اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970608313959625

ماساژ چگونه به ورزشکاران کمک می‌کند؟

شناگران و ماساژ ورزشی، یک ترکیب برنده

کد: 13970608313959625

https://goo.gl/s2N2Rx

، تهران , (اخبار رسمی): تمرکز ماساژ ورزشی پس از ورزش شنا بر ماهیچه‌هایی است که هنگام شنا کردن درگیر بوده‌اند. معمولاً ماساژ ورزشی بیشتر از ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد. ماساژ ورزشی همراه با فشار متوسط به بافت‌های نرم، فشرده‌سازی، کشش و طیف وسیعی از تکنیک‌های حرکت، به کنترل گرفتگی عضلات و تسکین نقاط درد کمک می‌کند.

شناگران و ماساژ ورزشی، یک ترکیب برنده
ماساژ ورزشی کمک می‌کند تا در طول فصل شنا و پس از آن، از لحاظ ذهنی و فیزیکی سالم و قوی باشند.

تکنیک‌های ماساژ ورزشی می‌تواند بر حسب نیاز به افزایش انعطاف‌پذیری، آرامش و نرم کردن بافت پیوندی کمک کند. ماساژ ورزشی منظم هم اهمیت دارد و فشار روانی و اضطراب ناشی از ورزش حرفه‌ای را مدیریت می کند

درست مانند هر ورزشکاری، شناگرها هم در معرض آسیب هستند. ماساژ ورزشی به شناگران کمک می‌کند تا چه در طول فصل شنا و چه پس از آن، از لحاظ ذهنی و فیزیکی سالم و قوی باشند.

برای بسیاری از مردم، روزهای تابستان با بازی کردن، ورزش کردن یا تمدد اعصاب، در آب سپری می‌شود. شنا اغلب به عنوان یک حالت ملایم از ورزش درنظر گرفته می‌شود و بسیاری از اوقات به عنوان درمانی برای افرادی که در حال بهبود از مشکلات مختلف اسکلتی عضلانی هستند یا با درد مزمن زندگی می‌کنند، استفاده می‌شود.

ماساژ ورزشی

از طرف دیگر، بیایید شناگرهایی را در نظر بگیریم که ورزشکاران آبی هستند. آن‌ها هر روز ساعت‌های طاقت فرسای زیادی را صرف شنا‌کردن می‌کنند و برای رقابت‌های سخت آماده می‌شوند. آن‌ها تمامی عضلات بدن خود را به‌کار می‌گیرند تا نیروی عظیمی را به آب وارد کنند و با سرعت بالا به جلو حرکت کنند. مراقبت کامل بدنی در پایان روز یک شناگر لازم است.

ماساژ ورزشی به شناگران کمک می‌کند تا چه در طول فصل شنا و چه پس از آن، از لحاظ ذهنی و فیزیکی سالم و قوی باشند.

آسیب‌های رایج در شنا

شانه‌ شناگر رایج‌ترین بخش آسیب‌پذیر در شناست. استفاده مکرر از شانه‌ها برای انجام حرکات مختلف ممکن است منجر به استفاده بیش از اندازه شود که می‌تواند برای بدن شناگر مضر باشد. معمولاً، شناگرهای حرفه‌ای حرکات خاصی دارند که نسبت به بقیه حرکات بیشتر انجامش می‌دهند، به این معنا که اساساً از گروه ماهیچه‌های خاصی، بیشتر از بقیه استفاده می‌کنند. هیچ راهی برای فرار از این موضوع نیست. این تکرار حرکات می‌تواند در طول زمان ماهیچه‌ها را ضعیف کند پس حتما باید تصمیم به انجام ماساژ ورزشی گرفت.

همچنین رایج است که شناگر برای از بین بردن درد و مشکل عملکرد ماهیچه، خود را وفق داده و الگوی حرکاتش را تغییر دهد. ورزشکارانی که این مشکل را دارند اغلب در قسمت جلویی و جانبی شانه احساس درد می‌کنند و در ماهیچه‌های این ناحیه احساس خستگی و ضعف دارند. در این شرایط، تقریباً غیرممکن است که شناگر بتواند حرکت‌های شنا را به‌درستی انجام دهد. شناگر اغلب با حرکت‌های نادرست به رقابت ادامه می‌دهد و این کار در طول زمان می‌تواند حتی باعث مشکلات بیشتری شود. گاهی اوقات آسیب شانه ممکن است خفیف باشد ولی بعضی وقت‌ها هم ممکن است باعث آسیب بافتی عمده شود که زمان زیادی برای التیام می‌برد.

زانوی شناگر یا «زانوی شناگر پروانه» یک مصدومیت رایج دیگر بین شناگرهای حرفه‌ای است. تقریباً ۲۵ درصد از همه مصدومیت‌های شنا به زانو مرتبط است. در شنای پروانه، شناگر پی در پی زانوی خود را به بیرون فشار می‌دهد تا به حرکت خود در آب ادامه دهد. اگر در طول این حرکت تکرار شونده، زانو در راستای نامناسبی قرار داشته باشد، فشار روی زانو بیشتر شده و تورم، درد و خستگی ماهیچه ایجاد می‌شود. این نیروی تکرار شونده بر روی رباط طرفی داخلی که درون مفصل زانو قرار دارد، فشار وارد می‌کند.

نکته خنده‌دار این است که شنا موجب تسکین دردهای پشت و گردن می‌شود، اما در عین حال می‌تواند علت اصلی درد پشت نیز باشد. ورزشکار باید برای انجام بسیاری از حرکات دست و پا در شنا بیش از حد به پشت خود فشار آورده تا بتواند سرش را از آب بیرون بیاورد. ترکیب حرکت تکرار شونده، فشار روی عضله‌های پشت به مدت طولانی و حرکت مداوم پاها برای نگه داشتن نیم‌تنه بیرون از آب، می‌تواند منجر به ناراحتی عصبی و عضلانی و ضعف عضله در نواحی مختلف کمر شود. اینجا است که یک خدمت ماساژ ورزشی خوب می‌تواند جوابگو باشد.

درست مثل دیگر فعالیت‌های شدید، شنا نیز می‌تواند باعث گرفتگی عضله شود. گرفتگی عضله، سفت شدن ناخواسته بافت عضله است که بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد. گرفتگی بازو و پا در بین شناگرها رایج است. عضله ممکن است آنقدر منقبض شود که به صورت یک توده سخت درآمده و درد وحشتناکی را ایجاد کند. لمس عضله دارای گرفتگی شدید، حساس و دردناک است. همچنین ممکن است عضله شل شود ولی قبل از از بین رفتن کامل گرفتگی، چند بار دیگر دچار گرفتگی شود. گرفتگی عضله ناخوشایند، دردناک و برخی اوقات به‌نظر غیرقابل تحمل می‌رسد و موجب می‌شود نواحی اطراف سفت شده و تحرک نواحی متأثر بدن محدود شود. با یک برنامه منظم برای ماساژ ورزشی می‌توان این مشکلات را از میان برداشت.

ماساژ ورزشی: راه نجات

طبق گزارش انجمن دانشگاهی ماساژ ورزشی، ماساژ ورزشی منظم این ۱۰ فایده را دارد:

  1. جریان خون را بهبود می‌بخشد
  2. بهبود را تسهیل می‌کند
  3. درد عضلانی مزمن را کاهش می‌دهد
  4. انعطاف پذیری و دامنه حرکت را بالا می‌برد
  5. عضلات را شل می‌کند
  6. چسبندگی، تورم و درد را کاهش می‌دهد
  7. ایجاد بافت زخم عملکردی و بازگشت انسجام عضلات را بهبود می‌دهد
  8. احتمال آسیبهای ناشی از کار بیش از حد را کاهش می‌دهد
  9. عضلات و بافت‌های پیوندی را گرم و شل می‌کند
  10. تمرکز ذهنی را افزایش می‌دهد

واضح است که ماساژ درمانی از نوع ماساژ ورزشی می‌تواند نقش عمده‌ای در جلوگیری از آسیب‌های مرتبط با شنا ایفا کند. تداوم مراقبت‌های ماساژ درمانی ورزشی برای شناگر می‌تواند مکانیک بدن ورزشکار را ارزیابی و عدم تعادل عضلانی و وضعی را بررسی کند. با تشخیص هر مورد نامتناسب در بدن شناگر، ماساژ درمانگر می‌تواند به جلوگیری از آسیب در آینده کمک کند.

تکنیک‌های ماساژ ورزشی می‌تواند بر حسب نیاز به افزایش انعطاف‌پذیری، آرامش و نرم کردن بافت پیوندی کمک کند. ماساژ درمانگرها می‌توانند پیرامون نحوه ایجاد توازن حالت اندام با استفاده از تکنیک‌های کششی و تشویق راهبردهای خود مراقبتی پایه‌ای، پیشنهادهایی ارائه کنند. ماساژ ورزشی منظم هم اهمیت مشابهی دارد و به شناگرها کمک می‌کند فشار روانی و اضطراب ناشی از ورزش حرفه‌ای را مدیریت کنند.

ماساژ ورزشی قبل از مسابقه

ماساژ ورزشی قبل و بعد مسابقات شنا نیز بسیار مفید است. قبل از مسابقه شنا، ماساژ ورزشی ملایم و آرام کننده به گرم‌کردن ماهیچه‌ها، افزایش گردش خون و بهبود خاصیت کششی بافت‌های ماهیچه‌ای به منظور آماده‌سازی برای انجام فعالیت‌های سطح بالا کمک می‌کند. از انجام تکنیک‌های بسیار شدید در بافت عمیق، پیش از مسابقه باید اجتناب شود. ماساژ ورزشی آرام کننده، می‌تواند به ورزشکاران کمک کند تا برای رقابت خود تمرکز کرده و احساس قدرت کنند.

ماساژ بعد از مسابقات ورزشی

تمرکز ماساژ ورزشی پس از مسابقه بر ماهیچه‌هایی است که هنگام شنا کردن درگیر بوده‌اند. معمولاً ماساژ ورزشی بیشتر از ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد. ماساژ ورزشی همراه با فشار متوسط به بافت‌های نرم، فشرده‌سازی، کشش، و طیف وسیعی از تکنیک‌های حرکت، به کنترل گرفتگی عضلات و تسکین نقاط درد کمک می‌کند. بعد از مسابقات شنا، ماساژ ورزشی کوتاه و مفیدی می‌تواند به استراحت و بازسازی ذهن و بدن کمک کند.

ماساژ ورزشی بالینی، درمان موثری برای آسیب دیدگی‌های ناشی از شنا کردن است. همانطور که در بالا ذکر شد، آسیب دیدگی‌های ناشی از شنا‌کردن اغلب به خاطر تمرینات مکرر، رعایت نکردن اصول مکانیکی در زمان شنا یا تمرین بیش از حد اتفاق می‌افتد. ماساژ درمانی بالینی می‌تواند «به شناسایی مشکل، تسهیل بهبود، رفع نارسایی، بازگشت ورزشکار به عملکرد مطلوب و به بررسی فعالیت‌های بیومکانیک و توصیه برای جلوگیری از وقوع مجدد آسیب کمک کند (Woodruff, 2015).» از همه مهم‌تر، ثابت شده است که ماساژ ورزشی به انعطاف‌پذیری و بهبود عضلات کمک می‌کند. ماساژ، با افزایش خون‌رسانی به موضع مورد نظر، کاهش محل زخمگاهی، کاهش درد، بازگرداندن قابلیت حرکت و کمک به کاهش الگوهای بدنی، باعث بهبود بدن می‌شود.

همه این‌ها باعث می‌شوند بدن سریع‌تر بهبود یابد و دوباره به حالت عادی و سالم خود برگردد. ماساژ ورزشی برای رفع نیازهای رقابتی شناگران بسیار مهم است.

خارش شناگران

شناگرهایی که در گودال‌ها، دریاچه‌ها، نهرها و سواحل شنا می‌کنند، ممکن است با نوع دیگری از مشکل ممکن است به چشم آید. در فصل‌های گرم‌تر سال، خارش شناگران ناراحتی مزمن رایجی است که پوست شناگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خارش شناگران، یا درماتیت قرمز، نوعی التهاب پوستی است که به دلیل واکنش آلرژیک به آلودگی حاصل از نوعی انگل میکروسکوپی ایجاد می‌شود. این انگل‌ها معمولاً از حلزون‌ها، قوها، یا اردک‌های آلوده‌ای که در آب تازه و شور شنا می‌کنند خارج شده و راهشان را به زیر پوست شناگر پیدا می‌کنند.

علائم خارش شناگران التهاب خارش دار و ناهمواری است که معمولاً چند ساعت پس از قرارگیری در معرض آبی که مورد هجوم انگل‌ها واقع شده، ایجاد می‌شوند.
اگر این التهاب را به حال خود رها کنید، ظرف چند روز، معمولاً خود به خود ناپدید می‌شود.

تشخیص خارش شناگران چالش برانگیز است چرا که این التهاب ممکن است با بسیاری از ناراحتی‌های مزمن پوستی رایج دیگر اشتباه گرفته شوند. اگر چه، ماساژ درمانگرها هنگام کار با مشتریانی که در آب تازه و شور شنا می‌کنند باید از احتمال وجود درماتیت قرمز آگاه باشند. ماساژ درمانی برای افرادی دارای این مشکل هستند، مناسب نیست. ماساژ دادن، خاراندن یا مالیدن پوست روند بهبود را کند می‌کند و می‌تواند آلودگی را از شخصی به شخص دیگر منتقل سازد.

ورزمان، سامانه سفارش آنلاین خدمات ماساژ در منزل است. ورزمان به صورت تخصصی در زمینه ارجاع خدمات ماساژ و اسپا فعال است. ماساژ ورزشی بخشی از خدمات ورزمان برای ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزمان

ورزمان نخستین سامانه ی ایرانی ارجاع متقاضیان دریافت خدمات ماساژ در محل و زمان دلخواه مشتری می باشد. ورزمان نامی ایرانی برابر ماساژ است. اینجا در ورزمان همه در تلاشند تا هر روز سبکی از زندگی با نشاط و رضایت بخش را برای مشتریان خلق کنند. https://varzeman.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی