اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970703318649625

ماساژ یاری‌گر افراد مبتلا به سرطان

ماساژ درمانی و اثرات آن بر بیماری سرطان

کد: 13970703318649625

https://goo.gl/665f8n

، تهران , (اخبار رسمی): این تصور غلط وجود دارد که ماساژ درمانی برای افرادی که سرطان دارند گزینه‌ی مناسبی نیست. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این یک عقیده‌ی منسوخ است. ماساژ می‌تواند در مراحل مختلف درمان مراجعانی که مبتلا به سرطان هستند کمک کند.

ماساژ درمانی و اثرات آن بر بیماری سرطان
ماساژ یاریگر مبتلایان به سرطان

ماساژ مخصوص سرطان، یک شیوه‌ی خاص از ماساژ درمانی است خیلی مهم است که فردی که می‌خواهد ماساژدرمانی را برای افراد مبتلا به سرطان مورد استفاده قرار بدهد آموزش تخصصی در مورد سرطان دیده باشد

ماساژ نه تنها بی‌خطر است، بلکه در کاهش ناراحتی‌های عمومی سرطان موثر است و با اثرات جانبی شیمی‌درمانی و پرتودرمانی هم مبارزه می‌کند.

ماساژ مخصوص سرطان، یک شیوه‌ی خاص از ماساژ درمانی است که برای رفع نیازهای افرادی که در حال حاضر سرطان دارند یا سابقه‌ی سرطان داشته‌اند، به وجود آمده است. خیلی مهم است که فردی که می‌خواهد ماساژدرمانی را برای افراد مبتلا به سرطان مورد استفاده قرار بدهد آموزش تخصصی در مورد سرطان دیده باشد.

ماساژ مخصوص سرطان

ماساژ مخصوص سرطان باید کاملاً ویژه‌ی مراجع باشد و باید همه‌ی اثرات جانبی کوتاه و بلندمدت آن را در نظر گرفت. درمانگری که جلسات ماساژ آنکولوژیک را انجام می‌دهد باید درک جامعی از سابقه‌ی سرطان و مرحله‌ی جاری درمان مراجع داشته باشد، تا بدین وسیله بتواند اقدامات احتیاطی و تغییرات اصلاحی لازم را برای یک ماساژ موثر و بی‌خطر مورد توجه قرار دهد.

مقابله با آثار جانبی

سرطان می‌تواند بیمار را به سفرهای دور و درازی ببرد. یک دوره‌ی درمانی از شروع تا پایان، اغلب ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد که هم از نظر فیزیکی و هم هیجانی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. هر دوره‌ی درمان، اثرات جانبی بی‌شماری دارد. درمان که به پایان می‌رسد، بیمار هم با انبوهی از احساسات و هیجان‌ها، و دوره‌ی بهبودی از جراحی احتمالی و عواقب داروهای سرطان به حال خود رها می‌شود. ماساژ مخصوص سرطان برای خیلی چیزها موثر است، از بهبود عوارض جانبی عمومی خود سرطان گرفته، تا نتایج پس از درمان‌های خاص مثل شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و جراحی.

هشت مزیت استفاده از ماساژ برای عوارض جانبی عمومی

اضطراب – ماساژ مخصوص سرطان، اضطراب پیش از جراحی یا دیگر درمان‌ها را کاهش می‌دهد. ماساژ آنکولوژیک، یک نوع لمس مثبت است که بیمار را آسوده می‌کند.

استرس – بیمارانی که از ماساژ مخصوص سرطان استفاده کرده‌اند می‌گویند ماساژ، استرس قبل یا بعد از درمان را کاهش می‌دهد. جلسات کوتاه و آرام‌بخش ماساژ در حقیقت، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند، که سطح کورتیزول را پایین می‌آورد، استرس را فرو می‌نشاند و حس آرامش و خوشی کلی را به ارمغان می‌آورد.

بی‌خوابی – جلسات منظم ماساژ مخصوص سرطان، بدن و ذهن بیمار را ریلکس می‌کند، درد را کاهش می‌دهد و برای بعضی از بیماران، از بی‌خوابی جلوگیری می‌کند.

یبوست – وقتی بدن ریلکس باشد، دستگاه گوارش خیلی موثرتر و کارآمدتر عمل می‌کند. اگر بدن در حالت آرامش باشد، درد کاهش پیدا می‌کند و نیاز کمتری به مسکن‌ها وجود دارد که می‌تواند موجب یبوست شود. تکنیک‌های ویژه‌ی ماساژ شکمی هم می‌توانند به کاهش و رفع یبوست کمک کنند.

تهوع – براساس گزارش‌ها، ماساژ نوعی حواس‌پرتی و خوشی دلپذیر است که می‌تواند به کاهش تهوع ناشی از عصبانیت، اضطراب یا شیمی‌درمانی کمک کند. وقتی تهوع کاهش پیدا کند، بیمار هم اشتهای بیش‌تری خواهد داشت و کاهش وزن هم کمتر است.

درد – ماساژ مخصوص سرطان به کاهش درد کمک می‌کند. ماساژ، در کاهش درد پس از جراحی بسیار موثر است و نیاز به استفاده از داروهای مسکن را کاهش می‌دهد.

افسردگی – در طول بیماری، بیماران پس از دریافت ماساژ احساسات مثبت و امیدواری بیش‌تری را تجربه می‌کنند. بیماران می‌گویند که ماساژ به آن‌ها حس خشنودی و رهایی می‌دهد و باعث کاهش درد و استرس می‌شود. ماساژ مخصوص سرطان، راهی برای این است که بیماران در روند بهبودی خود احساس پیش‌رفت و بهبود بیش‌تری داشته باشند. جلسات ماساژ باعث می‌شود که بیماران خلق خود را حفظ کنند، روان آن‌ها آسوده شود، و به این ترتیب می‌توانند روی شفا و بهبودی تمرکز کنند.

خستگی – ماساژ، حالت هشیاری و وضوح ذهنی را در بیماران افزایش می‌دهد. وقتی بیماری بعد از درمان ماساژ دریافت می‌کند، خستگی کاهش می‌یابد، بنابراین می‌تواند روز خود را، بدون این که همیشه احساس خستگی کند، بگذراند.

چهار مزیت ماساژ بعد از شیمی‌درمانی و پرتودرمانی

اضطراب – در دوره‌ی درمان از آن‌جا که بیماران، پروسه‌های درمانی سخت و مشکلی را طی می‌کنند، اضطراب بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. بیمارانی که از جلسات درمانی ماساژ مخصوص سرطان استفاده می‌کنند، قبل یا در طول درمان دچار اضطراب کمتری می‌شوند.

خستگی – ماساژ بعد از درمان می‌تواند خستگی را کاهش و انرژی بیمار را افزایش دهد.

کاهش اشتها یا تهوع – در کل، بیمارانی که از این روش استفاده می‌کنند، بهبود اشتها و کاهش تهوع را گزارش می‌کنند.

نوروپاتی محیطی – نوروپاتی محیطی منجر به بی‌حسی و از دست دادن احساس در دست‌ها و پاها می‌شود و گاهی اوقات، از عوارض جانبی درمان سرطان است. ماساژ مخصوص سرطان می‌تواند دستگاه عصبی را تحریک کند و آثار نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.

چهار مزیت ماساژ بعد از جراحی

بیهوشی – ماساژ بعد از جراحی مربوط به سرطان، می‌تواند کمک کند راحت‌تر و بهتر از حالت بیهوشی خارج شوید.

لیمفیدما (تورم بافت‌ها ناشی از تجمع مایع لنف) – در سرطان، جراحی‌ای که شامل خارج کردن گره‌های لنفاوی می‌شود ممکن است منجر به لیمفیدما، یا افزایش مایع در بافت‌ها شود که باعث تورم خواهد شد. تکنیک‌های ماساژ ویژه‌ی تخلیه‌ی مایع که توسط متخصصان بسیار آموزش‌دیده اجرا می‌شود، تورم را کاهش خواهد داد.

جای زخم – ماساژ، تحرک بعد از جراحی را بهبود می‌دهد و در کاهش وضوح جای زخم بعد از جراحی موثر است.

تحرک مفاصل – یک متخصص ماساژ باتجربه ممکن است تکنیک‌های حرکتی ویژه‌ای را روی مفاصل اجرا کند تا به این وسیله میزان تحرک را بهبود دهد و موجب تطابق آسان‌تر با ایمپلنت‌ها شود.

جمع‌بندی

ماساژ مزایای زیادی برای بیماران مبتلا به سرطان دارد. برای این‌که تا حد ممکن مراقبت‌های بهتری را بتوان ارائه داد، درمانگران باید این ملاحظات را مورد توجه قرار دهند:

ماساژورها باید از بیمار توصیه‌نامه‌ی پزشک را درخواست کنند. البته واجب نیست، اما اگر توصیه‌ی رسمی پزشک برای ماساژ وجود داشته‌باشد عالی است. توصیه‌‌نامه‌ی پزشک برای ماساژ مخصوص سرطان، مزایای بسیاری دارد؛ چون این توصیه‌نامه می‌تواند باب صحبت بین پزشک، بیمار و درمانگر را باز کند و به طور کلی، هماهنگی و کیفیت مراقبتی را که به بیمار ارائه می‌شود بهبود دهد.

سرطان برای هر فرد، یک چیز متفاوت است. اطلاعات و درک را از نوع سرطانی که بیمار با آن درگیر است باید افزایش داد. در مورد چیزهایی مثل آثار جانبی، موارد منع‌شده برای بیمار، و احتیاط‌های لازم هنگام ماساژ باید اطلاعات کسب کنند.

ماساژور باید اطلاعاتی را که در مورد مراجع، نیازها و خواسته‌های کمک می‌کند، تکمیل کند. این اطلاعات ممکن است در برخی موارد از پزشکانِ مراجعان هم به دست آید.

همه‌ی موارد بالا روی سرعت، مدت و میزان فشارها تأثیر می‌گذارد. مراجعه کننده و ماساژور باید این آمادگی را داشته باشند که به خاطر ماهیت همیشه در تغییرِ سرطان، جلسات درمانی خود را تغییر دهند یا اصلاح کنند.

ماساژ مخصوص سرطان، یک روش درمانی مبتنی بر شواهد است که با اثرات جانبی سرطان مقابله می‌کند. متخصصان ماساژی که خوب آموزش دیده‌اند می‌توانند نیازهای بیماران مبتلا به سرطان را درک‌ کنند و از آن‌ها در دوره‌ی ابتلا به سرطان حمایت کنند. امروزه تحقیقات، موافق استفاده از ماساژ برای مواجهه با درد و رنجی هستند که اغلب، همراه با تشخیص سرطان به وجود می‌آید.

ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. ورزمان نخستین سامانه‌ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل مشتری است. در ورزمان همه در تلاش هستند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت‌بخش را برای مشتریان خود خلق کنند و در همین راستا این مقاله را از integrativehealthcare تهیه و ترجمه کرده است.

علاقه‌مندان با ورزمان و دریافت خدمات ماساژ در محل می‌توانند به سایت ورزمان به آدرس https://varzeman.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزمان

ورزمان نخستین سامانه ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل و زمان دلخواه مشتری می باشد. ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. اینجا در ورزمان همه در تلاشند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت بخش را برای مشتریان خلق کنند. https://varzeman.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی