اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970514309828549

درمان آسم چگونه انجام می‌شود؟

کد: 13970514309828549

https://goo.gl/N3fvPs

، اصفهان , (اخبار رسمی): درمان آسم با موادطبیعی خصوصا شفابخشی به نام عسل، به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین درمان آسم با بره موم، گرده گل و ژل رویال نیز ثمربخش است.

درمان آسم چگونه انجام می گیرد؟
درمان آسم

کمک گرفتن از طبیعت برای درمان هرگونه بیماری یکی از راهکارهایی است که با اینکه ممکن است کمی طولانی مدت باشد، اما بی‌شک به نتیجه مطلوب خواهید رسید

زمانی که برای درمان آسم به پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک برای شما داروهای به خصوصی را بنا به میزان پیشرفتگی آسم شما تجویز می‌کند، با مصرف مداوم این داروها و همچنین دوری از محرک‌هایی که بیماری را تشدید می‌کنند، می‌توانید روند درمان آسم را به راحتی طی کنید.

همان‌گونه که گفته شد، پزشک بسته به شدت بیماری دارو تجویز می‌کند و این بدین معنا است که همه افراد مبتلا به آسم یک دارو را مصرف نمی‌کنند. برخی از افراد باید داروی استنشاقی مصرف کنند و برخی دیگر به صورت قرص. داروهایی که برای درمان آسم وجود دارند دو نمونه هستند، به برخی از آن‌ها سریع الاثر گویند و به برخی دیگر، داروهای کنترل‌کننده طولانی مدت که هر کدام بسته به تشخیص پزشک برای درمان آسم تجویز می‌شوند.

داروهای سریع‌الاثر برای مواقعی است که حمله آسمی به فرد مبتلا دست می‌دهد و با استفاده از این داروها این حملات قابل کنترل هستند. زمانی که تعداد دفعاتی که دچار حمله آسمی می‌شوید کمتر و علائم بیماری‌تان خفیف‌تر باشد، داروهای کنترل‌کننده طولانی مدت تجویز خواهد شد. 

درمان آسم با عسل طبیعی

درمان آسم با مواد طبیعی خصوصا شفابخشی به نام عسل، به راحتی امکان‌پذیر است. خداوند متعال شفا بخش‌های ویژه‌ای را در دل طبیعت قرار داده است تا ما از آن‌ها استفاده کرده و به درمان امراض روحی و جسمی خود بپردازیم. عسل طبیعی یکی از این درمانگرهای طبیعی است که همه ما بر خواص این ماده واقف هستیم. حال می‌خواهیم به تاثیر عسل طبیعی بر درمان آسم بپردازیم و بگوییم چگونه با خرید و مصرف عسل می‌توان به درمان آسم خود پرداخت.

روش‌های متفاوتی برای مصرف عسل طبیعی در جهت درمان آسم وجود دارد که در این بخش از مقاله شما را با این روش‌ها آشنا خواهیم ساخت.

1- ابتدا از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید عسل طبیعی کنید، سپس به میزان یک قاشق غذا خوری عسل را با معده خالی و به صورت ناشتا نوش جان کنید، البته بهتر است از عسل زرشک برای درمان آسم استفاده کنید. می‌توانید این عسل را خالی میل کنید و یا آن را با آب خیار و کرفس نوش جان کنید.

2- یک قاشق سوپ خوری عسل طبیعی را در یک فنجان سکنجبین و یک فنجان سرکه سیب مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 10 روز و صبح‌ها با معده خالی بنوشید.  

3- 100 گرم گیاه سنبل‌الطیب را در مقداری آب ریخته و به مدت 12 ساعت روی آن در پوش بگذارید. سپس به این مخلوط مقداری عسل اضافه کرده، نیم ساعت قبل از ناهار یا شام نوش جان کنید.

4- بوخور عسل به رفع تنگی تنفس و باز شدن مجاری تنفسی کمک شایانی می‌کند و در نهایت موجب درمان آسم می‌شود. به این منظور دو قاشق غذا خوری عسل را در 2 لیتر آب جوش حل کنید و با این مایع بوخور بگیرید. پس از اتمام بخور متوجه تاثیر آن بر روی مجاری تنفسی‌تان خواهید شد.

5- مقداری عسل طبیعی آماده کنید و به همان اندازه شلغم رنده شده تهیه کنید و با عسل طبیعی مخلوط و بعد از هر وعده غذایی نوش جان کنید.

6- ابتدا اقدام به خرید عسل طبیعی از فروشگاه‌های مجاز کنید، زیرا مصرف عسل طبیعی می‌تواند تا حد زیادی به درمان آسم کمک کند. مقداری از عسل را با 15 گرم سیاهدانه و 15 گرم گل زوفا ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل در بیاید. روزانه یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را نوش جان کنید.

7- مخلوط عسل و لعاب بادرنجبویه ترکیبی مفید برای درمان آسم و تنگی نفس است، مصرف آن را فراموش نکنید.

همان‌گونه که می‌دانید درمان‌های طبیعی در طولانی مدت جوابگو هستند پس نا امید نشوید و روند درمان آسم خود را تا بهبودی کامل دنبال کنید.

درمان آسم با بره موم

کمک گرفتن از طبیعت برای درمان هر گونه بیماری یکی از راهکارهایی است که با اینکه ممکن است کمی طولانی مدت باشد، اما بی‌شک به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

فرآورده‌های زنبور عسل یکی از این مواد طبیعی است برای درمان انواع بیماری به کمک انسان می‌آید. یکی از این فرآورده‌های مهم بره موم نام دارد؛ بره موم که به چسب زنبور عسل نیز شهرت دارد، یکی از مهم‌ترین و در عین حال مفیدترین محصولاتی است که زنبور عسل تولید می‌کند. 

تاثیر بره موم بر درمان آسم به اندازه‌ای است که روند بهبودی بیماری‌های تنفسی را تسریع می‌بخشد. بره موم در ابتدا از پیشرفت بیماری همچون آسم جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که این بیماری پیشرفته‌تر شود و در نهایت روند درمان آسم را پیش می‌گیرد تا شما به بهبودی کامل برسید. جالب است بدانید بره موم خاصیت پیشگیری کنندگی نیز دارد! یعنی اگر شخصی در معرض آلودگی های محیطی است که منجر به آسم می شود و... می تواند از بره موم استفاده کند تا در آینده به بیماری آسم مبتلا نشود.

روش‌های مختلفی برای ارائه بره موم وجود دارد اما باید بدانید که این محصول به تنهایی قابل مصرف نیست چرا که مولکول‌های آن سنگین بوده و برای معده قابل هضم نیستند به همین منظور با دو روش آبی و الکلی اقدام به شکستن مولکول‌های سنگین بره موم کرده‌اند. در روش الکلی بره موم به صورت 1- کپسول بره موم و 2- عسل بره موم ارائه می‌شود که با مشورت پزشک می‌توانید برای درمان آسم از این محصولات استفاده کنید.

درمان آسم با گرده گل

یکی دیگر از فرآورده‌های مفید زنبور عسل گرده گل است که بر خلاف بره موم می‌توان بدون انجام هیچ‌گونه عمل فرآوری‌سازی، آن را مصرف کرد. گرده گل خواص زیادی برای بدن انسان دارد که از جمله آن‌ها درمان آسم است. گرده گل در ابتدا مانع از گسترش بیماری می‌شود و در نهایت روند درمان آسم را تسهیل می‌بخشد. این ماده اثربخش توسط زنبور عسل از دل طبیعت جمع‌آوری می‌شود و زنبور داران با قرار دادن تله‌هایی در ورودی کندوها، این محصول را جمع‌آوری می‌کنند. برای اثربخشی بهتر در درمان آسم به وسیله این محصول می‌توانید گرده گل را به همراه بره موم مصرف کنید چرا که این دو در کنار هم می‌توانند به یک ماده قوی برای درمان آسم تبدیل شوند. البته فراموش نکنید که میزان مصرف این محصول باید در مقدار معینی باشد و برای تعیین این مقدار می‌توانید از پزشک معالج خود مشورت بگیرید.

استفاده از گرده گل همانند دارو باید به طور مداوم و ادامه دار باشد تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. این ماده سرشار از انواع مواد معدنی است که به تنهایی می‌تواند کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کند و همچنین قادر است از بروز هرگونه بیماری جلوگیری کند.

لازم به ذکر است که این محصول عطر و طعم خاصی دارد و بهتر است در کنار موادغذایی دیگر مصرف شود. بهترین ماده‌ای که می‌توان گرده گل را با آن استفاده کرد، شربت عسل است. برای این کار کافی است مقداری گرده گل را به شربت عسل اضافه کرده و نوش جان کنید. 

ژل رویال و درمان آسم

یکی دیگر از فرآورده‌های زنبور عسل که نقش فوق العاده‌ای در درمان آسم ایفا می‌کند، ژل رویال نام دارد. این ماده که تماما در بدن زنبور عسل تولید می‌شود در بین ایرانیان با نام شاه‌انگبین نیز شناخته می‌شود. شاه انگبین یا همان ژل رویال یکی از بهترین مواد برای درمان انواع بیماری‌ها خصوصا درمان آسم است. هر چند که درمان آسم با ژل رویال به اثبات نرسیده است اما تجربیات حاکی از آن دارد که عده زیادی از افراد با کمک ژل رویال به درمان آسم خود پرداخته و به نتیجه مطلوب رسیده‌اند؛ با این حال بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کرده و سپس اقدام به مصرف آن کنید.

توصیه‌ها

عمده افراد برای درمان آسم فقط به مصرف دارو اکتفا می‌کنند اما باید گفت که این کار به تنهایی جواب‌گو نخواهد بود! برای درمان آسم باید برخی نکات مهم و اساسی را رعایت کنید تا به بهبودی کامل برسید. این نکات به شرح زیر هستند:

برای اینکه بتوانید روند درمان آسم خود را به طور کامل طی کرده و به بهبودی برسید باید از محرک‌های مختلف که سبب تشدید بیماری می‌شود دوری کنید. هواکش می‌تواند مانع از ریز گردها به محلی که شما هستید باشد و محیط را تسویه کند. گرده‌هایی که معمولا در هوا پراکنده هستند مربوط به گیاهانی مانند چمن، گل‌ها و درختان است که خود می‌تواند به تشدید بیماری شما کمک کند. تهویه هوا به وسیله هواکش محیط را از هر گونه غبار و رطوبت اضافه پاک خواهد کرد. اما اگر قادر به تهیه و نصب هواکش نبودید بهتر است در فصولی که گرد و خاک و گرده گل‌های مختلف در هوا پراکنده است، در و پنجره‌های خود را بسته نگاه دارید.

برای اینکه گردو خاک و محرک‌های محیطی را کاهش دهید بهتر است تغییراتی در دکوراسیون منزل بدهید. عوض کردن روبالشتی و روتختی، تعویض فیلتر هواکش و استفاده از پارکت و کف‌پوش‌های دیگر به جای فرش می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش گرد و خاک و دیگر محرک‌های محیطی شود.

رطوبت نیز می‌تواند یکی از محرک‌هایی باشد که از درمان آسم شما جلوگیری می‌کند، اگر محل زندگی شما در منطقه‌ای مرطوب قرار دارد بهتر است برای تهیه یک رطوبت‌گیر با پزشک خود مشورت کنید. قسمت‌های مرطوب خانه مانند حمام و دستشویی محل خوبی برای رشد قارچ‌ها هستند که روند درمان آسم شما را دچار اختلال می‌کنند. برای از بین بردن قارچ‌ها بهتر است این قسمت‌های خانه را تمیز نگه دارید و از رطوب بیش از حد جلوگیری کنید.

اگر حیوان خانگی دارید و با شوره حیوانات علائم آسم شما تشدید پیدا می‌کند بهتر است از آن ها دوری کنید یا اینکه به طور مرتب به نظافت حیوان خانگیتان رسیدگی کنید و آن را به حمام ببرید، این کار می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش شوره حیوانات موثر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی