کد: 13970624316288540

تور کافه گردی در استانبول

کد: 13970624316288540

https://goo.gl/1EHRPy

، اصفهان , (اخبار رسمی): استانبول را می‌توان شهر کافه گردی نام‌گذاری کرد. این کافه‌ها عبارتند از: کافه گالاتا کونک، کافه شور لولو علی پاشاریا، بک یارد و کافه ۳۶۰.

تور کافه گردی در استانبول
کافه بک یارد استانبول

دلیل نام‌گذاری کافه ۳۶۰، مشرف بودن به سرتاسر استانبول است

استانبول را می‌توان شهر کافه گردی نام‌گذاری کرد و تورهایی شبیه تور استانبول از اصفهان یا تهران، می‌توانند فرصتی عالی برای کافه‌گردهای حرفه‌ای باشند.

شهر استانبول از دو بخش شرقی و غربی در دو طرف تنگه بسفر تشکیل شده و یکی دارای بافت شرقی و آسیایی و دیگری بافت و فضای اروپایی است.  قرار گرفتن استانبول در دو قاره و برخورداری از فضاهای شهری تاثیر گرفته از هر دو محیط متفاوت، باعث می‌شود تا بتوان در یک فاصه کوتاه، قهوه‌خانه و چای خانه شرقی را با کافه‌تریاهای اروپایی تجربه و مقایسه کرد. برای صبحانه خوری، کافه بک یارد در بشیکتاش و ببک را نباید از دست داد. بیشتر مسافران تور استانبول ممکن است صبحانه خود را در هتل محل اقامت صرف کنند، ولی کافه‌گردها به دنبال صبحانه در کافه هستند. به همین دلیل کافه بک یارد که از صبح تا ظهر برای پذیرایی انواع صبحانه سنتی ترکی و مدرن باز است، یکی از انتخاب‌های عالی محسوب می‌شود. علاوه بر این کافه رستوران کاله در سارییر، خیابان یحی هم جزو کافه‌های معروف برای انواع صبحانه از جمله غذاهای مدیترانه‌ای است.

اگر مسافران ترجیح می‌دهند بعد از صبحانه، یک نوشیدنی یا میان‌وعده صرف کنند، می‌توانند به کافه ۳۶۰ استانبول بروند. همان‌طور که قابل حدس است دلیل نامگذاری آن، مشرف بودن به سرتاسر استانبول است. فضای سنتی و مناظر شهری اطراف، باعث می‌شود نتوان به راحتی از رفتن به این کافه چشم پوشی کرد.

کافه بار سلطان پت یکی از معروف‌ترین و پر رفت و آمدترین کافه‌های خیابانی واقع در استانبول است که نوشیدنی‌ها و البته سایر خوراکی‌های منوی آن طرفداران زیادی دارد.

 حتما باید سری به کافه گالاتا کونک زد. اینجا یک پاتوق عالی برای کسانی است که اهل امتحان انواع شیرینی و کیک در ترکیه و استانبول می‌شوند. حین نشستن و میل کردن خوراکی یا نوشیدنی لذیذ کافه، تنگه بسفر، کاخ توپکاپی و … قابل مشاهده هستند.

کوچه اورتاکوی در جوار تنگه بسفر قرار دارد و یک پاتوق عالی برای کافه بازها، گالری بازها، رستوران‌بازها و بازار گردهایی است که از قدم زدن در چنین محیط‌هایی لذت می‌برند. از جمله خوراکی‌های معروفی که در اورکاتای عرضه می‌شود، سیب زمینی پخته با کره و پنیر چدار است که کومپر نام دارد و از غذاهای معروف ترکی به حساب می‌آید.

کافه‌نشینی در مناطق تاریخی استانبول هم خالی از لطف نیست، که از میان آن‌ها باید به منطقه چنگل کوی اشاره کرد. این منطقه در کنار آب‌های بسفر و تاریخش به صدها سال قبل از میلاد بر می‌گردد.

غیر از این موارد، کافه خانه هم جزو کافه‌های دنج با دکوراسیون خاص است که در ساختمانی قدیمی از مشتریان پذیرایی می‌کند. همچنین اگر مسافران از مسجد شورلولو علی پاشا دیدن کردند، می‌توانند ساعتی را در کافه شور لولو علی پاشا بگذرانند و از محیط دنج آن لذت ببرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت چهارسوگشت

آژانس هواپیمایی چهارسو گشت به عنوان یکی از آژانس های معتبر در برگزاری تور مشهد از اصفهان، تور کیش از اصفهان و تور دبی از اصفهان شناخته می شود. این آژانس گردشگری توانسته با برگزاری باکیفیت تور لحظه آخری مشهد از اصفهان، تور لحظه آخری قشم از اصفهان و همچنین تور کیش از تهران به عنوان یکی از برترین آژانس های مسافرتی شناخته شود که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی