اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905254493612010

گل ممّد با هنری شگفت انگیز

کد: 139905254493612010

https://bit.ly/2PRqeVM

، بیرجند , (اخبار رسمی): گل ممّد غریب زاده مردی که با تجربه چندین ساله و بدون هیچ آموزش و دستگاه صنعتی محصولات چوبی بدون عیب و نقص را فقط با چند ابزار ساده و با دستان توانمند خود می سازد.

گل ممّد با هنری شگفت انگیز
محصولات چوبی آقای غریب زاده، شانه چوبی، وردنه چوبی، گوشت کوب

گل ممد پیرمرد 70 ساله که بیشتر از 50 سال است مشغول بریدن خلق دست ساخته های چوبی ساده است. چوبش را از درختان خشک شده روستاها جمع آوری میکند. تمام آنچه در زیرزمینی کوچک و کم ارتفاعش داشت یک اره ساده، یک تیشه و چند تا سوهان و سنباده بود. در کمال تعجب حتی دندانه های شانه های چوبی دستسازش بدون دستگاه های برقی فقط و فقط با اره انجام میشد. گل ممد که الان صاحب 11 فرزند است حدود 15 سال پیش همسرش را در اثر بیماری از دست میدهد. برای سرپرستی 8 فرزندش، خانه اش را با حضور همسر دومش رونق میدهد. کماکان برای تامین معاش همسر و فرزندان در خانه اش، به ساخت سه نوع شانه چوبی، وردنه و گوشت کوب چوبی دستساز میپردازد.

تمام محصولاتش را  به صورت صد در صد دستساز تهیه میکند. تمام ابزار کارش خلاصه میشود در یک تیشه، یک اره و چند ابزار دستی برای صیقل دادن و سنباده کشیدن.

مردی که  بدون هیچ دستگاهی، دندانه‌های چوبی را فقط با دقت و حرکت میلیمتری دست و اره‌اش ایجاد می کند. کاری که در تمام شانه های دستساز چوبی، با دستگاه ایجاد میشود.

شانه دستساز، هیچ رنگ شیمیایی ندارد. تفاوت رنگ و رگه ها به دلیل درختهای عناب مختلف و نزدیکی و دوری تکه چوب استفاده شده از تنه درخت به هسته تنه است. بعد از ساخت نهایی سنباده زده میشود و با روغن کاملا روغن مالی میشود. 

هرچند به افرادی که موی آسیب دیده دارند، موخوره و .... دارند استفاده از شانه چوبی اکیدا توصیه میشود. اما در مورد موهای سالم، هم شانه های چوبی مانع ایجاد موخوره، الکتریسیته ساکن و رشد بیشتر موها میشود. در واقع جایگزینی شانه چوبی با برسهای فلزی و پلاستیکی یکی از اولین اقداماتی است که باید برای نگهداری و مراقبت درست از مو به عمل آورد.

وردنه برای کسانی که اهل پختن شیرینی هستند جزو وسایل کاربردی در آشپزخانه می باشد. وردنه چوبی دستساز با چوب درخت عناب و گردو ساخته می شود که بسیار مستحکم و بادوام است.

وردنه به صورت کاملا یک تیکه بوده و دسته آن با چسب یا میخ به آن وصل نشده که همین باعث استحکام بیشتر آن می شود.

وردنه بعد از تراشیدن و صیقل خوردن با کمی روغن جلا داده می شود تا مانع نفوذ آب به آن شود.

اگر میخواهید از او حمایت کنید و با این هنرمند و هنرش بیشتر آشنا شوید و آثار بینظریش را ببیند به سایت آرمیتا کالا (https://armitakala.ir/  )مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرمیتا کالا

آرمیتا کالا با هدف فروش اینترنتی صنایع دستی، محصولات ارگانیک و... فعالیت خود را آغاز کرد. ایده ی اولی که در ذهن ما خطور کرد و با مشورت همکارن خوب، پای در عرصه ی عمل گذاشت آغاز بکار یک فروشگاه محصولات، با کیفیت و قیمت عالی بود که استارت فعالیت فروشگاهی برای مجموعه ی ما زده شد. سال 97 شروع به فعالیت فروشگاه آرمیتا کالا بود که به صورت جدی شروع به فعالیت کردیم و کسب و کار و محصولات را رونق دادیم و الحمدلله با راه اندازی سایت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی فروش رونق گرفت!! حس خودمون و دوستان و مشتریان که جزء اولین مشتریان ما بودن رضایت بخش بود به طوری که با چشمان خود میدیدند بهترین محصولات انتخاب میگردد و در اختیارشان قرار می گیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]