کد: 13970514309848540

شهر دبی را بیشتر بشناسیم!

کد: 13970514309848540

https://goo.gl/HxmgjA

، اصفهان , (اخبار رسمی): شهر دبی از آب‌وهوای خشک و بیابانی برخوردار است و برای گشت‌وگذار در دبی و استفاده از حمل‌ونقل در طول سفر با تور دبی گزینه‌های مختلفی پیش روی گردشگر است که شامل تاکسی، اتوبوس، مترو، تاکسی آبی و اتوبوس آبی می‌شود.

شهر دبی را بیشتر بشناسیم!
شهر دبی

بهترین زمان برای سفر با تور دبی از ابتدای فصل پاییز تا اواخر زمستان است

زندگی در دبی:

اقامت و سفر به دبی گران است چرا که این شهر توریستی در حال حاضر یکی از شهرهای مدرن و گران‌قیمت دنیا محسوب می‌شود ولی با وجود این افرادی زیادی هستند که این شهر گران را برای سفر انتخاب می‌کنند و دلیل اصلی آن‌ها برای سفر با تور دبی امکانات فوق‌العاده، پارک‌های آبی منحصر به فرد و البته مراکز خرید متنوع آن است. در خصوص افرادی که می‌خواهند به این شهر گران، ارزان سفر کنند باید گفت این دسته از افراد می‌توانند از تور دبی لحظه آخری و یا تور اقساطی دبی بهره بگیرند تا با کمترین هزینه ایده‌آل‌ترین سفر را تجربه کنند.

واحد پول کشور امارات متحده عربی:

واحد پول امارات درهم است و از جمله رایج‌ترین اسکناس‌های دبی می‌توان به ۵ درهمی به رنگ قهوه‌ای، ۱۰ درهمی به رنگ سبز، ۲۰ درهمی به رنگ آبی، ۵۰ درهمی به رنگ بنفش، ۱۰۰ درهمی به رنگ قرمز، ۲۰۰ درهمی به رنگ نارنجی، ۵۰۰ درهمی به رنگ قهوه‌ای ارغوانی و البته سکه‌های ۵۰،۲۵ و۱ فلسی اشاره کرد.

ویزای امارات:

اخذ ویزا جهت شرکت در تور دبی نسبت به سایر سفرهای خارجی کمی متفاوت است برای این منظور باید به آژانس‌های مسافرتی رفته و یا از طریق کارگزاران اقدام به اخذ ویزا جهت سفر با تور دبی کنند که البته مدت زمان تحویل ویزا بسته به شرایط مختلف متفاوت است. در این خصوص در ادامه اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

ویزای عادی برای سفر به دبی طی مدت زمان ۵ الی ۷ روز کاری تحویل داده می‌شود.

ویزای فوری یا ۱۴ روزه طی مدت زمان ۲۴ الی ۴۸ ساعت به دست شخص خواهد رسید.

لازم به ذکر است که هزینه هر کدام از ویزاها با دیگری متفاوت است و بنا به پایدار نبودن قیمت ارز، ممکن است این اعداد و ارقام کمی بالا و پایین بروند؛ لذا در این خصوص و جهت کسب قیمت دقیق به دفاتر مسافرتی و آژانس مسافربری مورد نظر مراجعه شود.

برای اخذ ویزای دبی نیازی نیست تا رزومه هتل محل اقامت را ارائه دهید ولی باید یک چک به عنوان ضمانت با مبلغ تعیین‌شده تحویل دهید.

قوانین شهر دبی ممکن است که در گذر زمان، دستخوش تغییراتی شود؛ بنابراین بهتر است قبل از اخذ ویزا جهت سفر با تور دبی، از قوانین این شهر اطلاعات لازم را کسب کرده تا در این سفر به طور ناخواسته مرتکب جرم نشوید.

وضعیت آب‌ و‌ هوا در دبی:

دبی در فاصله کمی از جنوب سرزمین ما ایران قرار دارد و همانگونه که می‌دانید از آب‌وهوای خشک و بیابانی برخوردار است. تابستان‌های دبی بسیار گرم و زمستان‌های آن معتدل است از این رو تور دبی یکی از مناسب‌ترین سفرهای زمستانه به شمار می‌رود. از این رو بهترین زمان برای سفر با تور دبی از ابتدای فصل پاییز تا اواخر زمستان است چرا که دمای هوا در این فصول معتدل‌تر و البته قابل تحمل‌تر از فصل تابستان است اما تور ارزان دبی را می‌توان در فصل تابستان انتخاب کرد چرا که در این زمان قیمت بلیط تور دبی به شدت افت می‌کند و با مبلغ اندک نسبت به هزینه اصلی بلیط تور دبی می‌توان به این شهر توریستی سفر کرد.

عوارض خروج از کشور:

برای خروج از کشور ملزم به پرداخت مبلغ معینی هستید که تا اطلاع ثانوی این هزینه‌ها به شرح زیر است:

عوارض خروج از کشور برای اولین بار ۲۲۰ هزار تومان

عوارض خروج از کشور برای دومین بار ۳۳۰ هزار تومان و برای بار سوم ۴۴۰ هزار تومان است.

می‌توانید این مبالغ را به صورت اینترنتی و یا به صورت نقدی در فرودگاه و یا پایانه‌های مرزی پرداخت کنید. برای اطلاع از هزینه دقیق می‌توانید قبل از سفر با تور ارزان دبی از راهنمای سفر و یا سفارت کشور مربوط اطلاعات لازم را به دست بیاورید تا برآوردی دقیق بر قیمت تور دبی خود داشته باشید.

حمل و نقل درون شهری دبی

برای گشت‌وگذار در دبی و استفاده از حمل‌و قل در طول سفر با تور دبی گزینه‌های مختلفی پیش روی است که شامل تاکسی، اتوبوس، مترو، تاکسی آبی و اتوبوس آبی می‌شود. برای سفر با هرکدام از این وسایل نقلیه ملزم به تهیه بلیت هستید. بلیط الکترونیکی دبی به نام نول کارت که در تمامی مراکز فروش بلیت و پایانه‌های اتوبوس یافت می‌شود را خریداری کرده و از این طریق هزینه حمل‌ونقل درون شهری خود در تور دبی را پرداخت کنید.

 اگر بخواهیم به طور دقیق به بلیط الکترونیکی نول کارت بپردازیم باید گفته شود که این کارت در ۴ نوع وجود دارد؛ نول کارت قرمز، نول کارت طلایی، نول کارت نقره‌ای و نول کارت آبی. که البته بهترین گزینه نول کارت قرمز رنگ است که در ادامه توضیحات مختصر و مفیدی در رابطه با این کارت الکترونیکی ارائه می‌شود:

نول کارت قرمز: اگر سفر چند روزه با تور دبی را برگزیده‌اید و مدت زمان کمی در این شهر توریستی اقامت دارید نول کارت قرمز بهترین گزینه برای است چون می‌توان در این مدت زمان محدود، پاسخگوی نیازهای مسافر باشد؛ اعتبار این کارت ۹۰ روزه است و حداکثر ۱۰ مرتبه می‌توان از آن استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که محدودیت‌هایی که این کارت دارد شامل استفاده از برخی وسایل نقلیه عمومی می‌شود، یعنی اگر بخواهید در طول سفر چند روزه با تور دبی، هم از اتوبوس و هم از مترو استفاده کنید باید دو نول کارت خریداری کنید چرا که همزمان نمی‌توانید از یک نول کارت برای دو وسیله نقلیه استفاده کنید.

حمل و نقل عمومی دبی:

مترو:

همزمان با پیشرفت این شهر مدرن، زیر ساخت‌های حمل‌و‌نقل در دبی نیز به سرعت گسترش یافت و این مکان به یکی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه بدل شد. مترو دبی در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و اکثر نقاط مهم دبی را به هم متصل کرده است. مسافر تور دبی می‌تواند برای حمل‌و‌نقل‌های درون شهری و گشت‌و‌گذار در این شهر زیبا، از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی نظیر مترو استفاده کند و به یاد داشته باشد که هزینه‌های دبی تاثیر زیادی بر قیمت تور دبی خواهد داشت پس با صرفه‌جویی می‌توان سفری مقرون به صرفه را تجربه کرد.

تاکسی:

تاکسی یکی از رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل در دبی است که به راحتی و با شماره‌گیری ۲۰۸۰۸۰۸ و یا از طریق وب‌سایت رسمی سامانه تاکسیرانی دبی می‌توانید اقدام به گرفتن تاکسی کنید. اکثر تاکسی‌های دبی دارای تاکسی‌متر هستند و هزینه بر حسب مسافت طی شده محاسبه می‌شود.

اتوبوس:

در دبی دو نوع اتوبوس وجود دارد؛ یکی اتوبوس خارج شهری و دیگری داخل شهری است. البته در تور دبی لحظه آخری و یا تور دبی اقساطی اتوبوس‌های درون شهری مناسب‌ترین گزینه‌ای هستند که پیش روی قرار دارند. این اتوبوس‌ها دارای شماره‌هایی در روی بدنه خود بوده که مقصد را نشان می‌دهد و عموما دارای تهویه مناسب، راحتی و قیمت‌ارزان هستند.

مونوریل:

این دستگاه سریع‌السیر یکی از جالب توجه‌ترین وسایل حمل‌ونقل دبی از دید مسافران تور دبی است این دستگاه‌های بدون راننده قادر هستند کل مسافت را در عرض ۵ دقیقه طی کرده و جزیره نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل سازند.

تراموا:

تراموا از جمله رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقلی در دبی است که جزیره نخل جمیرا و برج‌العرب را به دبی مارینا متصل می‌سازد.

قایق:

قایق یکی از وسایل حمل‌ونقل دریایی در دبی است. این قایق‌ها در دو مسیر دیرا و منطقه بور در حال رفت‌وآمد هستند و از ساعت ۱۰ الی ۲۲ فعالیت دارند.

اتوبوس آبی:

مسیرهای مختلفی در دبی با کمک اتوبوس آبی طی می‌شوند این وسیله نقلیه عمومی که نظر بیشتر گردشگران تور دبی را به خود جلب می‌کند، در ساعات ۶ الی ۲۳ فعالیت دارد.

امنیت در طی سفر به دبی:

با این وجود که دبی یکی از شهرهای مدرن و گردشگری دنیا است و افراد زیادی از کشورهای مختلف به این شهر سفر می‌کنند، آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است و بنا به آمار شاخص جهانی امنیت، کشور امارات متحده عربی در رده ۶۱ کشور امن دنیا قرار دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که بر امنیت دبی دلالت دارد این است که شهروندان این شهر توریستی از ملیت‌های مختلف هستند و اگر هر کدام از آن‌ها مرتکب جرم و یا جنایتی شوند سریعا از کشور امارات متحده عربی اخراج خواهند شد. بنابراین می‌توان با خیال آسوده با تور دبی همراه شد و از سفر لذت برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی