کد: 13970621316028540

آسان‌ترین راه اخذ ویزای شینگن

کد: 13970621316028540

https://goo.gl/V1taSV

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای اخذ ویزای شینگن باید ابتدا کشور مقصد را انتخاب کرده و مراحل دریافت در سفارت همان کشور انجام داده شود.

آسان ترین راه اخذ ویزای شینگن
آسان‌ترین راه اخذ ویزای شینگن

قبل از آن که به مراحل اخذ ویزای شینگن پرداخته شود، بد نیست در مورد این ویزا و نام‌گذاری و ویژگی‌های آن اطلاعاتی کسب شود

صدور ویزا، صدور پاسپورت

ویزا یا روادید یکی از ملزومات اصلی برای بسیاری از سفرهای خارجی است. حتما بسیاری از افراد روزانه با آگهی‌ها و تبلیغات مجازی فراوانی در مورد مراحل ویزا، اخذ ویزای شینگن بدون وثیقه، وکیل برای دریافت ویزا و … مواجه می‌شوند. هر یک از این آگهی‌ها به دنبال خود دردسرها و احتمالا موانع و مشکلاتی دارد.

دلیل وجود انواع آگهی‌ها، مشتری‌های زیادی است که به دنبال دریافت انواع ویزا برای سفر گردشگری، تحصیلی یا تجارت و کار هستند. برای هر کدام از این موارد باید مدارک لازم را فراهم کرده و در اختیار سفارت کشور مربوط قرار داده باشند.

روادید در واقع اجازه نامه از طرف کشور پذیرنده است که موافقت یا عدم موافقت خود با سفر را به وسیله همین ویزا تعیین می‌کند. در نتیجه فقط کسانی موفق به اخذ ویزا می‌شوند که از طرف سفارت کشور میزبان با سفر آن‌ها موافقت شده باشد. تفاوت ویزا و پاسپورت در این است که صدور پاسپورت از سوی کشوری است که فرد تابعیت آن را دارد و به عبارتی مجوز خروج است و ویزا مجوز ورود از کشور پذیرنده.

ویزای شینگن چیست؟

قبل از آن که به مراحل اخذ ویزای شینگن پرداخته شود، بد نیست در مورد این ویزا و نام‌گذاری و ویژگی‌های آن اطلاعاتی کسب شود.

در کشور لوکزامبورگ، منطقه‌ای به نام شینگن قرار دارد که خاطره‌ای بسیار مهم را در خود نگه داشته است. در سال ۱۹۸۵ در این منطقه، دولت‌مردان کشورهای فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک و بالاخره کشور میزبان یعنی لوکزامبورگ قرار دادی را امضا کردند که طبق آن، شهروندان و اتباع هر کدام از این کشورها می‌توانند بدون داشتن ویزا به بقیه کشورهای این قرارداد سفر کنند. می‌توان چنین قرار دادی را تلاشی برای همبستگی‌های قاره اروپا به منظور جبران آثار جنگ جهانی دوم دانست. به مرور زمان، کشورهای دیگر اروپایی نیز به این عهدنامه پیوستند و تقریبا گستردگی اعتبار ویزای شینگن بیشتر اروپا را فرا گرفت.

امروزه در صورت اخذ ویزای شینگن، نه تنها به کشورهایی که نام‌شان برده شد، بلکه می‌توان به بیشتر کشورهای اروپایی سفر کرد بدون آن که هر کدام از آن‌ها روادیدی صادر کنند. در نتیجه اخذ ویزای شینگن به معنای اخذ ویزا برای بخش عمده‌ای از قاره اروپا است. البته برای اخذ ویزای شینگن باید ابتدا کشور مقصد را انتخاب کرده و مراحل دریافت را در سفارت همان کشور انجام داد. مثلا اگر مسافران قصد سفر تفریحی به کشور آلمان را دارند و در عین حال مایلند چند کشور اروپایی دیگر را هم تجربه کنند، باید از سفارت کشور هدف یعنی همان آلمان برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنند.

تمام کشورهای جزو پیمان شینگن، در سفارت خود در سرتاسر جهان، خدمات صدور ویزای شینگن برای متقاضیان را انجام می‌دهند.

نباید فراموش کرد که اتباع بسیاری از دولت‌ها به دلیل مناسبات و تعامل قدرتمند سیاسی، برای برخی سفرهای خارجی نیازی به دریافت ویزا ندارند. به بیان بهتر برخی از پاسپورت‌ها در جهان چنان قوی هستند که صاحب آن برای بعضی از سفرهای برون مرزی نیازی به دریافت مجوز یا روادید کشور مقصد ندارد و اعتبار پاسپورت یا گذرنامه برای این سفر کافی است. هم اکنون شهروندان کشور آلمان با اجازه سفر به بیش از ۱۵۵ کشور جهان بدون نیاز به روادید، قدرتمندترین پاسپورت را دارند.

قبلا نیز اشاره شد که برای اخذ ویزای شینگن باید نوع سفر واضح و مشخص باشد. اگر مسافران برای تحصیل یا کار یا تفریح و … به جایی سفر می‌کنند، مدارک لازم برای صدور ویزا متفاوت است و بستگی به نوع سفر دارد.

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که در هنگام ثبت تقاضای ویزا، باید دقیقا هدف از سفر و نوع ویزای درخواستی خود را مشخص کرده. از جمله آن‌ها می‌توان به ویزاهای اتحادیه شینگن، ترانزیتی، اعتبار موقت یا ویزای شینگن ملی اشاره کرد.

مراحل اخذ ویزای شینگن

در هر یک از سفارت خانه‌های عضو این پیمان، فرم دریافت داده می‌شود و مدارک لازم اعلام می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها گذرنامه، مدارک رسمی شغلی مانند جواز کسب و گواهی اشتغال به کار یا تحصیل، عکس، بلیط رفت و برگشت، طی کردن مراحل مصاحبه، بیمه معتبر و … هستند.

یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزای شینگن، ارائه وثیقه است تا برای دولت پذیرنده ثابت شود که مسافر پس از پایان سفر به کشور خود بر می‌گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی