اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970603313089625

۱۲ تکنیک متداول ماساژ و مزایای جالب آن‌

کد: 13970603313089625

https://goo.gl/bc766j

، تهران , (اخبار رسمی): برای آن دسته از افرادی که ماساژ درمانی را برای بار اول امتحان می‌کنند، یا به دنبال پیدا کردن روش‌های جدید سلامتی و تندرستی هستند، در این مطلب، ۱۲ مورد از محبوب‌ترین روش‌های متداول ماساژ درمانی و مزایای آن و همچنین کار با بدن و اطلاعاتی در مورد اینکه ماساژ چگونه می‌تواند کمک کنند، ارائه شده است.

۱۲ تکنیک متداول ماساژ  و مزایای جالب آن‌
۱۲ تکنیک متداول ماساژ و مزایای جالب آن‌

بسیاری از شرکت‌ها دریافته‌اند که فراهم کردن خدمات ماساژ بر روی صندلی موجب افزایش بهروری، تمرکز و روحیه کارمندانشان می‌شود. پس از ماساژ تنها به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه روی صندلی، عملکرد را بهبود بخشده است

ماساژ درمانی و مزایای آن

برای آن دسته از افرادی که ماساژ درمانی را برای بار اول امتحان می‌کنند، یا به دنبال پیدا کردن روش‌های جدید سلامتی و تندرستی هستند، در این مطلب که از وبلاگ ورزمان نخستین سامانه‌ی سفارش آنلاین خدمات ماساژ و اسپا منتشر شده است، ۱۲ مورد از محبوب‌ترین روش‌های متداول ماساژ درمانی و مزایای آن و همچنین کار با بدن و اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه می‌تواند کمک کنند، ارائه می‌شود.

طب فشاری

روش مورد استفاده متخصص‌های درمان طب فشاری همان روش چینی درمانگرهای طب سوزنی است، فقط بدون استفاده از سوزن!

بیش از پنج هزار سال است که درمانگرهای طب سنتی چینی این هنر شفابخش سنتی را توسعه داده و اصلاح کرده‌اند. متخصص‌های درمان طب فشاری از دست‌های خود برای اعمال فشار استفاده می‌کنند تا موجب واکنش در نقاطی در سرتاسر بدن شوند. آن‌ها معتقدند که این تکنیک، انرژی گرفتار شده بدن را آزاد کرده و مسیر انرژی شفابخش را باز می‌کند تا ذهن و بدن را به وضعیت تندرستی بازگرداند.

طب فشاری جهت درمان اختلال جنسی، اضطراب و اهداف زیبایی استفاده شده است. طب فشاری، برای مثال می‌تواند پوست را ترمیم کند، عضلات صورت را تقویت کند و به بدن کمک کند احتقان را از بین ببرد. پس یکی از روش‌های ماساژ درمانی و مزایای آن به حساب می‌آید.

ماساژ رایحه‌درمانی

فرهنگ‌های باستانی در سرتاسر جهان به ماساژ و رایحه‌درمانی پرداخته‌اند. برای مثال، درمانگرهای چینی، مصری و هندی این شیوه‌های درمانی را با بسیاری از سنت‌های درمانی خود تلفیق کرده‌اند. یونانی‌ها و رومی‌های باستان از این فنون نه تنها برای شفا و آرامش بلکه برای رسیدن به وارستگی روحی استفاده می‌کردند. متخصص‌های درمان ماساژی که ماساژ و رایحه‌درمانی را ترکیب می‌کنند، می‌توانند برای مراجعان خود تجربه آرامش‌بخش‌تری از یک ماساژ استاندارد فراهم کنند.

در این روش در حالی که فرد ماساژ خود را دریافت می‌کند، رایحه مورد علاقه خود را استنشاق می‌کند یا از درمانگر خود می‌خواهد رایحه مناسب نیازهای او را پیشنهاد کند، برای مثال اسطوخودوس برای رهایی از اضطراب و نگرانی مفید است.

ماساژ روی صندلی

بسیاری از افراد ماساژ درمانی و مزایای آن را برای اولین بار در قالب ماساژ روی صندلی تجربه می‌کنند. متخصصان ماساژ روی صندلی که گهگاه در مراکز خرید و فرودگاه‌ها مشاهده می‌شوند از صندلی‌های مخصوصی بهره می‌گیرند و نیازی نیست که مشتری لباس از تن بیرون بیاورد و دراز بکشد.

این نوع ماساژ غالباً سریع و آرامبخش و به افراد امکان می‌دهد تا در میانه روز پرمشغله خود یک استراحت سریع و سالم را تجربه کنند. پژوهشگران نشان داده‌اند که این ماساژهای کوتاه مدت از میزان ضربان قلب، فشار خون، و البته استرس و اضطراب افراد می‌کاهند.

بسیاری از شرکت‌ها دریافته‌اند که فراهم کردن خدمات ماساژ بر روی صندلی به صورت ادواری موجب افزایش بهروری، تمرکز، و روحیه کارمندان آنها می‌شود. پس از ماساژ تنها به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه روی صندلی، کارکنان می‌توانند از دست استرس خلاص شوند. به علاوه، سلامتشان بهبود می‌یابد و کار تیمی را تجربه کنند.

ماساژ چینی

ماساژ درمانگرهای tu ina  چینی روش‌های فشرده موزونی را برای آزادسازی و تعادل به کار می‌برند (انرژی بدن). این ماساژ درمانی و مزایای آن، کار انرژی و عناصر آزاد کمالی مرتبط با تمریناتی مثل طب فشاری و طب سوزنی را بدون استفاده از سوزن باهم ترکیب می‌کنند. همچنین tu ina بسیاری از تکنیک‌های مالشی و ورز دادنی که برای اکثر سبک‌های ماساژ غربی معمول است را در بر می‌گیرد.

ماساژ Gua Sha

ترجمه این شیوه درمان سنتی چینی تقریباً می‌شود «زدودن تب» درمانگرهای سنتی Gua Sha از استخوان، سنگ، یشم یا شاخ برای ماساژ پوست روغنی مراجعان خود استفاده می‌کردند. امروزه، متخصص‌های درمان Gua Sha اغلب از ابزارهای پلاستیکی گرد استفاده می‌کنند تا تجربه بهداشتی کمتر دردناک و بیشتر مدرن به مراجعان خود ارائه کنند. درمانگرهای Gua Sha از این ابزارها برای ماساژ پشت و شانه‌های مراجعان خود استفاده می‌کنند تا گردش خون را زیر پوست افزایش دهند (اغلب از یک بالم آرامش‌بخش و چرب‌کننده نیز استفاده می‌شود.)

پژوهشگران پزشکی به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد این تکنیک ساده به بدن کمک می‌کند آثار شفابخش نیرومند بسیاری آزاد کند. بدن با جذب دوباره خون از نواحی درمان شده (که اغلب تا چند روز قرمز و لکه‌دار هستند) ، نوعی مواد شیمیایی آزاد می‌کند که با عفونت می‌جنگد، التهاب را کاهش می‌دهد و از سلول‌ها محافظت می‌کند.

ماساژ سنگ داغ

یکی دیگر از روش‌های ماساژ درمانی و مزایای آن ماساژ سنگ داغ است. درمانگران با روش ماساژ سنگ داغ، سنگ‌های خاصی را در یک محلول بهداشتی حرارت می‌دهند و آن‌ها را روی کمر، کف دست و حتی بین انگشتان پای مشتریهای خود قرار می‌دهند. مانند سبک ماساژ مشهور سوئدی، درمانگران با روش سنگ داغ برای چرب کردن سطح بافت‌های مشتریان خود و بعد از آن از روش‌های بافت عمقی استفاده می‌کنند.

ماساژور سنگ داغ ممکن است حتی ماهیچه‌های را به صورت طولی با کمک سنگ‌های داغ مالش دهد تا آرامش بیشتری در ماهیچه ایجاد کند.

ماساژ Lomi Lomi

طبیبان سنتی هاوایی که به آنها کاهوناس می‌گویند، تکنیک‌های ماساژ مرتبط با ذهن، داروهای گیاهی و کارهای تنفسی به کار می‌برند. ماساژ Lomi Lomi که گاهی اوقات، پزشکی معبد هاوایی نامیده می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا روحتان را تازه کنید (انرژی زندگی) سالم‌تر شوید، گردش خون بیشتری داشته باشند و فشار خونتان کاهش پیدا کند. ماساژ درمانی و مزایای آن در این حوزه نیز به خوبی آشکار است.

آزاد کردن میوفاسیال

بافت‌های هم بند که فاسیا نامیده می‌شوند در سرتاسر بدن گسترده شده‌اند. آن‌ها عضلات شما را احاطه کرده و حمایت می‌کنند. به این معنا که می‌توانند زمانی که در اثر استفاده مفرط، آسیب، یا بهبودی بعد از عمل جراحی سفت شده‌اند محدوده حرکتی را کاهش دهند. بر خلاف ماساژ درمانی که روی عضلات و بافت‌های نرم کار می‌کند، آزاد کردن میوفاسیال روی کشش و شل کردن فاسیال تمرکز می‌کند تا درد را کاهش داده و قابلیت حرکت را افزایش دهند.

ماساژ ارتوپدی

پزشکان ماساژ ارتوپدی، روی اصلاح استخوان‌های ناهنجار و ماهیچه‌ها با روش‌های ماساژ درمانی متمرکزند. این درمانگران به مراجعان خود کمک می‌کنند تا دردشان را کنترل کنند، به هم ترازی و حالتی بهتر برسند و عملکرد مفاصلشان بهبود یابد.

بازتاب شناسی

درمانگر بازتاب شناسی دست و پای مشتریان خود را برای فعال کردن قدرت شفابخش درونی ماساژ می‌دهد. این کار شباهت‌های زیادی با طب فیزیکی و طب سوزنی دارد، اما، اینجا هم از سوزن استفاده نمی‌شود. درمانگر بازتاب شناس نقاطی از بدن بیمارشان را ماساژ می‌دهند که مرتبط با ارگان‌های داخلی است.

این روش درمانی ماساژ درمانی و مزایای آن می‌تواند سیستم عصبی خودکار را تحریک کرده و تولید هورمون را افزایش دهد.

رولفینگ

این تکنیک ماساژ که برگرفته از نام بنیان‌گذارش، ادا رلف است، شاید نسبت به دیگر شیوه‌های ملایم‌تر، کمی سخت‌تر باشد. این شیوه ماساژ که به عنوان یکپارچگی ساختاری هم شناخته می‌شود، وضع قرارگیری بدن و دامنه حرکات را به مقدار عمده‌ای بهبود می‌بخشد.

متخصصان رلفینگ به مراجعه کنندگان‌شان برای انجام به حرکات یوگای نسبتاً سخت برای تجدید ساختار سیستم‌های اسکلتی عضلانی‌شان و تحمل وزن بدنشان با وضعیتی مناسب‌تر کمک می‌کنند.

ماساژ روسی

ماساژ مدرن روسی، که گاهی اوقات به آن ماساژ اسپرت روسی هم گفته می‌شود، ابتدا فقط مختص ورزشکاران، بیماران و آسیب دیدگان بود. متخصصین روسیه و شوروی علم و کاربرد ماساژ درمانی و مزایای آن بر صحنه مبارزه و عرصه ورزش را توسعه و گسترش داده‌اند. روسیه، ملتی به نسبت ماساژ دوست، برخی از محققان و ماساژ درمان‌های برتر جهانی را ارائه داده است.

خانه‌های حمام روسیه، که به آنها بانیاس گفته می‌شود، هنوز ماساژهای درمانی قدیمی ونیک (یا پیچیدن) که شامل ضربه زدن به مشتریان با شاخه‌های بلوط یا توس هستند را ارائه می‌دهند. با این وجود، ماساژورهای مدرن روسیه از دست‌های خود برای تسکین درد استفاده می‌کنند و با کمک تکنیک‌های ورز دادن، ضربه زدن و لرزش دادن، قابلیت حرکت یک قسمت بدن را افزایش می‌دهند.

و موارد بیشتری وجود دارد!

بعضی‌ها Reiki را نوعی ماساژ به‌حساب می‌آورند؛ عده‌ای دیگر به آن به عنوان انرژی (یا کار بدنی) می‌نگرند. مانند ماساژ درمانی، متخصصان Reiki دستشان را روی بدن مراجعه‌کنندگان می‌گذراند؛ ولی آن‌ها هیچ گونه ورز دادن یا مالشی روی بافت‌های نرم بدن انجام نمی‌دهند. استادان Reiki معتقدند به‌سادگی و تنها با قراردادن دست‌هایشان روی بدن بیمار (بیش از ده دقیقه روی یک قسمت ثابت)، می‌توانند انرژی شفابخش را به بیمار منتقل کرده و افکار و احساسات منفی را از او دور کنند.

به‌یاد داشته باشید که حتی اگر یک ماساژور را برای ماساژی قوی، آرامش‌بخش، معنوی، یا شکلی کاربردی از ماساژ انتخاب کردید، همیشه می‌توانید به این سایت (و این مقاله) بازگشته تا گزینه‌های جدید و متفاوتی از ماساژ درمانی و مزایای آن را پیدا کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزمان

ورزمان نخستین سامانه ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل و زمان دلخواه مشتری می باشد. ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. اینجا در ورزمان همه در تلاشند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت بخش را برای مشتریان خلق کنند. https://varzeman.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | سرگرمی و تفریح