اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802173660811683

بررسی سئو سایت از طریق وب مستر تولز گوگل

کد: 139802173660811683

http://bit.ly/2YcMH1I

، تهران , (اخبار رسمی): وبمستر تولز گوگل مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان سئو است که توسط سایت گوگل و برای استفاده وبمستران طراحی شده است.

بررسی سئو سایت از طریق وب مستر تولز گوگل
بررسی سئو سایت از طریق وب مستر تولز گوگل

 از طریق وبمستر تولز گوگل می‌توان اعلام کرد که نویسنده تمامی مقالات یک سایت چه کسی است. همچنین سایت در گوگل ایندکس می‌شود تا اگر کسی قصد داشته باشد مقاله‌ای را از سایتی دیگر در سایت خود منتشر کند، به عنوان کپی محسوب شود. اگر سایتی دچار مشکل و جریمه شود، از این طریق می‌تواند آگاهی پیدا کند.

 وبمستر تولز دارای دو نسخه قدیمی و جدید است که در این مقاله نحوه کار با هر دو نسخه آموزش داده شده است. بررسی این روش‌ها مشخص می‌کند که هر کدام چه تاثیری در سئو سایت دارند.

بعد از وارد شدن به نسخه قدیمی باید یکی از property‌های سایت انتخاب شود ( با  www یا بدون آن). در فهرست سمت چپ گزینه‌های متعددی وجود دارد که یکی از این گزینه‌های نقشه سایت یا site map  است. سایت چه بزرگ باشد مانند سایت‌های فروشگاهی و چه کوچک باشد، بهتر است از نقشه سایت استفاده شود.

یعنی باید نقشه سایت را توسط yoast seo در محل مشخص شده وبمستر تولز گوگل قرار داد.

Messages: این قسمت بسیار اهمیت دارد و حتما باید آن را بررسی کرد زیرا تمامی پیغام‌ها از سمت گوگل در این قسمت قرار می‌گیرد.  مثلا پیغام‌هایی چون تنظیم نبودن DNSها، ارسال خطاها و ...

Search Apearance: این قسمت خود شامل زیر مجموعه‌هایی است که هر کدام نقش و عملکرد متفاوتی دارند. 

Structured data: در این قسمت اطلاعاتی در مورد ساختار سایت و تعداد مقاله‌های منتشر شده و خطاهایی که در هر کدام از صفحات سایت باشد نشان داده خواهد شد.

Data highlighter: در این قسمت می‌توان صفحات مهم سایت را به گوگل نشان داد تا در جستجوی کاربران نمایش داده شود.

هرچقدر اعتبار سایت بیشتر باشد و سئو قوی تری داشته باشد بعد از گذشت زمان قابل توجهی امکان خودکار هایلایت کردن سایت توسط گوگل وجود خواهد داشت.

HTML improvements  : این قسمت شامل اطلاعاتی درباره توضیحات متا و مقاله‌های منتشر شده است که ممکن است عناوین برخی از آنها یکسان باشد و باید آنها را برطرف کرد

Search traffic : در این قسمت که گزینه‌های متفاوتی دارد می‌توان از جایگاه سایت، میزان کلیک بر روی سایت، میزان نمایش سایت به کاربران آگاه شد.

Search Analytics: این بخش به صورت پیش فرض روی clicks  و queries  قرار دارد. queries در واقع همان کلمات جستجو شده کاربران است که باعث می‌شود به یک سایت برسند و می‌توان در یک بازه زمانی مشخص تعداد کلیک‌ها بر روی مقالات را مشاهده کرد.

impressions: گزینه بعدی که در کنار clicks قرار دارد Impressions است که توسط آن می‌توان تعداد دفعاتی که یک سایت با جستجوی کلمه کلیدی به کاربران نمایش داده شده و روی آن کلیک شده را مشاهده کرد. یعنی ممکن است بعضی اوقات فقط سایت به کاربر نمایش داده شود اما کلیکی بر روی آن صورت نگرفته باشد.

CTR: این قسمت میانگین نمایش و کلیک سایت را نشان خواهد داد که به طور متوسط چه میزان سایت به کاربران نمایش داده شده و بر روی آن کلیک شده است. 

Position: این قسمت جایگاه سایت در گوگل را نشان می‌دهد که در کدام صفحه و سایت چندم است.

در کنار queries گزینه دیگری به نام pages قرار دارد که در این قسمت نیز می‌توان میزان CTR و Position و همچنین صفحاتی از سایت که بیشتر مورد بازدید قرار گرفته‌اند، را دید. این ویژگی کمک می‌کند تا پیشنهادات ویژه و امکانات و مطالب مهم را در این صفحات به نمایش گذاشت.

Countries: توسط این گزینه می‌توان فهمید کدام کشورها از طریق گوگل وارد سایت شده‌اند و هر کشوری در چه رتبه بازدیدی از سایت قرار دارد.

Devices: این گزینه نشان می‌دهد که کاربران از طریق کدام دستگاه‌ها از سایت بازدید می‌کنند: لپ تاپ ، موبایل و یا تبلت

 link to your site: گزینه بعد از Search Analytics، این گزینه است. با این گزینه می‌توان لینک‌های گرفته شده از یک سایت را دید.

manual actions: در این قسمت اگر کارهای غیر مجاز انجام شده باشد، نشان داده می‌شود. مثلا گرفتن بک لینک های غیر مجاز و یا spam  

Google index بعد از Search Analytics  قرار دارد که شامل موارد زیر است:

Index status: تعداد صفحات index  شده در گوگل را در یک بازه زمانی می‌توان دید.

Block resources: شناسایی صفحاتی که ربات‌های گوگل امکان دسترسی به آن را ندارند

Remove URLs: در این قسمت می‌توان به صورت دستی URLهایی را که لازم است برای  مدتی از دسترس و جستجو خارج شوند، وارد کرد.

بررسی Crawl

بعد از Google index نوبت به crawl است.

Crawl errors: اگر ربات‌های گوگل نتوانند در صفحات سایت به راحتی جستجو داشته باشند باعث ایجاد خطا در این قسمت می‌شود. باید دقت کرد که در این بخش 3 گزینه  شامل DNS  و server activity  و Robots.txt fetch   وجود دارد که باید حتما تیک سبز داشته باشند.

Fetch as google: هر مقاله، عکس، ویدیو و یا هرچیزی که در سایت منتشر می‌شود را می‌توان با قرار دادن آدرس صفحه در این قسمت و زدن گزینه fetch به گوگل اعلام کرد که این صفحه و سایت متعلق به چه کسی است. همچنین اگر تغییراتی در صفحات قبلی ایجاد شده باشد و قصد داشت خزنده‌های گوگل دوباره آن صفحه را مورد بررسی قرار دهند، به همان ترتیب گفته شده آدرس صفحه را باید وارد کرد. در ادامه گزینه‌ای با عنوان Request indexing نشان داده می‌شود که با انتخاب آن، صفحه‌ای باز می‌شود مبنی بر تایید ربات نبودن. در زیر پیغام ربات دو گزینه وجود دارد:

گزینه اول به معنی خزش URL در همین صفحه و گزینه دوم به معنی خزش تمامی URLهای به کاربرده شده در این صفحه هستند. به طور متوسط میزان استفاده برای گزینه اول 500 بار در ماه و برای گزینه دوم 10 بار در ماه است.

Site map : در این قسمت می‌توان در ابتدا نقشه سایت را در هاست آپلود وسپس با وبمستر تولز و گزینه site map، نقشه سایت را وارد کرد که نشان می‌دهد چه میزان submit و چه میزان  index  شده است. اگر خطایی نیز وجود داشته باشد در همین قسمت اعلام می‌گردد.

نسخه جدید وبمستر تولز یا google search console

در نسخه جدید وبمستر تولز بعضی قسمت‌ها با نسخه قدیمی مشترک است ولی قسمت‌های جدید و کاربردی دیگری نیز به نسخه جدید اضافه شده است که خیلی دقیق‌تر می‌توان سایت خود را بررسی و ایرادات به وجود آمده را برطرف کرد.

performance: یکی از قسمت‌هایی که هم در نسخه قدیمی و هم در نسخه جدید وجود دارد performance  است. در این قسمت می‌توان آماری از تعداد دفعات کلیک بر روی سایت، تعداد دفعات جستجوی سایت در گوگل و جستجوی کلمات کلیدی را مشاهده کرد.

با به دست آوردن این آمار می‌توان متوجه شد که چه کلماتی جستجوی بیشتری دارند تا از انها بیشتر در سایت و مقاله‌ها استفاده شود و بتوان خیلی دقیق‌تر سئو خود را ارتقاء داد.

یکی از قسمت‌های مهم و کاربردی performance  وجود دو گزینه Average CTRو Average   Position است که در نسخه قدیمی نیز این دو گزینه وجود داشتند. Average CTR به معنی تعداد کلیک بر روی سایت و مطالب سایت است که هر چقدر این میزان بیشتر باشد به رشد سئو کمک قابل توجهی خواهد کرد . Average Position  نیز به معنای جایگاه سایت در گوگل است.

کلماتی که رتبه و جایگاه بالاتری در گوگل دارند را می‌توان در این کنسول پیدا کرد. اما چگونه؟

در قسمت queries می‌توان کلمات با رتبه بالا را پیدا کرد. بعضی اوقات ممکن است کلماتی را یافت که جایگاه خوبی دارند اما میزان کلیک روی آنها زیاد نیست؛ بنابراین باید بر روی این کلمات بیشتر کار شود تا ترافیک بالاتری به دست آورد. در این حالت می‌توان روی توضیحات متا کار کرد یعنی توضیحات باید در عین مختصر بودن، مورد نیاز و جستوجوی کاربران باشند تا با دیدن متا بر روی سایت کلیک کنند. می‌توان از کلماتی چون : «اهمیت» ، «موثر»، «بهترین»، «آموزش» استفاده کرد.

Coverage: گزینه دیگر Coverage  است که توسط آن می‌توان میزان خطاهای سایت و ایندکس شدن مطالب را مشاهده کرد.

Mobile usability: در این قسمت ریسپانسیو بودن سایت مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ یعنی تمامی صفحات سایت در این قسمت توسط گوگل مشاهده خواهد شد و اگر صفحه یا قسمتی ریسپانسیو نباشد به شما اعلام خواهد شد.

Links: در این قسمت تعداد لینک‌های گرفته شده از یک سایت و تعداد لینک‌های گرفته شده یک سایت از سایت‌های دیگر نمایش داده می‌شود و به دو قسمت جداگانه internal links و External links تقسیم‌بندی شده است. در کل این بخش اطلاعات کاملی از لینک سازی در اختیار قرار می‌دهد که در سئو سایت اهمیت فراوانی دارد.

علاقه مندان برای خواندن مقالات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت پیشرو ارتباط مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پیشرو ارتباط

شرکت فن آوران پیشرو ارتباط از سال 1384 در زمینه ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر وب فعالیت خود را شروع کرد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021669*****
[نمایش اطلاعات]