اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970622316188549

چند خاصیت عسل و دارچین که نمی‌دانید!

کد: 13970622316188549

https://goo.gl/vbrQxA

، اصفهان , (اخبار رسمی): عسل و دارچین هر دو دارای خواص بسیار زیادی از جمله کاهش وزن، درمان بوی بد دهان، درمان مشکلات گوارشی، کاهش کلسترول و ... است.

چند خاصیت عسل و دارچین که نمی دانید!
خواص عسل و دارچین

عسل سبب می‌شود رادیکال‌های آزاد کاهش پیدا کرده و درمان سرطان‌هایی نظیر سینه و سرطان روده بزرگ با مصرف عسل و دارچین امکان‌پذیر باشد

عسل و دارچین هر دو از قدیم‌الایام مورد استفاده مردم قرار داشته‌اند و هر کدام خواص منحصر به فردی دارند، حال ترکیب این دو با هم معجون فوق العاده‌ای را تشکیل می‌دهد که می‌توان در راستای درمان انواع امراض جسمی مورد استفاده قرار داد. فواید عسل و دارچین در ادامه ذکر شده است.

  • مفید برای افراد دیابتی

طبق نتیجه به دست آمده، افرادی که داروهای ضد دیابتی خود را به همراه عسل مصرف می‌کنند در کنترل قند خون‌شان موفق‌تر خواهند بود. استفاده از عسل طبیعی و دارچین سبب می‌شود زخم‌های دیابتی التیام یابد و همچنین می‌تواند سطح گلوکز خون را بعد از صرف نهار و شام کاهش دهد. مقداری عسل و دارچین را به یک میزان با یکدیگر ترکیب کرده و روی یک تکه نان تست بمالید، می‌توانید به تنهایی و یا با آب میوه طبیعی نوش جان کنید.

  • کاهش وزن

یکی از بهترین راهکار های طبیعی برای کاهش وزن، ترکیب عسل و دارچین است. این ماده می‌تواند در کنار ورزش و رعایت رژیم غذای مناسب، اشتهای شخص را کاهش دهد که به دنبال آن با کاهش وزن روبرو خواهد شد؛ عسل و دارچین سبب می‌شود چربی‌های اضافه  بدن شکسته شده و به مرور زمان از بین بروند. به منظور کاهش وزن با عسل و دارچین، مقداری آب داغ روی یک قاشق چای خوری دارچین ریخته و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد، سپس عسل را به این ترکیب اضافه کرده و دو بار در روز و با معده خالی نوش جان کنید.

  • کمک به درمان ناباروری 

همه ما با خواص معجزه آسای عسل در افزایش باروری آشنا هستیم و می‌دانیم که مصرف عسل سبب تحریک تخمدان‌ها برای بارور شدن می‌شود. دارچین نیز موجب بهبود چرخه قاعدگی شده و عوامل رایجی که سبب ناباروری می‌شوند را برطرف خواهد کرد. همچنین دارچین می‌تواند به بهبود قدرت باروری مردان نیز کمک کنید. اکنون می‌توانید مقداری از این دو ماده را با هم ترکیب کرده و روی لثه‌هایتان بمالید، بدن به آرامی این دو ماده را جذب خود خواهد کرد.

  • درمان بوی بد دهان 

بوی بد دهان ناشی از سندرم ایستایی چی پدیده‌ای که با اختلال اندام‌ها در ارتباط است بوده که سبب می‌شود دهان بوی بدی بگیرد که البته این پدیده با مصرف دارچین قابل درمان است. ترکیب عسل با پودر دارچین می‌‌تواند بوی بد دهان که ناشی از هر گونه مشکل دیگر است را از بین ببرد. مقداری عسل و دارچین را با آب گرم مخلوط کرده و هر روز صبح در دهان قرقره کنید.

  • درمان مشکلات گوارشی و سوء هاضمه 

از گذشته برای تسکین مشکلات معده و سوء هاضمه از عسل طبیعی استفاده می‌کردند. عسل غشای مجاری گوارشی را نرم کرده و رشد هلیکوباترپیلوری که عامل اصلی سوء هاضمه شناخته می‌شود را متوقف می‌سازد. دارچین نیز سوزش و گرفتگی‌های ماهیچه معده را درمان می‌کند و دمای معده را کاهش می‌دهد، همچنین ترشح اسید گوارشی از دیواره معده را کاهش داده که سبب می‌شود باد شکم نیز کاهش یابد.

بهبود قاعدگی‌های دردناک خاصیت دیگری است که با مصرف عسل و دارچین شامل حال خواهد شد. برای این منظور مقداری عسل و دارچین را با هم ترکیب کرده و قبل از هر وعده غذایی‌تان میل کنید.

  • کاهش کلسترول

مصرف روزانه مقداری عسل و دارچین سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. 2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق چای خوری دارچین را با مقداری کمی چای خنک ترکیب کرده و هر روز صبح میل کنید.

  • درمان گلودرد

عسل برای درمان گلودرد بسیار مفید است و اگر با دارچین ترکیب سود، خواص بیشتری را به همراه خواهد داشت. صبح‌ها مقداری عسل و دارچین را ترکیب کرده و نوش جان کنید، اجازه دهید این ترکیب به آرامی روی بافت گلوی شما نشسته و جذب شود.

  • درمان آکنه و کورک

با به دست آوردن خمیر عسل و دارچین، ماده قوی برای از بین بردن آکنه و کروک تهیه خواهید کرد. خاصیت ضد باکتری عسل به همراه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارچین سبب از بین رفتن انواع آکنه و کورک خواهد شد.

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان

این مسئله کمی بحث برانگیز است؛ برخی دانشمندان آمریکایی اظهار داشته‌اند که عسل موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود ولی دانشمندان دانشگاه نیوزیلند بر این عقیده هستند که مالیدن خمیر عسل و دارچین به طور منظم روی دندان‌ها، عفونت دهان و لثه‌ها را از بین برده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

  • پیشگیری از سرطان

تاکنون بارها و بارها درباره تاثیر عسل بر درمان سرطان و یا بهبود آن با کمک این ماده طبیعی شنیده‌ایم. علت این است که عسل سبب می‌شود رادیکال‌های آزاد کاهش پیدا کرده و درمان سرطان‌هایی نظیر سینه و سرطان روده بزرگ با مصرف عسل و دارچین امکان‌پذیر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی