اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004015192116668

دستگاه جوش لیزر

دستگاه جوش لیزر چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

کد: 140004015192116668

https://bit.ly/3d36ryF

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از دستگاه جوش لیزر در جوشکاری طی سال های اخیر روشی مدرن و نوین در صنعت جوشکاری بوده است. از این دستگاه برای اتصال انواع فلزات استفاده می شود، همچنین به علت گرمای ورودی بسیار کم آن برای اتصال انواع فلزات حساس مثل ورقه های نازک فولادی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه جوش لیزر چیست و چه کاربرد هایی دارد؟
دستگاه جوش لیزر

استفاده از دستگاه جوش لیزر در جوشکاری طی سال های اخیر روشی مدرن در صنعت جوشکاری بوده است. از این دستگاه برای اتصال انواع فلزات استفاده می شود و همچنین ورقه های نازک فولادی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از دستگاه جوش لیزر در جوشکاری طی سال های اخیر روشی مدرن و نوین در صنعت جوشکاری بوده است. از این دستگاه برای اتصال انواع فلزات استفاده می شود، همچنین به علت گرمای ورودی بسیار کم آن برای اتصال انواع فلزات حساس مثل ورقه های نازک فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. در جوشکاری با لیزر به وسیله برخورد لیزر با طرفین اتصال و ذوب کردن آن ها حوضچه جوش به وجود می آید که ابعاد آن به نسبت روش های جوشکاری دیگر بسیار کوچکتر و ظریف تر است. جوش لیزر تمام عملیات انجماد و ذوب فلزات در زمان بسیار کوتاه در چند میکرو ثانیه انجام می شود و به دلیل همین مدت زمان بسیار کوتاه واکنشی بین فلز مذاب و اتمسفر انجام نمی شود در نتیجه در برخی از قطعات به استثنای آلیاژهای تیتانیوم استفاده از گاز محافظ لازم نیست.

از دستگاه جوش لیزر برای جوش دادن فلزات بسیار زیادی از جمله طلا، نقره، آلومینیم، روی، مس، تیتانیوم، قلع، نیکل، نیوبیوم و کرم استفاده می شود.

هم چنین جهت جوش دادن دو نوع فلز مختلف مانند مس-تیتانیوم، مس-نیکل، مس-فولاد کم کربن، مس-برنج، نیکل-تیتانیوم به کار برده می شود.

کاربرد دستگاه جوش لیزر

از دستگاه جوش لیزر در صنایع گوناگون میتوان بهره برد از جمله این صنایع میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت جواهر سازی

صنعت ارتباطات موبایل

ساخت ماشین آلات دقیق

ساخت لوازم خودرو

ساخت تجهیزات پزشکی

ساخت قاب عینک

ساخت قطعات الکترونیک

تولید کالاهای تزئیناتی و سوغاتی و …

انواع اتصالات دستگاه جوش لیزر

جوشکاری لب به لب (Butt welding)

جوشکاری گوشه ۹۰ درجه (Fillet welding)

جوشکاری روی هم (Overlap welding)

انواع جوشکاری با لیزر

1. جوشکاری لیزری نقطه ای

کاربرد این نوع جوش لیزر در کارهای بسیار کوچک، ظریف و حساس، اتصال قطعات ریز الکترونیکی، تعمیر و اتصال طلا و جواهر (کاربرد بسیار متنوع در صنعت طلاسازی و جواهرسازی)

2. جوشکاری لیزری خطی

کاربرد این دستگاه در ساخت قطعات الکترونیک، ساخت موتور و ویبراتور موبایل، ساخت باتری، ساخت وسایل مخابراتی، اتصالات وسایل پزشکی، مونتاژ قطعات اتومبیل، اتصال صفحات فولادی به کار برده شده در خودرو، اتصال ورقه های با ضخامت یک میلی متر

دستگاه لیزر جوش فلزات با استفاده از لیزر جهت جوش فلرات بسیاری از جمله آهن، طلا، استیل، نقره، آلومینیوم، برنج، نیکل و مس به کار برده می شود.

قابلیت اتصال فلزات ناهمگون به یکدیگر،‌ جوش انواع لایه پروفیل، جوش آلومینیم با سرعت بالا از دیگر قابلیت های دستگاه جوش لیزر می باشد.

از مهم ترین مزیت دستگاه های جوش لیزر که آن را از سایر دستگاه های مشابه متمایز کرده است میتوان به هزینه های پائین تعمیر و نگهداری این دستگاه اشاره کرد.

متریال های قابل جوشکاری

با استفاده از دستگاه جوش لیزر امکان اتصالات انواع فلزات در ضخامت های مختلف وجود دارد. با دستگاه جوشکاری لیزری نوین تاک لیزر علاوه بر موارد ذکر شده در فوق امکان جوشکاری فلزاتی همچون آهن (کربن استیل) و استیل از ضخامت 0/5 میلی متر الی 4 میلی متر و فلز آلومینیوم و برنج از ضخامت 0/5 میلی متر الی 2 میلی متر برای یک دستگاه با توان 1000 وات وجود دارد.

شرکت نوین تاک لیزر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان دستگاه جوش لیزری در سرتاسر کشور است. این شرکت با بیش از یک دهه سابقه درخشان خود در صنعت لیزر آماده ارائه به روز ترین و باکیفیت ترین دستگاه ها همراه با آخرین تکنولوژی های روز در دنیا و پاسخگوی سؤالات شما عزیزان با شماره تماس 49063 می باشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوین تاک لیزر

تولید کننده و واردکننده دستگاه های حکاکی و برش لیزری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید