ۱۸۰ درجه‌ از آبی فیروزه‌ای چشمان‌تان را خیره خواهد کرد. اگر گمان کنید این که می‌بینید اقیانوس است؛ احساس‌تان چندان اشتباه نیست! شما روبروی تنگه هرمز ایستاده‌اید؛ محل تلاقی خلیج فارس با دریای عمان و آب‌های آزاد جهان.

این‌ها تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های هرمز را بیان می‌کرد اما بالطبع زیبایی‌های هر چه بیشتر این جزیره زیبا با دیدن و لمس طبیعت بکر آن قابل درک است. تور لحظه آخری قشم از اصفهان به شما کمک می‌کند که با گوشه کنار این استان رنگارنگ آشنا شده و پی به عظمت و شکوه آفرینش پروردگار ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی