اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970812325579625

تاثیر ماساژ بر سلامتی و مراقبت از قلب

ماساژ روشی موثر برای مراقبت از قلب سالمندان

کد: 13970812325579625

https://goo.gl/DjQxxP

، تهران , (اخبار رسمی): ماساژ درمانی یک روش پیشگیرانه برای کمک به قلب سالمندان و رویکردی غیر تهاجمی برای کاهش نشانه‌های مرتبط به افزایش سن سالمندان است. مشخص شده است که ماساژ به ویژه برای کاهش استرس و اضطراب اثرات قدرتمندی دارد. ماساژ درمانی، به وسیله‌ی ریلکس کردن بدن و کاهش سطح استرس، فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد.

ماساژ روشی موثر برای مراقبت از قلب سالمندان
ماساژ منظم به عنوان بخشی از سبک زندگی مدرن، عامل موثری در سلامت و مراقبت از افراد جوان و سالمند است.

تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندان دو برابر شود. بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌های ۷۹-۶۰ ساله، دچار نوعی از عارضه‌های قلبی،عروقی هستند. ماساژ منظم به عنوان بخشی از سبک زندگی روشی مناسب برای پیشگیری و مراقبت است

جلسات ساده، کوتاه و ملایم ماساژ درمانی که سالمندان دریافت می‌کنند، می‌تواند در سلامت قلبی آن‌ها تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندان دو برابر شود. هر چه مسن‌تر می‌شویم هم قلب و هم سیستم گردش خون ما آسیب‌پذیرتر می‌شود. بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌های ۷۹-۶۰ ساله و ۸۰ درصد آمریکایی‌های بالای ۸۰ سال، دچار نوعی از عارضه‌های قلبی – عروقی هستند. مغز، رگ‌های خونی و قلب بسیار در خطر هستند. عوامل خطر زیادی برای بیماری‌های قلبی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها عبارتند از: فشار خون بالا، سیگار کشیدن، دیابت، چاق بودن، عدم فعالیت. با این حال، فرآیند عادی پیر شدن، زمینه‌ی ابتلا به این‌گونه عارضه‌های قلبی را افزایش می‌دهد. بنابراین، حتی اگر هیچ‌ یک از ریسک فاکتورهای بیماری قلبی، عروقی را نداریم، باز هم مفید است که دقت کنیم قلبمان چطور دارد تحت تأثیر فرآیند پیری قرار می‌گیرد تا بتوانیم راه‌هایی برای کمک به قلب سالمندان پیدا کنیم.

کمک به قلب سالمندان

قلب پیر

قلب ما با افزایش سن به طور پیشرونده‌ای رو به زوال می‌رود. دیواره‌ی شریان‌های درون و اطراف قلب ضخیم می‌شود، حفره‌های قلبی بزرگ می‌شوند، احتمال افزایش التهابات عضلات قلبی وجود دارد و کارکرد قلب برای پمپاژ خون به سراسر بدن کاهش پیدا می‌کند. همچنین، انعطاف‌پذیری شریان‌ها و مویرگ‌های درون و اطراف قلب کاهش پیدا می‌کند و بدین ترتیب، پمپ کردن هنگار فشار سیستولی، برای بیرون فرستادن خون کار دشواری می‌شود. به این دلیل، حتی اگر هیچ عامل خطر دیگری هم وجود نداشته باشد، فشار خون بالا و کاهش گردش خون اغلب در افراد مسن ایجاد می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد، افزودن ماساژدرمانی به مراقبت‌های روتین سلامت شخص، می‌تواند به جمعیت سالمند کمک کند و قلبشان را به مدت طولانی‌تری سالم نگه دارند. دلیل این موضوع این است که ماساژ مزایای زیادی دارد که روند پیری قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ماساژ یک روش غیر تهاجمی برای محافظت از قلب شماست

ماساژدرمانی یک روش پیشگیرانه برای کمک به قلب سالمندان و نوعی رویکرد غیر تهاجمی برای کاهش نشانه‌های مرتبط به افزایش سن در سالمندان است. مشخص شده است که ماساژ به ویژه برای کاهش استرس و اضطراب اثرات قدرتمندی دارد. ثابت شده است که ماساژدرمانی، به وسیله‌ی ریلکس کردن بدن و کاهش سطح استرس، فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد.

ماساژدرمانی، یک رویکرد غیر دارویی موفق برای کاهش فشار خون است.

ماساژدرمانی با کاهش فشار خون، شیوه‌ای موثر برای کمک به قلب سالمندان است.

ماساژ دادن، قلب سالمند را قوی می‌کند

در یک مدل، جمعیت سالمند هم از فرصت ماساژ دادن دیگران بهره‌مند می‌شوند. وقتی به گروهی از سالمندان داوطلب این فرصت داده شد تا نوزادان یک مهد را ماساژ دهند، نتایج باورنکردنی بود. لمس نوزادان نه تنها برای خود نوزادان مفید بود، بلکه سلامت سالمندان داوطلب را هم بهبود داد.

طی سه هفته، داوطلبان، اضطراب، افسردگی و نیز هورمون‌های استرس پایین‌تری داشتند. آن‌ها هنگام کار با نوزادان، احساس آرامش، خوشحالی و آسودگی داشتند. این تعامل بی‌نظیر، مزایای دوطرفه‌ای برای نوزادان و سالمندان داوطلب داشت. این کاهش میزان استرس، مزایای بسیاری برای قلب و سلامت کلی آن‌ها داشت.

پیری سالم و ملاحظات مربوط به ماساژ سالمندان

وقتی به عنوان یک متخصص ماساژدرمانی با جمعیت سالمند سر و کار داریم، ممکن است با طیف گسترده‌ای از چالش‌ها روبه‌رو شویم. مهم است که نیازهای مختلف و گسترده‌ی این مراجعان را به یاد داشته‌ باشیم. بعضی سالمندان ممکن است هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی قوی باشند، اما بعضی دیگر از آن‌ها شاید نحیف و در حال مقابله با بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی باشند. همیشه اطلاعات جامعی از وضعیت سلامت هر مراجع جمع‌آوری کنید و جلسه‌ی درمانی را بر آن اساس طراحی کنید.

برخی راهنمایی های جلسات درمانی عبارتند از:

تکنیک‌های متعادل ماساژ

آهنگ حرکت آهسته‌تر

شکیبایی

ملاحظه‌ی روند پیری

کاملاً در اختیار بودن

جلسات ساده، کوتاه و ملایم ماساژ برای فرد سالمندی که آن را دریافت می‌کند، می‌تواند سلامت قلب او را دگرگون کند.

ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. ورزمان نخستین سامانه‌ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل مشتری است. در ورزمان همه در تلاش هستند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت‌بخش را برای مشتریان خود خلق کنند و در همین راستا این مقاله را از integrativehealthcare تهیه و ترجمه کرده است.

علاقه‌مندان به ورزمان و دریافت خدمات ماساژ در منزل، محل کار و هتل می‌توانند به سایت ورزمان به آدرس https://varzeman.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزمان

ورزمان نخستین سامانه ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل و زمان دلخواه مشتری می باشد. ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. اینجا در ورزمان همه در تلاشند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت بخش را برای مشتریان خلق کنند. https://varzeman.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | سرگرمی و تفریح