کد: 13970410302998540

مسافران وقت خود را در کنار ساحل مرجانی کیش می‌گذرانند!

کد: 13970410302998540

https://goo.gl/NsHsKA

، اصفهان , (اخبار رسمی): روستای باغو، شهر حریره، ساحل مرجانی و آب انبار جزیره کیش از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای مسافران تور کیش است.

مسافران وقت خود را در کنار ساحل مرجانی کیش می گذرانند!
آب انبار جزیره کیش

جزیره کیش از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات‌متحده‌عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود

کیش جزیره‌ای ۹۰ کیلومتری در جنوبی‌ترین بخش کشورمان و در میان آب‌های خلیج‌فارس است که سالانه گردشگران زیادی از پایتخت همراه با تور کیش خود را به این جزیره زیبا می‌رسانند. جزیره کیش که یکی از دیدنی‌ترین نقاط در استان هرمزگان محسوب می‌شود، از توابع بندر لنگه است. این جزیره از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود.

شاید برخی از گردشگران، کیش را با نام دیگری نیز بشناسند و آن هم نام (قیس است). در گذشته جزیره کیش را با نام قیس یا قیاس می‌شناختند و برخی به دلیل شکل ظاهری جزیره به آن تیردان نیز می‌گفتند. شکل این جزیره بیضوی مانند است و در ۱۲ کیلومتری ساحل شیبکوه واقع شده ‌است.

جزیره کیش فاقد رودخانه دائمی بوده و تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد. ساحلی نقره‌ای، آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آب‌هایی نیلگون، هوایی پاک و آرامشی بی‌نظیر، جزیره کیش را به مروارید خلیج‌فارس تبدیل کرده است و همین عوامل موجب شد که این جزیره به یکی از برترین نقاط گردشگری در ایران بدل شود که سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران شود.

کیش یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس است که در دو دهه اخیر بیش از دو هزار هکتار از زمین‌های جزیره جنگل‌کاری شده است. بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت‌انگیز است که طبیعت در طی سال‌های طولانی آن را به وجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است.

برخی بر این باورند که قیمت تور کیش بالا است و شاید همه اقشار نتوانند سفر ارزان را  تجربه کنند اما باید بگویم که این چنین نیست؛ با زمان­‌بندی درست و به موقع می‌توانید سفر ارزان با تور کیش را تجربه کنید.

زمان‌هایی که تعداد مسافران کم است بهترین موقع برای خرید تور کیش است. در این زمان مشتری کم است و قیمت به شدت کاهش می‌یابد. زمان دیگری که می‌توانید تور کیش را ارزان خریداری کنید، تورهای لحظه آخری هستند. تورهای لحظه آخری برای تکمیل ظرفیت افراد شرکت کننده در تور، مابقی بلیط‌ها را تحت عنوان تور لحظه آخری کیش به فروش می‌رسانند و این یک زمان عالی برای کسانی است که می‌خواهند تور ارزان کیش را با هزینه اندک خریداری کرده و در این جزیره زیبا به گشت‌وگذار بپردازند.

کیش در محدوده مناطق گرم و خشک و تحت تاثیر آب‌وهوای بیابانی بوده و دارای تابستانی طولانی و گرم و زمستانی کوتاه و ملایم است. تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به طور کلی خشک و کم‌باران است. بارندگی عمدتا به صورت رگبار و سیلابی در ماه‌های زمستان صورت می‌گیرد.

در این بخش از مقاله با برخی از دیدنی‌های جزیره کیش آشنا می‌شوید:

ساحل مرجان کیش

اغلب مسافران و گردشگران تور کیش وقت بسیاری را در کنار ساحل مرجان جزیره کیش می‌گذرانند و از منظره‌های زیبای کیش و ساحل مرجانی لذت می‌برند. آلاچیق‌ها و محوطه‌سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت خوبی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف است، دیدن می‌کنند. تماشای طلوع آفتاب از این پارک ساحلی خاطره‌‌ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

شهر حریره کیش

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی کیش، شهر حریره است. این شهر باستانی در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته و جزء آثار ملی ثبت شده در ایران است. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتى سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان است که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمان های بندرگاه و دفاتر آن، برای گردشگران قابل مشاهده است.

آب انبار

در قدیم برای ذخیره آب شیرین از آب انبار استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و لوله کشی آب آشامیدنی به داخل خانه‌ها، این جاذبه تاریخی تغییر کاربری داد و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری برای بازدید گردشگران شهرهای مختلف استفاده می‌شود. معماری این آب انبار الهام گرفته از آب انبارهای شهر یزد است که دارای دو گنبد و پنج بادگیر بوده به طوری که هوا از طریق بادگیرها به داخل دمیده می‌شود و باعث خنک شدن آب درون انبار می‌شود.

روستای باغو کیش

در زمان‌های قدیم ساکنان جزیره کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش‌های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی می‌کرده‌‌اند. امروزه روستای باغو تنها روستای باقی‌مانده از آن دوران است و جز چند تن خانوار که مشغول دامداری هستند، کسی در این روستا سکونت ندارد. در منطقه‌ای از فضای ورودی روستای باغو، سیاه چادرهای برپا است که زندگی بومیان و آداب و رسوم این منطقه را برای گردشگران تور کیش در معرض دید قرار می‌دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی