اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970724322138867

طرح توجیهی احداث کارخانه جوجه کشی همراه با دانلود رایگان طرح‌ها

کد: 13970724322138867

https://goo.gl/DxES6o

، تهران , (اخبار رسمی): کارخانه جوجه کشی مکانی دارای چندین دستگاه جوجه کشی و همچنین انواع سیستم‌ها و تجهیزات جهت ایجاد شرایط لازم برای جوجه کشی و تولید جوجه‌های یک روزه است. جالب است بدانید که ساختمان مخصوص جوجه کشی در زبان کوچه بازاری به هچری معروف است. البته امروزه هچری را فقط تنها قسمتی از ساختمان جوجه کشی می‌دانند.

طرح توجیهی احداث کارخانه جوجه کشی همراه با دانلود رایگان طرح ها
احداث کارخانه جوجه کشی

کارخانه جوجه کشی مکانی است دارای چندین دستگاه جوجه کشی و همچنین انواع سیستم‌ها و تجهیزات جهت ایجاد شرایط لازم برای جوجه کشی و تولید جوجه‌های یک روزه، جالب است بدانید که ساختمان مخصوص جوجه کشی در زبان کوچه بازاری به هچری معروف است.

انواع تخم  

اصولاً تخمی که افراد صبح‌ها هر روز مورد استفاده قرار می‌دهند با عنوان تخم مرغ شناخته می‌شود. این در حالی است که نوع تخم دیگر وجود دارد مخصوص برای جوجه کشی که در داخل دستگاه جوجه قرار داده می‌شود و تخم نطفه دار نام دارد.

انواع تخم

نطفه 

در قسمت بالای زرده تخم یک لکه قرار دارد که به آن نطفه می‌گویند و بدون استفاده از تجهیزات، با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

کندلینگ یا نطفه سنجی

کندلینگ یعنی مشاهده محتوی درون تخم در مقابل نور بدون حذف یا شکستن پوسته تخم. با استفاده از کندلینگ برخی ویژگی‌های کیفی تخم مانند لکه‌های خونی و … قابل رویت است. فقط باید توجه داشت که کندلینگ باید به دست افراد ماهر در این کار صورت پذیرد.

دستگاه تهویه  

اساساً هوای داخل ساختمان جوجه کشی باید همواره تهویه شده و عوض شود تا کربن دی اکسید جای خود را به اکسیژن دهد. به همین منظور از دستگاه‌های تهویه استفاده می‌شود.

دستگاه کندل – دستگاه نطفه سنج

برای نوربینی از دستگاهی استفاده می‌شود که محتوای داخل تخم را با وجود پوسته در مقابل نور نمایان می‌کند.

دماسنج 

از این وسیله برای اندازه‌گیری میزان دما داخل سالن جوجه کشی استفاده می‌شود.

رطوبت سنج 

ابزاری است که با استفاده از آن رطوبت هوای داخل سالن جوجه گیری را به دست می‌آورند.

راک  

شانه‌های پلاستیکی جوجه کشی در این وسیله قرار داده می‌شود. راک دارای چند طبقه بوده و جنس فلزی دارد. جالب است بدانید که نام دیگر این وسیله راکر است.

سالن جوجه کشی

مکانی که تمام ماشین‌های جوجه کشی همراه با دیگر امکانات و تجهیزات در آن قرار گرفته است را سالن جوجه کشی می‌نامند. سالن‌های جوجه کشی باید سرپوشیده باشند.

سینی تخم مرغ

وسیله‌ای است که تخم‌های نطفه دار را در آن گذاشته و در داخل دستگاه جوجه کشی قرار می‌دهند.

دستگاه یا ماشین جوجه کشی

ماشین جوجه کشی وسیله‌ای است که درون آن تمام شرایط لازم برای جوجه کشی از جمله دما، رطوبت، تهویه و … با توجه به حالت استاندارد و طبیعی تامین می‌شود.

ستر

در جوجه کشی دو دوره ستر و هچر وجود دارد. در جوجه کشی از مرغ، 18 روز اول ستر و 3 روز بعد هچر نام دارد. یکی از ویژگی‌های دوران ستر این است که تخم‌ها در این دوران چرخیده می‌شوند. در دستگاه جوجه کشی آن بخشی از دستگاه که تخم‌ها تا آخر روز 18 در آن قرار دارند بخش ستر نام دارد.

سیستم ستر وهچر دستگاه‌های جوجه کشی

هچر

از روز 18 تا روز 21 تخم ها در قسمت هچر قرار می‌گیرند. در قسمت هچر دستگاه جوجه کشی تخم‌ها دیگر چرخیده نمی‌شوند . جوجه‌ها در این بخش از تخم خارج می‌شوند.

ترابری جوجه

جوجه‌های یک روزه بسیار حساس هستند و بعد از به دنیا آمدن باید با دقت تمام جابه‌جا شوند. ماشین ترابری وسیله‌ای است که جوجه‌های یک روزه را بدون کوچکترین آسیب جا به جا می‌کند.

مرغداری

پرورش و نگهداری مرغ تخمگذار، گوشتی و … در یک واحد به نام مرغداری صورت می‌گیرد. جالب است بدانید نام دیگر مرغداری مزرعه است.

مواد ضدعفونی کننده

برای ضدعفونی، تمیزکاری و همچنین گندزدایی محیط جوجه کشی، ابزار و تجهیزات از برخی مواد مخصوص استفاده می‌شود.

تعیین جنسیت جوجه‌های یک روزه

تشخیص دادن جوجه‌های یک روزه به دنیا آمده که کدام مرغ و کدام خروس خواهد بود.

مجوز بهداشتی برای جوجه‌های یک روزه

برای خارج کردن جوجه‌های یک روزه که در مرغداری تولید و بسته‌بندی شده‌اند باید اجازه نامه‌ای با تایید مسئول فنی و بهداشتی مرغداری اعطا شود.

نگهداری تخم نطفه دار

یکی از موارد مهمی که قبل از جوجه کشی باید انجام داد انبار کردن و نگهداری تخم‌های نطفه دار در یک مکان که از شرایط مناسبی برخوردار است می‌باشد تا کیفیت تخم‌ها در مدت نگه‌داری کاهش پیدا نکند.

هچ

دوره‌ای که جوجه به طور کامل رشد کرده و از تخم خارج می‌شود.

جوجه

نوزاد پرنده ای که تازه از تخم خارج شده است.

جوجه یک روزه سالم

جوجه یک روزه سالم بعد از به دنیا آمدن بدون هیچ گونه عیب و نقص مانند فلج بود و تورم معین و قابل مشاهده در ناف است.

علاقه‌مندان جهت دانلود رایگان طرح توجیهی ساخت کارخانه جوجه کشی از گوگل پلاس می‌توانند اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سوپر مینیاتور

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند .

اطلاعات تماس
  • 091421*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی