اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911114891115925

نمونه رزومه تحصیلی برای کانادا

کد: 139911114891115925

https://bit.ly/3dBBFMX

، (اخبار رسمی): در ابتدا برای اینکه بتوانیم تعریف دقیق تری در ارتباط با رزومه ی کاری و تحصیلی داشته باشیم باید بتوانیم به طور دقیق هرکدام را بشناسیم.

رزومه تحصیلی
رزومه تحصیلی

رزومه ی تحصیلی و کاری
در ابتدا برای اینکه بتوانیم تعریف دقیق تری در ارتباط با رزومه ی کاری و تحصیلی داشته باشیم باید بتوانیم به طور دقیق هرکدام را بشناسیم. میخواهیم در ارتباط با cv  و رزومه ی تحصیلی توضیح دهیم. بین رزومه ی تحصیلی و cv  تفاوت هایی وجود دارد. Resume که عموما به نام رزومه ی کاری آن را می شناسیم می باشد و تمرکز آن بر روی achievement های حرفه ای و کاری شما می باشد و به صورت معمول برای پوزیشن های شغلی که میخواهیم اپلای کنیم مورد استفاده قرار می گیرد. Cv یا همان رزومه ی تحصیلی در واقع مجموعی از اطلاعات تحصیلی شماست که بر اساس آن میتوانید تمامی دستاوردهای علمی و تحصیلات آکادمیک خود را با جزییات در آن بنویسید. این نوع از رزومه برای تحصیل در دانشگاه های خارجی مورد استفاده قرار میگیرد و شما قبل از اقدام به اپلای کردن باید آن را برای دانشگاه مقصد بفرستید تا با سوابق پژوهشی و تحصیلی شما آشنا شوند. شما برای اپلای کردن برای دانشگاه های خارجی به مدارک دیگری نیازمند هستید که باید هر کدام را به درستی و به دقت بنویسید. هرچقدر بتوانید در نوشتن این مدارک بهتر عمل کنید شانس پذیرش شما از دانشگاه مقصد بالا میرود. در واقع این مدارک معرف شما هستند و باعث میشوند در میدان رقابت شما بتوانید با رقیبان خود برای دریافت کورس های دانشگاهی شانس برد بیشتری داشته باشید.

رزومه تحصیلی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

طبق برآوردی که شده است برای خواندن رزومه های تحصیلی و کاری وقت زیادی از طرف افرادی که باید رزومه ی شما را تایید کنند گذاشته نمی شود. آماری نشان میداد بین یک الی دو دقیقه برای دیدن و بررسی رزومه ی شما وقت صرف میشود. و این قضیه برای شما این نکته را ضروری میکند تا رزومه ی خود را به صورت مختصر و بهینه بنویسید. قانون نانوشته ای می گوید رزومه نباید بیشتر از دو صفحه باشد که خب در هیچ جا مینیممی برای تعداد صفحات رزومه وجود ندارد ولی نکته ای که دارای اهمیت است این می باشد که شما باید بتوانید جزییات مهم را ذکر کنید و از پرداختن به جزییاتی که اهمیت کمتری دارد خودداری کنید. برای نوشتن رزومه نباید زیاد توضیح دهید و نباید بیش از حد بگویید. باید بتوانید از بین همه ی داده ها بهترین ها را انتخاب کرده و آنها را ذکر کنید. تا بتوانید در کمترین جملات ممکن بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید. سعی کنید رزومه ی خود را کاملا شخصی سازی کنید. تقلید از رزومه ی دیگران نکنید و نشان دهید که شما فرد منحصر به فردی هستید و زبان و قلم خود را در نوشتن رزومه ی خود به کار برده اید. استفاده از عبارت های کلیشه ای و تکراری روند رو به جلوی رزومه ی شما را تحت تاثیر قرار میدهد. باید توجه کنید که در هر رزومه به چه مواردی به طور حتم باید اشاره کنید و از نوشتن چه مواردی باید اجتناب کنید. رزومه ی شما باید شامل موارد زیر باشد :

یک header تحت عنوان اطلاعات فردی شما مانند نام و نام خانوادگی ، اطلاعات تماس و ایمیل شما

هدر هایی برای سوابق کاری مرتبط با رشته ی تحصیلی ، موارد مورد علاقه ی شما برای پژوهش ، مهارت های عملی و تکنیک هایی که میتوانید از آن برای حرفه ی خود استفاده کنید مانند مهارت های آزمایشگاهی و غیره

توضیحات سوابق پژوهش و کارهایی که برای نوشتن مقاله و یا همکاری در طرح های دیگر داشته اید.

وارد کردن اطلاعات به صورت ریورس یا معکوس از زمان حال به گذشته

و بسیاری از اطلاعات دیگر که بسته به نوع رزومه ای که باید برای ارگان خاصی بفرستید ، بهتر است به جزییات ویژه ای اشاره کنید و روی آنها مانور بیشتری بدهید.

رزومه تحصیلی مورد تایید دانشگاه های ( کالج ) فرانسه

همانطورکه در ارتباط با دانشگاه های آلمان در مطلب بالا توضیح داده شد ، در ارتباط با دانشگاه های فرانسه نیز مطالب بالا صدق میکند. شما جهت نوشتن رزومه ی تحصیلی برای دانشگاه های فرانسه یا باید آنقدر دانش زبان فرانسوی داشته باشید که بتوانید با تسلط کامل رزومه ی تحصیلی به این زبان بنویسید و یا دانش زبان فرانسوی شما کم است که بهتر است به زبان انگلیسی آن را بنویسید. توجه کنید رزومه ی تحصیلی دانشگاه های فرانسه باید مختصر باشد و اطلاعات شما را به بهترین حالت ممکن در قالب های مشخص بیان کند.

برای دریافت مشاوره دربارهرزومه تحصیلی کشور ها به وبسایت الو ویزا مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]