اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990327437095356

قبل از برنامه‌ریزی، پربازده‌ترین روش تبلیغات در اینستاگرام را برای خود برگزینید

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

کد: 13990327437095356

https://bit.ly/2C5s55G

، تهران , (اخبار رسمی): راه‌های بیشماری برای معرفی محصولات و خدمات شما در اینستاگرام وجود دارد. نظیر تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، تبلیغات پست یا استوری در صفحات پربازدید اینستاگرام و همچنین واگذاری تبلیغ به افراد صاحب نفوذ و محبوب در اینستاگرام. در راهنمای تبلیغات در اینستاگرام به تفکیک هرکدام بررسی شده است.

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی
راهنمای تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی یک مقاله آموزشی است که با هدف شفاف‌سازی و معرفی بهترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام گردآوری شده است. یکی از مشکلات کسب‌و‌کارهای ایرانی که می‌خواهند از طریق این شبکه محبوب به موفقیت برسند، مشاوره‌های اشتباه، حجم اطلاعات متناقص و بعضا گمراه کننده راجع به تبلیغات در اینستاگرام است‌.

بررسی راه‌های تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

۱- تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام

پس از مدتی از خرید اینستاگرام توسط فیس‌بوک، راهکاری برای تبلیغات در اینستاگرام به شیوه اسپانسر ارائه شد. در این شیوه شما می‌توانید انتخاب کنید که تبلیغ شما به چه کسانی نمایش داده شود. امکان انتخاب براساس موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و شاخص‌های دیگر از جمله علاقمندی‌های کاربران جذابیت بالایی به آن بخشیده است. در این شیوه تبلیغاتی، صفحه اینستاگرام شما باید بصورت (Business Profile) تعریف شده باشد و به یک صفحه فیسبوک متصل شده باشد.

در تبلیغات اسپانسر می‌توان تبلیغ را بصورت پست یا استوری در فید کاربران مورد نظر نمایش داد و براساس شاخص‌هایی نظیر ارسال تبلیغ برای تعداد مشخصی از کاربران Reach، میزان نمایش Viewو یا Click به اینستاگرام پول دهید.

واقعیت تلخ در مورد تبلیغات اسپانسری و پروموت در اینستاگرام

واقعیت تلخی در مورد تبلیغات اسپانسری و پروموت در اینستاگرام وجود دارد، این راه تبلیغاتی فعلا بدلیل تحریم‌ها برای ایرانیان بسته است. در واقع گزینه ایران در بین کشورها نیست. البته برخی سایت‌ها بدلیل عدم آگاهی افراد خود را نماینده اینستاگرام اعلام می‌کنند و مبالغی را تحت این عنوان دریافت می‌کنند که اصلا صحت ندارد. برخی سایت‌ها نیز رمز عبور صفحه اینستاگرام و فیسبوک شما را دریافت می‌کنند و از روش‌های غیرمتعارف نظیر ارسال تبلیغ از طریق صفحه خود یا نمایش آن به تعدادی شماره تلفن یا افرادی که علایق مشخصی دارند و … این کار را انجام می‌دهند که به دو علت مهم این شیوه نیز خیلی پیشنهاد نمی‌شود.

هیچ راهی وجود ندارد که متوجه شوید آیا لیستی که آنها تبلیغ را به آن می‌فرستند، واقعا گروه مخاطب شما هستند یا نه. دوم اینکه به دلیل ارزش پایین ریال در برابر ارزهای دیگر، این روش بسیار گران تمام می‌شود و شما اگر مخاطب خود را درست شناسایی کنید با شیوه های دیگر که در این راهنمای تبلیغات در اینستاگرام به شما معرفی می‌کنیم، می توانید بازدهی چند برابری داشته باشید.

۲- تبلیغات ساعتی در اینستاگرام

تبلیغات ساعتی اینستاگرام در واقع شیوه‌ای بسیار رایج است که از همان اوایل همه گیری اینستاگرام در ایران، توسط ادمین‌های اینستاگرام انجام می‌شد. در این روش شما می‌توانید پست تبلیغاتی خود را اعم از تصویر، ویدیو و یا تصاویر مولتی در صفحات پربازدید اینستاگرام نمایش دهید. این صفحات عموما یک موضوع مشخص دارند و حول محور آن محتواهایی تولید یا منتشر می‌کنند. مثلا یک صفحه که در مورد آشپزی محتواهایی منتشر می‌کند، جای مناسبی برای تبلیغ محصولات موادغذایی یا لوازم آشپزی است.

