اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970416303788549

ارزش غذایی شگفت‌انگیز هر دانه گرده گل

کد: 13970416303788549

https://goo.gl/TzcigF

، اصفهان , (اخبار رسمی): گرده گل جزو پر فایده‌ترین و غنی‌ترین گنجینه‌های غذایی است و برای انسان یک منبع خوب غذایی و درمانی به شمار می‌رود. 

ارزش غذایی شگفت انگیز هر دانه گرده گل
گرده گل

گرده گل یا گرده زنبور عسل، از جمله مغذی‌ترین موادی است که در طبیعت یافت می‌شود

گرده گل یا گرده زنبور عسل، از جمله مغذی‌ترین موادی است که در طبیعت یافت می‌شود. به طور کلی محصولاتی که حاصل تعامل و فعالیت زنبور عسل باشند را می‌توان جزو پر فایده‌ترین و غنی‌ترین گنجینه‌های غذایی در نظر گرفت و این گنجینه‌ها، برای انسان هم منابع خوب غذایی و درمانی به شمار می‌روند. 

می‌دانیم که سابقه استفاده از مواد و ترکیبات طبیعی برای مصارف دارویی انسان، به چند هزار سال پیش بر می‌گردد. به همین دلیل، نگاه بشر به این مواد و ترکیبات و همچنین روش‌های مختلف برای مصرف آن، تکامل زیادی پیدا کرده‌اند. در حال حاضر می‌توان محصولات زنبور عسل را جزو پرطرفدارترین محصولات طبیعی دانست که هم برای پیشگیری و هم برای درمان نارسایی‌های داخلی و پوستی بدن مورد استقبال قرار می‌گیرند.

در طی چند دهه اخیر، به دلیل دوری از عوارض منفی ناشی از مصرف و استعمال مواد صنعتی و شیمیایی و همچنین به دلیل ارتباط بهتری که انسان با طبیعت برقرار کرده است، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از همین مواد طبیعی برای کمک به حل مشکلات جسمی خود استفاده کنند. گرده گل یکی از همین مواد ترکیبی و طبیعی است که جایگاه خوبی در میان رژیم دارویی جامعه پیدا کرده و با طرفداران زیادی مواجه شده است.

گرده‌های گل در حقیقت اسپرم‌های گیاه نر هستند که روی پرچم و درون گلبرگ‌ها قرار داشته و با کمک باد، به گیاهان ماده می‌رسند. علاوه بر جریان هوا، زنبورها نیز هنگامی که بر روی گلبرگ‌ها می‌نشینند و قصد پرواز بین گل‌ها را دارند، به حمل گرده کمک خواهند کرد. طی این روند طبیعی، در بسیاری از موارد زنبورها گرده‌های گل چسبیده به پاهای‌شان را به درون کندو می‌آورند. در این صورت اگر روش و تجهیز مناسبی برای جداسازی گرده گل وجود داشته باشد، می‌توان این ذرات جادویی را جمع‌آوری کرده و سپس بسته‌بندی کرد. استفاده از گرده گل برای مصارف دارویی و همچنین به عنوان یک مکمل غذایی روزانه، در برنامه تغذیه کسانی است که به خوبی در مورد خواص و فواید آن آگاهی دارند. گرده گل مجموعه‌ای از انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌های مهم را تشکیل می‌دهد که برای آغاز به رشد گیاهان لازم و ضروری هستند. این ترکیبات مسلما تاثیر خوبی بر سلامتی انسان نیز می‌گذارند و از این بابت می‌توان آن‌ها را داروخانه‌های ریز و پرمنفعت نامید.

برای مصرف گرده گل، لازم است نکات خاصی مد نظر قرار بگیرد. پیش از هر موضوع، بررسی کامل و مطالعه در مورد گرده گل است تا خواص و محتوای آن به خوبی برای مصرف‌کننده روشن شود. زمانی که تصمیم قطعی برای خرید گرده گل گرفتید، باید به محل فروش این نوع محصولات و اعتبار و سابقه برند آن توجه داشته باشید. متاسفانه به دلیل استقبال بسیاری از مردم از محصولات ارگانیک و داروهای طبیعی، برخی افراد سود جو نیز تلاش می‌کنند مواد مشابه بی‌کیفیت و یا دارای ناخالصی را به نام گرده‌گل به فروش برسانند. اگر در این مورد بی‌توجه باشید و بدون بررسی دقیق محصولی با کیفیت پایین خریداری کنید، احتمالا به جای نتیجه‌ای قابل قبول، با مشکلاتی نیز مواجه خواهید شد.

نکته مهم دیگری که بسیاری از افراد برای انتخاب و تهیه داروی گیاهی مد نظر قرار می‌دهند، طبع آن دارو و هم‌خوانی آن با طبع و مزاج مصرف‌کننده است، چرا که در این مورد نیز اگر دقت لازم نباشد، احتمالا عوارض ناخواسته و نامطلوبی به وجود خواهد آمد. طبع گرده گل به نسبت گرم است و البته از ارزش تغذیه‌ای بالایی نیز برخوردار است. در نتیجه اگر دچار بیماری‌های خاص و یا حساسیت‌های مزمن و یا دوره‌ای هستید، بهتر است برای مصرف آن با پزشک و متخصص مشورت داشته باشید. علاوه بر این، کسانی که نسبت به مواد غذایی گرم حساسیت دارند نیز باید پیش از مصرف گرده گل، یا یک نفر کارشناس تغذیه مشورت کنند.

به طور کلی مصرف زیاد این ماده توصیه نمی‌شود، چرا که بسیار پر بار بوده و برای جذب مواد مفید آن، کافی است مقدار بسیار کمی را به صورت جویدنی یا محلول در آب میل کنید. همچنین اگر با طعم آن مشکل دارید، بهتر است با کمی عسل یا شربت رقیق عسلی نوش جان کنید. اگر گرده گل با عسل مخلوط شود، به دلیل غالب بودن طعم عسل به راحتی می‌تواند آن را مصرف کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی