اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970430306068549

چند دلیل قانع‌کننده برای استفاده از گرده گل

کد: 13970430306068549

https://goo.gl/nKTqgB

، اصفهان , (اخبار رسمی): میزان مواد مغذی موجود در گرده گل تا جایی است که می‌توان آن را به عنوان یک مکمل دارویی و مانعی برای بروز بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها شناخت.

چند دلیل قانع کننده برای استفاده از گرده گل!!
چند دلیل قانع‌کننده برای استفاده از گرده گل

یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزیت های گرده گل، قابلیت هایی است که برای تقویت ایمنی بدن دارد

این نکته که هر کدام از اجزای طبیعت از کارآیی و فایده خاصی برخوردار هستند، به هیچ عنوان موضوع مبالغه‌آمیز و خارج از واقعیتی نیست. بسیاری از مواد موجود در طبیعت از خواص و ویژگی‌های مهمی برخوردار هستند و می‌توانند در قالب داروهای گیاهی و ارگانیک مورد مصرف قرار بگیرند. به این ترتیب با مجموعه‌ای بسیار متنوع و پر از فواید گوناگون مواجه هستیم که می‌تواند به عنوان یک داروخانه غنی و شگفت‌انگیز عمل کند.

با در نظر گرفتن این نکته که انواع داروهای شیمیایی و صنعتی با عواقب و عوارضی ممکن است همراه باشند، استقبال از این مواد می‌تواند به عنوان یک رویکرد جدید در جوامع مدرن مد نظر قرار گیرد. به عنوان نمونه، استفاده از محصولاتی که زنبور عسل در تولید و جمع‌آوری آن‌ها نقش دارد، در سال‌های اخیر به یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای درمان ارگانیک انواع بیماری و پیشگیری از انواع مشکلات تبدیل شده است. شاید در نگاه اول برای بسیاری از مردم، محصولات زنبور عسل عبارت باشد از عسل و موم. اما با کمی دقت و بررسی و همچنین مطالعه زندگی و کارآمدی بسیار شگفت انگیز زنبورها و تعاملی که با گیاهان دارند، متوجه خواهید شد که ارزش‌های مغذی در طبیعت زنبور بیشتر از دو محصول عسل و موم هستند.

یکی از این مواد بسیار پر فایده، بره موم نام دارد. بره موم یا چسب زنبور در واقع یک ماده طبیعی است که از ترکیب صمغ یا شیره درختان و بوته‌ها با بزاق زنبور به دست می‌آید. بزاق زنبور با توجه به این که دارای مواد خاصی است، قطعات کوچک و خشک حاصل از شیره و صمغ را به خوبی به یکدیگر چسبانده و ماده بی‌نظیری به نام بره موم تشکیل می‌دهد. بره موم یک ضدعفونی‌کننده و ضد باکتری قوی و در عین حال مناسب برای برطرف کردن انواع التهاب‌ها و عفونت‌ها است. از سوی دیگر، با در نظر گرفتن این نکته که بره موم قابل خوردن در شرایط خاص و به شرط فرآوری ساده است، می‌توان نتیجه گرفت که با یک منبع عالی از انواع خواص منحصر به فرد مواجه هستیم.

غیر از بره موم، محصول شناخته‌شده دیگری که از تلاش زنبور به دست می‌آید، گرده گل است. گرده گل در واقع دانه‌های ریزی هستند که برای گرده‌افشانی و تولید مثل گیاهان روی پرچم‌ها و داخل گلبرگ‌ها قرار گرفته‌اند. این دانه‌های ریز به پاهای زنبور چسبیده و بخشی از آن‌ها در مسیر حرکت زنبور پخش می‌شوند و بخشی دیگر نیز به همراه زنبور به داخل کندو و کلونی زندگی آن‌ها آورده می‌شوند. به دلیل این که این دانه‌ها کمی چسبناک هستند، به یکدیگر چسبیده تشکیل حبه‌های درشت‌تری می‌دهند. این حبه‌ها جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌شوند و به عنوان گرده گل در بازار عرضه می‌شوند. 

به خاطر این که ذرات گرده گل در کندوی زنبورها ممکن است با شیره و عسل تماس داشته باشند، طعم آن‌ها کمی شیرین است. گرده گل به صورت مجزا استخراج می‌شود و در برخی از عسل فروشی‌ها و مراکز عرضه محصولات زنبور عسل که اجناس متنوع و کاملی ارائه دهند، قابل تهیه است.

گرده گل یک منبع سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین به شمار می‌رود. میزان مواد مغذی موجود در گرده گل تا جایی است که می‌توان آن را یک مکمل دارویی تمام عیار نامید. برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات و همچنین به منظور کمک به درمان برخی از نارسایی‌ها، گرده گل می‌تواند نقش‌آفرینی اعجاب‌انگیزی داشته باشد.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت‌های گرده گل، قابلیت‌هایی است که برای تقویت ایمنی بدن دارد. به طور کلی محصولات زنبور عسل اعم از عسل، بره موم و گرده گل، این ویژگی مشترک را دارند که ایمنی بدن را بالا تر برده و توانایی بدن در مقابله با بیماری‌ها را افزایش می‌دهند. گرده گل به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین داروهای طبیعی به منظور پیشگیری از انواع سرطان به شمار می‌رود. در زمان ابتلا به سرطان نیز با مصرف گرده گل می‌توان از بروز مشکلات حادتر و عوارض ناشی از پرتودرمانی و یا شیمی‌درمانی جلوگیری کرد.

به طور کلی گرده گل دانه‌هایی سرشار از انواع ترکیبات دارویی هستند که به لطف زنبورها، در اختیار انسان قرار گرفته و قابل مصرف می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]