اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970702318238549

بیماران دیابتی نگران مصرف عسل نباشند!

کد: 13970702318238549

https://goo.gl/S1cyRo

، اصفهان , (اخبار رسمی): عسل خواص بسیار زیادی دارد که می‌توان به تقویت دستگاه عصبی و تقویت دستگاه ایمنی اشاره کرد که البته برای درمان دیابت باید از عسل طبیعی به میزان متعادل مصرف کرد.

بیماران دیابتی نگران مصرف عسل نباشند!
بیماران دیابتی نگران مصرف عسل نباشند!

دیابت یا مرض قند را نباید بیماری ترسناک و غیرقابل درمان دانست

دیابت و انواع آن

دیابت یا مرض قند را نباید بیماری ترسناک و غیر قابل درمانی دانست. طبق نظر برخی از منابع آماری، بیشتر از 10درصد بزرگسالان ایران به دیابت مبتلا هستند. تصور اغلب ما از دیابت، این است که قند خون بالا می‌رود و سایر اعضای بدن را از کار می‌اندازد. ولی این تصور لزوما درست نیست و براساس شرایط مختلف و سبک زندگی و رژیم غذایی، ممکن است ببینید پیشگیری و درمان دیابت آسان‌تر از آن چه تصور می‌کردید باشد.

انسولین هورمونی است که در خون مسئولیت کنترل میزان قند برای سوخت سلول‌ها را دارد. گاهی این هورمون به میزان کافی ترشح نمی‌شود و گاهی مقدار آن در واحد خون طبیعی است، ولی تاثیر اصلی خود را نمی‌گذارد. به همین ترتیب می‌بینیم که دو عامل اصلی برای تنظیم نشدن و بالا رفتن قند خون ایجاد شده که همین دو مورد، عوامل منجر به دیابت نوع یک و نوع دو هستند.

از طرف دیگر، بعضی از موارد مثل تاثیرات ژنتیکی یا اختلالات هورمونی و عملکرد ناقص غده‌های درون ریز، می‌تواند باعث بهم خوردن تنظیم قند خون یا انسولین شود و انواع دیگری از دیابت را تشکیل دهد.

در مجموع اگر ترجیح می‌دهید به جای درمان دیابت در آینده، از اکنون به پیشگیری از آن بپردازید، مطمئن باشید بهترین راه را انتخاب کرده‌اید. اگر حتی سابقه بیماری در خانواده و نسل‌های قبلی خود ندارید، لازم است برای برنامه‌ریزی و عمل یک رژیم درست از همین حالا اقدام کنید. هر چند ابتلا به دیابت تا حد قابل توجهی منشاء ژنتیکی دارد، با این حال در صورت رعایت نکردن ملاحظات و افراط در خوردن انواع شیرینی، کیک، دسر، بستنی و ... که بیشتر بر پایه شکر سفید غیر ارگانیک تهیه می‌شوند، احتمال ابتلا به دیابت افزایش پیدا می‌کند.

خواص عسل

 اگر به دنبال درمان دیابت یا هر بیماری دیگری با عسل طبیعی هستید، ابتدا بهتر است با خواص دارویی آن آشنا شوید. عسل طبیعی مهم‌ترین محصول زنبور عسل است که از فرآیندی خاص بر روی شهد گل‌ها در گوارش زنبور به دست می‌آید. به همین ترتیب، عسل طبیعی حاوی ترکیبات گوناگونی از املاح و عناصر است که برای سلامت بدن مفید بوده و دستگاه‌های مختلف درونی را تقویت می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی عسل که طعم اصلی آن را تشکیل می‌دهد، قند است. عسل از مقادیر قابل توجهی گلوکز و سایر ساختارهای طبیعی قند تشکیل شده و همین باعث بروز اختلاف نظرهایی بین پزشکان و کارشناسان برای ارتباط عسل و دیابت است.

از دیگر خواص عسل باید به وجود پروتئین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها اشاره کرد که باعث تقویت دستگاه ایمنی و سلامت پوست و مو می‌شوند. تقویت دستگاه ایمنی قادر خواهد بود تاثیر عوامل بیماری‌زای محیط را کاهش دهد. همچنین عسل طبیعی دارای خاصیت چربی سوزی است. چاقی و کلسترول بالا به بروز بیماری دیابت کمک می‌کنند. مصرف عسل و محصولات زنبور عسل باعث می‌شود تا این زمینه به مقدار چشمگیری از بین برود.

غیر از این موارد، مصرف عسل نتیجه بسیار مهم دیگری هم دارد و آن تقویت دستگاه عصبی است. به این ترتیب، عوارضی مانند بد خوابی، بد اشتهایی و بی‌حوصله بودن که شاید باعث سبک زندگی غلط شوند و مقدمات دیابت را فراهم کنند، کمتر خواهد شدت.

عسل طبیعی یک مکمل تقویتی برای بهبود فعالیت قلب و عروق است. مصرف عسل می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. برای افرادی که دچار کم خونی هستند، آهن موجود در عسل باعث خون سازی و افزایش فشار خون می شود و برای افرادی که پرفشاری به دلایل عصبی یا کلسترول بالا دارند هم کمک می‌کند تا فشار خون‌شان به تعادل نزدیک‌تر شود. به این ترتیب عملکرد قلب هم بهتر خواهد شد.

تاثیر عسل بر دیابت

همان طور که قبلا اشاره شد در مورد درمان دیابت با عسل طبیعی یا گرده گل یا بره موم، اختلاف نظر وجود دارد. با این حال پیشنهاد می‌شود افرادی که مبتلا به مرض قند نشدند یا احتمال ابتلا به خاطر سابقه ژنتیکی دارند، مصرف عسل را به میزان متعادل جایگزین مصرف قند و شکر کنند. افرادی هم که مبتلا به دیابت هستند، حتما در این مورد با پزشک خود مشورت داشته باشند.

نکته مهم اینجا است که منظور از مصرف عسل، عسل طبیعی و کاملا مطمئن است، وگرنه عسل‌های تقلبی که گاهی از شیره شکر پخته درست می‌شوند، به مراتب غلظت قند مضر بالایی دارند و حتی از سایر دسرها و مواد قندی برای افراد سالم نیز خطرناک‌تر خواهند بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]