در تبلیغات ساعتی پست شما لابلای محتوای عادی آن صفحه منتشر می‌شود و معمولا تا ۲۴ ساعت یا بیشتر باقی می‌ماند. کاربرانی که این پست را می‌بینند عموما فالوورهای همان صفحه هستند، با توجه به میزان استقبال کاربران امکان اینکه سایرین نیز این پست را از طریق explorer instagram ببینند وجود دارد که در مجموع تعدادی از آنها روی پست تبلیغاتی شما در اینستاگرام واکنش نشان می‌دهند.

رمز موفقیت در تبلیغات ساعتی در اینستاگرام در مرحله اول انتخاب صفحات درست و منطبق با گروه مخاطب شماست وسپس طراحی تبلیغی جذاب و تعامل گرا و در نهایت گستردگی پخش آن است.

واقعیت تلخ در مورد تبلیغات ساعتی در اینستاگرام

واقعیت تلخی در مورد تبلیغات ساعتی در اینستاگرام وجود دارد. تقریبا بیش از یکسال است که اینستاگرام برای مقابله با این شیوه تبلیغاتی و جلوگیری از تبدیل شدن این شبکه به یک پلتفرم تبلیغاتی کسل کننده، الگوریتم‌های محدود کننده‌ای را ایجاد کرده تا جلوی نشر بی رویه تبلیغات توسط دارندگان صفحات را بگیرد. اعمال این الگوریتم‌ها موجب شده که بازدهی تبلیغات پست به شدت کاهش یابد. با ورود به یک صفحه پرطرفدار اینستاگرام می‌بینید که پست‌های تبلیغاتی چندبرابر کمتر از پست‌های عادی دیده می‌شوند و تعامل روی آنها بسیار کاهش پیدا کرده است.

یکی از اشتباهات رایج شرکت‌ها این است که فکر می‌کنند هر محتوایی را می‌توان از این طریق پخش کرد؛ حالا قاعده بازی عوض شده است. با اینکه این شیوه همچنان نسبت به تبلیغات اسپانسری با رقم یکسان بازدهی بیشتری دارد، باید بدانید تولید محتوای مناسب برای تبلیغات ساعتی بسیار متفاوت شده و باید سعی داشت تا حد امکان از تبلیغات مستقیم و ذوق زننده پرهیز کنیم.

واقعیت تلخ دیگر، مبادرت تعدادی از صفحات به گرفتن لایک و کامنت و بازدید فیک (غیرواقعی) است که لازم است با ابزارهای آنالیز و تحلیل صفحات آشنا باشید.

۳- تبلیغات استوری در اینستاگرام

تبلیغات در استوری اینستاگرام یکی دیگر از روش‌های رایجی است که می خواهیم در راهنمای تبلیغات در اینستاگرام به آن اشاره کنیم. از سال ۲۰۱۶ که استوری به اینستاگرام افزوده شد، همواره درصد استفاده کنندگان و بینندگان آن رو به افزایش بوده است.

در تبلیغ استوری شما می‌توانید تبلیغ خود را لابلای استوری‌های صفحات مطرح منتشر کنید. هر استوری نهایتا ۲۴ ساعت در هر صفحه باقی می‌ماند و پس از آن بصورت خود به خود پاک می‌شود. البته برخی نیز براساس میزان بازدید استوری آن را برایتان نمایش می‌دهند و پس از رسیدن به میزان مورد نظر آن را پاک می کنند. مثلا شما می‌توانید یک ویدیوی عمودی ۱۴ ثانیه‌ای یا یک تصویر تبلیغاتی را آماده کنید و آن را به یک صفحه موضوعی که هواداران بیشماری دارد بدهید تا آن را برای شما منتشر کند.

نکته جالب تبلیغات استوری این است که علاوه بر قرار دادن تگ پیج خود، می‌توانید لینک ورود به سایت نیز در تبلیغ قرار دهید تا مخاطب را مستقیم به سایت یا صفحه فرود (landing page) خود هدایت کنید. این شیوه خصوصا برای کسب و کارهایی که محصولات و خدمات خود را از طریق وب سایت عرضه می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

نکته جالب دیگر تبلیغ استوری این است که فعلا این شیوه کمتر از روش پست توسط الگوریتم‌های اینستاگرام محدود شده است و نرخ تبدیل و بازدهی بیشتری نسبت به دو شیوه قبل دارد.

واقعیت تلخ در مورد تبلیغات استوری در اینستاگرام

اما واقعیت تلخی در مورد تبلیغات استوری وجود دارد، برخلاف تبلیغات پست ساعتی که حداقل تا زمان نگارش این راهنما میزان لایک و کامنت و بازدید ویدیو برای تبلیغ دهنده مشخص است، اما آمارهای استوری فقط به ادمین صفحه اینستاگرام قابل نمایش است.شما باید حتما قبل از انتشار تبلیغ خود بتوانید از روی آمارهای تعامل پست‌های صفحه و میزان Engagement Rate به میزان حدودی بازدید استوری آن صفحه پی ببرید که البته کار سختی است و بهترست در این ارتباط از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فعال تبلیغات در اینستاگرام کمک بگیرید و حتما از آنها بخواهید اسکرین شات گزارش نهایی تبلیغات استوری را برای شما بفرستند.

۴- تبلیغات بلاگر و اینفلوئنسر اینستاگرام

تبلیغ در اینستاگرام از طریق بلاگر و اینفلوئنسرها گزینه جذاب و البته بسیار پرطرفداری است. اول از همه باید بدانیم که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ به زبان ساده شما تبلیغ خود را به افراد تاثیرگذار و محبوب در اینستاگرام می‌سپارید، نظیر کمدین‌ها، تولیدکنندگان محتوای باکیفیت (بلاگر)، ورزشکاران، بازیگران و چهره‌های محبوب اجتماعی، سیاسی و …

هریک از آنها ممکن است هر تبلیغی را با توجه به ماهیت صفحه خود نپذیرند، اما اغلب به شیوه‌های گوناگون در قالب پست و استوری ممکن است جذب تبلیغ کنند. باید بدانید تبلیغات توسط بلاگر و اینفلوئنسر به مراتب از روش‌های دیگر پرهزینه‌تر و زمان‌برتر است. اما اگر شخص درستی را انتخاب کنید، پربازده ترین راه تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی است.

واقعیت تلخ در مورد تبلیغات بلاگر و اینفلوئنسر اینستاگرام

واقعیت‌های تلخی هم در مورد تبلیغات بلاگر و اینفلوئنسر وجود دارد. بسیاری از آنها روش‌های ارتباطی درستی تعریف نکرده‌اند یا از ادمین‌های غیرحرفه‌ای استفاده می‌کنند. یکی از زمان‌برترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام، یافتن اشخاص مناسب و سپردن تبلیغ به آنهاست. هرچقدر انتخاب یک شخص مناسب می‌تواند به جلب مشتری و ایجاد یک چهره مثبت از برند شما کمک کند، همانقدر هم انتخاب یک شخص نادرست برای کسب و کار شما مهلک و خطرناک است.

آموزش و مشاوره تبلیغات در اینستاگرام را از ابتدا جدی بگیرید

امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را با راه‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام و نقاط ضعف و قدرت آن آشنا کند. مشاوره بازاریابی قبل از شروع کار می‌تواند به شما کمک کند تا با هزینه و انرژی کمتر انتخاب‌های درستی داشته باشید.

آژانس بازاریابی دیجیتال بینابرند با اخذ اولین مجوز کانون تبلیغات دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از پیشگامان تبلیغات در اینستاگرام از سال ۱۳۹۱ تاکنون، صدها کمپین موفق را برای برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایرانی اجرا کرده است و افتخار می‌کند بتواند به شما نیز در راستای رسیدن به اهدافتان یاری برساند.

لطفا جهت اخذ مشاوره به وب سایت http://www.binabrand.com مراجعه یا با شماره 02128422088 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بینابرند

آژانس دیجیتال مارکتینگ بینابرند جمعی از متخصصین باتجربه و کارآزموده در حوزه های بازاریابی، برندینگ، روابط عمومی و تجارت الکترونیک است. مدیران و کارشناسان این مجموعه بیش از ده سال است در شرکتها و صنایع داخلی، مشاوره و مدیریت پروژه های بازاریابی و برندینگ را برعهده داشته اند و در صنوف مختلف تجربیات ارزشمندی را کسب کرده اند. تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، طراحی وب سایت، بهینه سازی سایت، طراحی کمپینهای تبلیغات اینترنتی و روابط عمومی آنلاین از جمله خدمات شاخص این مجموعه میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]