اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970728322779625

ماساژ برای مبتلایان به HIV و بیماران ایدز و هپاتیت

چگونه یک بیمار مبتلا به ایدز را ماساژ دهیم؟

کد: 13970728322779625

https://goo.gl/sDLiAe

، تهران , (اخبار رسمی): اگر به عنوان یک ماسور حرفه ای از اقدامات احتیاطی استاندارد جهانی پیروی می‌کنید، نباید نگرانی از مراجعانی داشته باشید که مبتلا به HIV باشند. ماسور ها باید همواره اقدامات احتیاطی عمومی را انجام دهند. چون هرگز نمی‌دانند چه کسی مبتلا به HIV، هپاتیت یا دیگر ویروس‌های عفونی است و چه کسی مبتلا نیست.

چگونه یک بیمار مبتلا به ایدز را ماساژ دهیم؟
ورزمان - ماساژ برای مبتلایان به ایدز و هپاتیت

نگرانی در هنگام کار با مراجعان مبتلا به HIV در ماساژ درمانی این است که آن‌ها با یک سیستم ایمنی به خطر افتاده زندگی می‌کنند. ما به عنوان متخصصان ماساژ باید از این موضوع آگاه باشیم، به آن‌ها کمک کنیم

در مقالات قبلی سایت ورزمان در مورد ماساژ درمانی در بیماری سرطان صحبت کردیم امروز نیز می‌خواهیم در مورد مخاطرات HIV و ماساژ  صحبت کنیم.
اگر از اقدامات احتیاطی استاندارد جهانی پیروی می‌کنید، نباید ترسی از کار با مراجعانی داشته باشید که ممکن است مبتلا به HIV باشند. واقعیت این است که ما اقدامات احتیاطی عمومی را انجام می‌دهیم چون هرگز نمی‌دانیم چه کسی مبتلا به HIV، هپاتیت یا دیگر ویروس‌های عفونی است و چه کسی مبتلا نیست. با حصول اطمینان از این که این اقدامات احتیاطیمراجعان مبتلا به HIV در ماساژ درمانی و تمامی مراجعان به طور یکسان به کار می‌بریم، از ریسک آلوده ‌شدن خودمان و نیز ایجاد موقعیت انتقال ویروس به سایر مراجعان، اجتناب می‌کنیم.

مراجعان مبتلا به HIV در ماساژ 

HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن، به ویژه سلول‌های CD4 که معمولاً سلول T نامیده می‌شوند، حمله می‌کند. این سلول‌ها با عفونت ایجاد شده به وسیله‌ی باکتری‌ها و دیگر اجسام خارجی که وارد سیستم ایمنی شده‌اند، مبارزه می‌کنند. وقتی ویروس HIV تعداد کافی از این سلول‌های تی را تخریب کرد، بدن نمی‌تواند به طور موثر به مبارزه با عفونت‌ها ادامه دهد، و مستعد ابتدا به هر عامل بیماری‌زایی می‌شود که در تماس با آن قرار می‌گیرد. با گذشت زمان، این سلول‌های تی آن‌قدر تخریب می‌شوند که می‌توان گفت فرد سیستم ایمنی ضعیفی دارد یا اصلاً سیستم ایمنی ندارد.

مرحله‌ی ۱

عفونت HIV سه مرحله دارد. مرحله‌ی اول، مرحله‌ی عفونت حاد است که معمولاً در طول ۴-۲ هفته‌ی اول بعد از عفونت ابتدایی رخ می‌دهد. طی این فاز، فرد ممکن است نشانه‌هایی شبیه به آنفلوانزا را تجربه کند و به علت حضور میزان بالای ویروس در بدن، بسیار مسری است. در اغلب موارد، افراد حتی متوجه نمی‌شوند که به HIV آلوده شده‌اند. در این مرحله باید حواستان به مراجعان مبتلا به HIV در ماساژ درمانی باشد و این‌گونه متوجه ماجرا شوید.

مرحله‌ی ۲

طی مرحله‌ی ۲، یعنی دوره‌ی نهفتگی بالینی، فرد بدون علامت است، اما همچنان عفونت مزمن HIV را دارد، که شامل تکثیر ویروس‌ها در بدن او می‌شود. این دوره می‌تواند یک دهه یا حتی بیش‌تر طول بکشد، به خصوص در شرایطی که فرد تحت درمان قرار بگیرد. درمان HIV شامل آنتی‌رتروویرال‌تراپی یا ART است، که کمک می‌کند سطح سلول‌های تی و عملکرد سیستم ایمنی بدن بالا بماند. درمان در مرحله‌ی ۲ می‌تواند تا حد چشمگیری امید به زندگی را افزایش دهد.

مرحله‌ی ۳

درنهایت، مرحله‌ی ۳ یا AIDS است که سندرم نقص ایمنی اکتسابی هم نامیده می‌شود، و آخرین مرحله‌ی عفونت HIV است. در این مرحله، شخص سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارد، البته اگر اصلاً داشته باشد، و به شدت در معرض ابتلا به انواع عفونت‌هاست. در این مرحله، فرد دچار عفونت‌های ثانویه می‌شود، ممکن است ضایعات پوستی را تجربه کند یا مشکلات مهم دیگری مثل خستگی داشته باشد.

انتقال HIV

HIV از طریق تماس با مایعات در طول فعالیت جنسی، سوزن تزریق، تغذیه با شیر مادر یا تماس با خون منتقل می‌شود. تماس فیزیکی اتفاقی، ریسک خطر بسیار پایینی برای مواجهه با ویروس HIV دارد – البته اگر اصلاً خطری داشته باشد – و این باعث می‌شود ماساژدرمانی برای متخصصان، کاری ایمن و بی خطر باشد، البته تا زمانی که اقدامات احتیاطی در مورد مراجعان مبتلا به HIV در ماساژ درمانی لازم را در حرفه‌شان انجام می‌دهند.

ما به عنوان متخصصان ماساژ، می‌دانیم که نباید به زخم‌های باز، بریدگی‌ها یا خراش‌های روی بدن مراجع دست بزنیم و همچنین باید از تماس با خراش‌ها یا دانه‌های پوستی یا هرچیزی که باعث آسیب به پوست فرد شده، اجتناب کنیم. همچنین می‌دانیم که هر زخم بازی را روی دست‌های خودمان باید بپوشانیم یا در مواقعی که هر نوع زخم یا بریدگی باز روی دست‌هایمان داریم باید از دستکش‌های «وینیلی» استفاده کنیم. از کاربرد دستکش‌های لاتکس در طول ماساژ اجتناب کنیم تا از انتقال پاتوژن‌هایی که با خون منتقل می‌شوند در امان باشیم، چون روغن‌های مورد استفاده در ماساژ ممکن است باعث تخریب لاتکس شوند.

ماساژ درمانی برای مراجعان مبتلا به HIV

بزرگ‌ترین نگرانی در هنگام کار با مراجعان مبتلا به HIV در ماساژ درمانی این است که آن‌ها با یک سیستم ایمنی به خطر افتاده زندگی می‌کنند. ما به عنوان متخصصان ماساژدرمانی باید از این موضوع آگاه باشیم و با انجام اقدامات احتیاطی لازم، به آن‌ها کمک کنیم سلامتشان را حفظ کنند:

در مورد سابقه‌ی مراجع اطلاعات جامعی داشته‌باشیم و قبل از هر جلسه، این اطلاعات را به‌روز کنیم. مراجعی که مبتلا به HIV است ممکن است در برهه‌ی کوتاهی از زمان، مشکلات و تغییرات بسیاری را در وضعیت سلامت خود تجربه کند، پس این که به‌روز باشید بسیار حیاتی است.

در مورد هر نوع زخم، بریدگی یا خونریزی سوال کنید. درست است که با این کار می‌خواهید از خودتان محافظت کنید، اما نهایتاً این موضوع به خود افراد هم بسیار کمک می‌کند، چرا که بدن آن‌ها بسیار حساس شده است.

مطمئن شوید که خودتان بریدگی، خراشیدگی یا زخم باز ندارید. اگر دچار این موارد هستید، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را به خوبی پوشانده‌اید یا از دستکش‌های «وینیل» استفاده کنید. دقت داشته باشید که دستکش‌های لاتکس در مواجهه با روغن ماساژ، آسیب می‌بینند.

پیش از این که مشغول انجام ماساژ شوید، حتماً دست‌هایتان را کاملاً بشویید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ عفونت دیگری را به فرد مبتلا به HIV انتقال نمی‌دهید.

اگر دچار سرماخوردگی شدید، زمان جدیدی را برای ماساژ با مراجعان مبتلا به HIV در ماساژ درمانی هماهنگ کنید، چون سیستم ایمنی آن‌ها آن‌قدر ضعیف شده که ممکن است حتی در مقابل عفونت‌های ساده‌ای مثل سرماخوردگی هم نتواند مقاومت کند.

با مراجع خود صحبت کنید و بدانید که آن‌ها ممکن است نشانه‌های مختلفی را در نتیجه‌ی عفونت HIV تجربه کنند، که بستگی به این دارد که در کجای مسیر درمان هستند، شدت ویروس در چه حد است و وضعیت سلامت کلی آن‌ها چطور است.

ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. ورزمان نخستین سامانه‌ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل مشتری است. در ورزمان همه در تلاش هستند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت‌بخش را برای مشتریان خود خلق کنند و در همین راستا این مقاله را از integrativehealthcare تهیه و ترجمه کرده است.

علاقه‌مندان به دریافت خدمات ماساژ در منزل، محل کار و هتل می‌توانند به سایت ورزمان به آدرس https://varzeman.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزمان

ورزمان نخستین سامانه ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل و زمان دلخواه مشتری می باشد. ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. اینجا در ورزمان همه در تلاشند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت بخش را برای مشتریان خلق کنند. https://varzeman.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی