کد: 13970421304518540

دیدنی‌ترین‌های بزرگترین جزیره ایران!

کد: 13970421304518540

https://goo.gl/CqfCh5

، اصفهان , (اخبار رسمی): لنج سازی، جزیره سرخ، هنگام، راهرو دریایی، هنگام و دره ستارگان از جمله زیبایی‌های قشم است که آن را به یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری برای مسافران تور قشم تبدیل کرده است.

دیدنی ترین های بزرگترین جزیره ایران!
لنج سازی در جزیره قشم

یکی از قدیمی‌ترین مشاغل مردم بومی جزیره لنج‌سازی است این صنعت تا به امروز به قوت خود باقی‌مانده است

طرقه پرنده‌ای است که به عشق رسیدن خورشید در آسمان پرواز می‌کنند. در این مطلب نیز قصد داریم مانند طرقه دل به آسمان زده و با تور قشم خود را به جنوبی‌ترین جزیره ایران، یکی از عجایب هفت‌گانه خلیج‌فارس برویم. جزیره‌ای زیبا که موج‌ها را برای شیطنت به سوی خود فرا می‌خواند همراه با غارها و دیدنی‌های شگفت‌انگیز؛ اینجا قشم است، سرزمین عجایب!

جزیره همسایه آب و آفتاب در گذشته کاوان نام داشت که امروزه همه ما آن را با نام قشم می‌شناسیم. جزیره قشم به سبب داشتن جاذبه‌های تاریخی متعدد و بی‌شمار که گاهی بازدید از همه آن‌ها برای افراد شرکت‌کننده در تور قشم میسر نیست، امروزه به یکی از قطب‌های مهم گردشگری ایران بدل شده است. حال که با ما تا جزیره قشم همراه شده‌اید لازم است که زیبایی‌های آن را بشناسید.

لنج‌سازی در قشم

یکی از قدیمی‌ترین مشاغل مردم بومی جزیره، لنج‌سازی است این صنعت تا به امروز به قوت خود باقی‌مانده است و یکی از دیدنی‌های جزیره به شمار می‌رود. لنج‌سواری یکی از تفریحاتی است که مسافران برای رسیدن به جزیره هرمز و گشت‌وگذار روی آب‌های خروشان خلیج همیشگی فارس انتخاب می‌کنند.

جزیره سرخ

دل به دریا زده و به سرخ‌ترین جزیره بروید. هرمز جزیره افسانه‌ای ایران است جایی درست در میان تنگه هرمز با سواحل دلفریب و حیرت‌آور. خاک سرخ هرمز چشم گردشگران را به خود خیره می‌کند و آن‌ها را به این سوی آب‌های خلیج فارس یعنی جزیره هرمز می‌کشاند. هنرمندان زیادی در هرمز گردهم آمدند و با ذوق و سلیقه فراوان، فرش زیبایی از خاک‌های رنگین‌کمانی این جزیره زیبا را به روی ساحل برای نشان دادن زیبایی هر چه تمام‌تر جزیره هرمز ترسیم کردند؛ بزرگترین فرش خاکی دنیا در جزیره هرمز پهن شده است؛ از دیدن آن غافل نشوید.

هنگام

روی ماسه‌های درخشان ساحل جنوبی جزیره قشم که بایستید، درست روبروی‌تان جزیره‌ای کوچک خودنمایی می‌کند. هنگام، این جزیره دلنواز، خانه دلفین‌های خلیج‌فارس است و لاک‌پشت‌های دریایی در این جزیره سکونت دارند. اگر تور قشم را همراهی می‌کنید با قایق‌های تندرو به سمت جزیره هنگام رفته و از رقص دلفین‌های خاکستری خلیج‌فارس که برای خوش‌آمدگویی به شما به سطح آب می‌آیند، لذت ببرید. دیدنی‌های داخل جزیره هنگام کم نیست؛ از سواحل شگفت‌انگیز گرفته تا آکواریوم دریایی همه و همه از دیدنی‌های هنگام هستند که با دیدن آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

راهروی دریایی

و حالا نوبت می‌رسد به دیدنی‌ترین جاذبه قشم. محال است که با تور قشم سفر کرده باشید و نامی از جزیره ناز به گوشتان نخورده باشد. برای رسیدن به جزیره ناز باید ۲۲ کیلومتر از قشم دور شوید؛ شب هنگام و زمانی که ماه به بالین دریا می‌آید، آب دریا به تلاطم می‌افتد و خود را بالا می‌کشد تا به گونه ماه بوسه بزند. در این هنگام دریا دور تا دور جزیره را حصار می‌کشد و مانع ورود به وعده‌گاهش با ماه یعنی جزیره ناز می‌شود؛ صبح همان روز اگر به ساحل بروید خواهید دید که جزیره چگونه راهروی طلایی خود که با ماسه‌های درخشان آذین داده شده است را نمایان می‌سازد.

لافت

لافت مهد برج‌های تاریخی در قشم است. آثار تاریخی به‌جا مانده از اعصار گوناگون نشان از اهمیت این جزیره در زمان‌های گذشته دارد. قلعه نادری یکی از دیدنی‌های مورد توجه مسافران است که به زمان حکومت نادر شاه افشار باز می‌گردد. چاه‌های طلا، چاه‌هایی هستند که در یک گودال حفر شده و در گذشته آب درون آن را از باران تامین می‌کردند. این اثر تاریخی در کنار دژ باستانی نادری خودنمایی می‌کند.

دره ستاره‌ها

پدیده زمین شناسی اعجاب‌انگیزی در نزدیکی روستای خلف وجود دارد که دره ستاره‌ها نام دارد. مردم بومی به آن، استاره یا ستاره افتیده هم می‌گویند زیرا معتقد هستند در گذشته‌های دور ستاره‌ای بزرگ به زمین این منطقه برخورد کرد و باعث پدیده زیبایی شده که امروزه به آن دره ستارگان گویند. جنس خاک دره ستاره‌ها، ماسه سنگ و سیمان آهکی است که بر اثر فرسایش خاک به صورت لایه لایه در آمده است. زمانی که باد در این دره می‌پیچد و از حفره‌های به وجود آمده عبور می‌کند، صدای خاصی را ایجاد کرده که بومیان اعتقاد دارند که این صدا به خاطر رفت‌وآمد اجنه و ارواج به وجود می‌آید. دره ستارگان یکی از بارز ترین جاذبه‌های جزیره است که مسافران بازدید از این مکان را در اولویت گشت‌وگذارشان در جزیره قرار می‌دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی