کد: 13970527311958540

خلیج شاخ طلایی، یکی از منحصر به فردترین مکان‌های استانبول

کد: 13970527311958540

https://goo.gl/LMM8oP

، اصفهان , (اخبار رسمی): گردشگران تور استانبول توجه ویژه‌ای به خلیج شاخ طلایی دارند که امروزه مکانی برای داد و ستد کشتی‌ها به شمار می‌آید.

خلیج شاخ طلایی، یکی از منحصر به فرد ترین مکان های استانبول
خلیج شاخ طلایی استانبول

خلیج شاخ طلایی را شاید بتوان به عنوان منحصر به فردترین مکان در استانبول معرفی کرد که گردشگران تور استانبول نیز به آن توجه ویژه ای نشان می‌دهند

خلیج شاخ طلایی را شاید بتوان به عنوان منحصر به فرد‌ترین مکان در استانبول معرفی کرد که گردشگران تور استانبول نیز به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. این خلیج که ظاهری شبیه به یک شاخ دارد، در بخش اروپایی استانبول واقع شده و یک بندر طبیعی است که از قدیم الایام به عنوان لنگرگاه ناوگان عثمانی و بیزانس و همچنین پهلو‌گرفتن کشتی‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه این خلیج زیبا به مکانی مناسب برای قدم زدن در دل محله‌ای باستانی تبدیل شده‌است.

قدمت این خلیج زیبا به دوران بیزانس و عثمانی باز می‌گردد. در گذشته از خلیج شاخ طلایی جهت پهلو گرفتن کشتی‌های تجاری و جمع‌آوری نیروهای دریایی در یک مکان استفاده می‌شد و امروزه نیز این خلیج جهت داد ستد کشتی‌ها و مواردی از این قبیل کاربرد دارد. در دوران حکومت عثمانیان، مهاجران زیادی از این خلیج وارد کشور ترکیه شدند و همین امر موجب گردهم آمدن مهاجران ارمنی، یونانی، کولی و ترک در این منطقه شد. موارد فوق درآمدی بود از تاریخ دیرینه شاخ طلایی و دانستن آن برای هر گردشگری که تور استانبول را همراهی می‌کند و به ساحل شاخ طلایی می‌رود خالی از لطف نیست. 

چرا به این مکان خلیج شاخ طلایی می‌گویند؟

این خلیج را از آن جهت خلیج شاخ طلایی نام‌گذاری کرده‌اند که زمان غروب، نورخورشید به روی آب دریا منعکس می‌شد و همین انعکاس که نور خوش رنگ و طلایی را به روی دریا به وجود می‌آورد، بهانه‌ای بود برای نامگذاری این خلیج زیبا به نام شاخ طلایی. در اطراف این خلیج زیبا خانه‌هایی چوبی و قدیمی به چشم می‌خورند و چند کلیسا و کنیسه قدیمی نیز در آن میان خود نمایی می‌کنند.

دانستنی‌های لازم درباره پل‌های خلیج شاخ طلایی

در گذشته و قبل از قرن ۱۹ هیچ پلی روی شاخ طلایی وجود نداشت و حمل و نقل در این مکان به وسیله قایق‌ها صورت می‌گرفت. پس از گذشت مدت زمانی تصمیم به احداث پل به روی شاخ طلایی گرفته شد. پل گالاتا متصل‌کننده محله کاراکوی به امین اونو، پل هالیج که اتوبان از میان آن گذر می‌کند، پل آتاتورک که کنترل کننده‌ی ترافیک مناطق بی‌اوغلو و سراجهانه است و در نهایت مترو‌پل که محل گذر عابران پیاده بوده و محل عبور متروی استانبول از روی شاخ طلایی است، از جمله پل‌های موجود بر خلیج شاخ طلایی هستند.

در زمان‌های خاصی از سال می‌توان شاهد نمایشگاه‌های متنوعی بر روی پل گالاتا بود. از جمله دیدنی‌هایی که در اطراف ساحل شاخ طلایی وجود دارند و مسافران تور استانبول می‌توانند از آن‌ها بازدید به عمل آورده و تفریحات استانبول خود را تکمیل کند می‌توان به قبرستان مسلمانان، یهودیان و مسیحیان، موزه‌های متنوع، تالار‌های فرهنگی، دانشگاه‌های مختلف و اتاق بازرگانی ترکیه اشاره داشت. همچنین اگر گردشگران خود در تور استانبول رهسپار ساحل شاخ طلایی شوند، می‌توانند از مکان‌های دیدنی اطراف خلیج مانند مسجد ایوب، موزه سانترال، موزه فشانه، موزه صنایع رحیم کوچ، رستوران لاله و کافه پیر لوتی دیدن کرده و ساعات خوشی را در کنار همراهان‌شان به سر ببرید.

ویژگی های منحصر به فرد خلیج شاخ طلایی

خلیج شاخ طلایی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد که بخش آسیایی و بخش اروپایی این منطقه در این مکان از هم جدا می‌شوند.

– شاخ طلایی دو محله تکسیم و سلطان احمد را از هم جدا ساخته و این جدایی سبب به وجود آمدن تفاوت‌های فرهنگی در این دو محله شده‌است.

– این خلیج از طریق تنگه بسفر به دریای سیاه و از طریق تنگه داردانل به دریای اژه منتهی می‌شود. جالب این است که پیوند‌دهنده‌ی دریای سیاه و دریای اژه، دریای مرمره است که یکی از ساحلی‌ترین شهر‌های ترکیه یعنی استانبول را در بر‌می گیرد.

– خلیج شاخ طلایی دارای طول ۷/۵ کیلومتر و عرض ۷۵۰ متری است و عمیق‌ترین بخش آن با ارتفاع ۳۵ متر در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد.

چگونه به خلیج شاخ طلایی می‌توان دسترسی پیدا کرد؟

این خلیج زیبا یکی از مهم ترین و معروف‌ترین مناطق گردشگری استانبول به شمار می‌رود از این رو دسترسی به این مکان کار دشواری نخواهد بود. می‌توان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس و مترو و از طریق ایستگاه‌های تعیین شده راهی این منطقه خوش آب و هوا شد. در این مکان زیبا می ‌توان ترکیب غیر قابل وصفی از ساحل، دریا و مناطق زیبا را لمس کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی