اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970427305668867

آموزش پرورش بلدرچین

صفر تا صد ایجاد فارم پرورش بلدرچین

کد: 13970427305668867

https://goo.gl/WQJe6P

، تهران , (اخبار رسمی): بلدرچین ها پرندگانی کوچک جثه و وحشی هستند که پرورش آن‌ها از دیرباز مورد توجه انسان بوده است.

 صفر تا صد ایجاد فارم پرورش بلدرچین | آموزش پرورش بلدرچین
صفر تا صد ایجاد فارم پرورش بلدرچین

آموزش پرورش بلدرچین 

بلدرچین‌ها پرندگانی کوچک جثه و وحشی هستند که پرورش آن‌ها از دیرباز مورد توجه انسان بوده است. بلدرچین نام متداول این پرنده به زبان ترکی است. در زبان‌های فارسی از کرک، لری از کوگ پور و در گویش‌های نوین زبان فارسی از بدبده برای نامیدن این پرنده استفاده شده است. به بلدرچین در اشعار و اسطوره‌های قدیمی زبان و ادبیات فارسی بسیار اشاره شده است.

پرورش بلدرچین از کسب‌وکارهایی است که به دلیل هزینه کمتر و سودآوری بیشتر آن نسبت به پرورش سایر پرندگان مورد توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان فعالیت در صنعت دام و طیور است. همچنین به دلیل این که پرورش این پرندگان در فضای کوچکی به اندازه یک اتاق نیز قابل انجام است بسیاری از علاقه‌مندان به کسب‌وکارهای خانگی به راه‌اندازی کسب‌وکار بلدرچین روی می‌آورند.

خصوصیات ظاهری بلدرچین

همانطور که اشاره شد این پرنده جزء ماکیان است و جثه بسیار کوچکی دارد. بلدرچین‌ها بسته به نژادی که دارند، در طبیعت در رنگ‌های مختلف از سفید تا قهوه‌ای قابل مشاهده هستند. این پرنده اندازه‌ای به طول ۱۷ تا ۲۰ سانتی متر دارد. این بلدرچین‌ها معمولا وزنی کمتر از ۳۰۰ گرم دارند که البته نسبت به نژادهای مختلف متغیر است. مثلا وزن جنس نر این پرنده بسته به نژادی که دارد می‌تواند بین ۱۲۰ تا ۲۵۰ گرم و وزن ماده بین ۱۴۰ تا ۲۷۰ گرم باشد. معمولا بلدرچین‌های نر از بلدرچین‌های ماده کوچک جثه‌تر هستند و از این معیار می‌توان برای تشخیص جنسیت این پرندگان نیز استفاده کرد.

خواص گوشت و تخم بلدرچین

این پرنده که از راسته ماکیان‌سانان است به دلیل تخم و گوشت ارزشمندی که دارد برای مصرف بیماران، کهنسلان و کودکان توصیه می‌شود. تخم این پرنده که حدود یک پنجم تخم‌مرغ اندازه و وزن دارد ، پنج برابر آن دارای پروتئین و املاح معدنی است و در میان عموم مردم به بمب پروتئین معروف است. از طرف دیگر گوشت آن بلدرچین نیز سرشار از انواع ویتامین‌ها ، آمینه اسیدها و امگا ۳ است و از چربی کمتری دارد.

مصرف گوشت و تخم این پرنده برای درمان و پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی ، اعصاب و روان و رفع کسالت و بی‌حالی توسط پزشکان توصیه می‌شود. همچنین افرادی که از چربی خون بالا رنج می‌برند ، می‌توانند با خیال راحت گوشت این پرنده را مصرف کنند. استفاده از فراورده‌های این پرنده برای نوجوانانی که در سن رشد قرار دارند، خانم‌های باردار و شیرده و افراد مسن نیز توصیه می‌شود.

با این اوصاف گوشت و تخم بلدرچین جایگزین مناسبی برای محصولات و فراورده‌های سایر ماکیان مانند مرغ است. مخصوصا به دلیل این که دوره رشد و بلوغ این پرنده بسیار کوتاه است و به دلیل ذات وحشی که دارد، در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر است، در پرورش آن از مواد دارویی به ندرت استفاده می‌شود و فراورده‌های آن عاری از هرگونه مواد سمی و مضر برای بدن انسان است. تخم بلدرچین معمولا بین ۸ تا ۱۶ گرم وزن داشته باشد.

نژادهای بلدرچین

بلدرچین‌ها در حالت کلی به انواع بلدرچین‌های بر قدیم و بلدرچین‌های بر جدید تقسیم‌بندی می‌شوند. بلدرچین‌های بر قدیم شامل نژادهای بلدرچین معمولی، ژاپنی، کاهگلی، نیوزیلند، بارانی، هارلکین، جزایر قناری و … هستند.

در حالی که بلدرچین‌های بر جدید شامل نژادهایی همچون بلدرچین کوهی، پولک‌دار، آراسته، کالیفرنیا، گمبل و … هستند.

در میان نژادهای مختلف بلدرچین فقط بلدرچین‌های ژاپنی و معمولی قادر به پرواز هستند و می‌توانند فواصل بسیار طولانی را پرواز کنند.

چگونه می‌توان کسب و کار پرورش بلدرچین را راه‌اندازی کرد؟

همانطور که اشاره شد کسب و کار پرورش بلدرچین به دلیل راحتی پرورش این پرنده و سودآوری بالای آن مورد توجه افراد علاقه‌مند به پرورش طیور قرار دارد.

با داشتن سرمایه کافی، استراتژی مناسب و اندکی تجربه می‌توان کسب و کار پرورش بلدرچین را راه‌اندازی کرد. قبل از شروع به تاسیس کسب‌وکار پرورش بلدرچین بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

داشتن اطلاعات و تجربه در زمینه پرورش بلدرچین از عواملی است که می‌تواند، در موفقیت این کسب‌وکار مفید باشد. بنابراین اگر قبلا بلدرچین پرورش نداده‌اید بهتر است از یک فارم یا سالن پرورش بلدرچین بازدید کرده و یا اطلاعات لازم برای پرورش این پرنده را با شرکت در دوره‌های آموزشی کسب کنید.

بسیاری از کارشناسان و پرورش‌دهندگان بلدرچین بر این عقیده هستند که اگر کسب‌وکار پرورش بلدرچین از ظرفیت مناسبی برخوردار باشد می‌تواند سود ۳۰ درصدی را به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید وارد این عرصه شوید و به دنبال کسب سود بالایی هستید بهتر است ظرفیت کسب‌وکار خود را به صورت بهینه انتخاب کنید.

استراتژی مناسبی برای مدیریت کسب و کار و بازاریابی محصولات تولیدی خود داشته باشید.

برای ساخت تجهیزات سالن پرورش بلدرچین به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

پرورش بلدرچین در سالن‌هایی انجام می‌پذیرد که به صورت اختصاصی برای پرورش این پرنده ساخته می‌شوند. این پرندگان را می‌توان هم در قفس و هم بر روی بستر انجام داد اما پرورش در قفس از اولویت برخوردار است چون در این روش رکوردگیری بسیار آسان بوده و تعداد پرندگانی که می‌توان در واحد سطح پرورش داد بیشتر است.

همانند سالن پرورش سایر طیور وماکیان، راه‌اندازی سالن پرورش بلدرچین نیز بدون فراهم کردن تجهیزات لازم امکان‌پذیر نیست. این تجهیزات شامل طیف مختلفی از وسائل گرمایشی تا سرمایشی گرفته تا مخزن آب را شامل می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی

دما عامل بسیار مهمی در پرورش همه طیور از جمله بلدرچین است. دمای مناسب برای پرورش جوجه‌های بلدرچین در ابتدا چیزی حدود ۳۸ درجه سانتی‌گراد است که رفته رفته کاهش پیدا کرده و در عرض چند هفته به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. دمای مناسب برای نگهداری بلدرچین‌های مولد در سالن‌های پرورش بلدرچین چیزی حدود ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

بنابراین با توجه به منطقه جغرافیایی باید از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب در سالن پرورش بلدرچین استفاده کنید. کاهش دمای سالن پرورش بلدرچین باعث بروز بیماری و افزایش دمای سالن باعث استرس دمایی بلدرچین ها می‌شود.

برای کاهش دمامی‌توان از مه ساز و برای افزایش دما می‌توان از هیتر استفاده کرد.

تنظیم دستی دما در سالن پرورش بلدرچین اگر با خطا همراه باشد می‌تواند پرورش این پرنده را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کند. بنابراین اکیدا توصیه می‌شود که در سالن‌های پرورش این پرندگان از سیستم اتوماسیون کنترل دما استفاده کنید.

سیستم تهویه و تصفیه هوا

تهویه هوا و اکسیژن‌رسانی مناسب به سالن برای رشد پرورش بلدرچین‌ها ضروری است. بنابراین باید سیستم تهویه و اکسیژن‌رسانی مناسبی را برای سالن تهیه کرده و به آن تجهیز کنید.

هوای داخل سالن پرورش بلدرچین باید عاری از هرگونه آلودگی باشد زیرا هوای آلوده تلف شدن بلدرچین‌ها و در نتیجه کاهش بهره‌وری کسب‌وکار را به دنبال خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]