اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105306368616668

دستگاه جوش لیزری و کاربردهای آن

دستگاه جوش لیزری و کاربردهای آن

کد: 140105306368616668

https://bit.ly/3CDQJrB

، تهران , (اخبار رسمی): دستگاه جوش لیزر به دستگاهی گفته می‌شود که در کسری از ثانیه دو یا چند قطعه را به یکدیگر متصل کرده و جوش می‌دهد. عملکرد ساده دستگاه جوش لیزر به این صورت است که ابتدا توسط اشعه لیزر باریک و پرقدرت خود لبه قطعات را ذوب کرده و آن‌ها را با مهارت و دقت بسیار بالا به یکدیگر متصل کرده و جوش می‌دهد.

دستگاه جوش لیزری و کاربردهای آن
دستگاه جوش لیزری

شرکت نوین تاک تولیدکننده و ارائه‌دهنده انواع ماشین‌آلات صنعتی مانند دستگاه لیزر صنعتی بوده و دارای مجوزهای رسمی از وزارت‌های صنایع و معادن و وزارت ارشاد است.

جوشکاری به وسیله دستگاه جوش لیزر یکی از روش‌ های بسیار نوین در صنعت جوشکاری بوده و به دلیل سرعت‌ عمل، سهولت کار با دستگاه و همچنین دقت و ظرافت در جوشکاری، این دستگاه دارای کاربرد فراوانی در صنعت جوشکاری است. بیشترین کاربرد دستگاه جوش لیزر در صنعت خودروسازی است که با استفاده از ماشین‌آلات روباتیک به‌آسانی خودکار می‌شوند. از دستگاه لیزر صنعتی جهت جوش دادن فلزات متفاوتی چون مسنیکل، مستیتانیوم، نیکلتیتانیوم، مسفولاد و مس_برنج استفاده می‌شود.

شرکت نوین تاک لیزر با کیفیت ترین دستگاه جوش لیزری را برای معرفی به مشتریانش در مجموعه خود دارد که در ادامه به صحبت در مورد انواع آن و قیمت دستگاه جوش لیزری می‌پردازیم.

انواع جوشکاری لیزریدستگاه جوش لیزر به دستگاهی گفته می‌شود که در کسری از ثانیه دو یا چند قطعه را به یکدیگر متصل کرده و جوش می‌دهد. عملکرد ساده دستگاه جوش لیزر به این صورت است که ابتدا توسط اشعه لیزر باریک و پرقدرت خود لبه قطعات را ذوب کرده و آن‌ها را با مهارت و دقت بسیار بالا به یکدیگر متصل کرده و جوش می‌دهد.

جوشکاری توسط دستگاه لیزر صنعتی به ۲ روش جوشکاری سوراخ کلید و جوشکاری با انتقال حرارت صورت می‌گیرد.

جوشکاری سوراخ کلید

در این نوع از جوشکاری، پرتو لیزر قسمتی از فلز را طوری حرارت می‌دهد که سطح آن بخار شده و بر عمق فلز فرو می‌رود. در این شرایط یک سوراخ کلید ایجاد شده و در شرایطی ایجاد می‌شود که دما بیش‌ از ده‌هزار کیلوگرم باشد.

جوشکاری با انتقال حرارت

در این مدل از جوشکاری، سطح فلز از نقطه ذوب خود بیشتر حرارت داده می‌شود که این نوع از جوشکاری برای جوش‌های استفاده می‌شود که به مقاومت بالایی جهت جوشکاری نیاز نداشته و تا حدی فلز را گرم می‌کند که بخار نشود. یکی از مزایای جوشکاری با هدایت حرارتی این است که در آخر جوش‌های بسیار زیبا و روان به‌نظر رسیده و از لیزر کم‌توان در این نوع از جوشکاری استفاده می‌شود.

عملکرد دستگاه جوش لیزری

در ابتدا دستگاه‌های جوش لیزری توسط تکنسین در محل اتصال دو قطعه فلز به یکدیگر تنظیم می‌شود. پس‌ از راه‌اندازی دستگاه، تکنسین منبع تغذیه ولتاژ بالا را روشن کرده و ولتاژ بالا به دستگاه لیزر اعمال می‌شود. سپس چراغ‌های چشمک‌ زن دستگاه روشن‌ شده و فوتون‌های نوری از آن‌ها ساطع می‌شود. انرژی این فوتون‌ها به واسطه اتم‌های کریستال یاقوت جذب‌شده و در بالاترین سطح انرژی خود برانگیخته می‌شوند.

زمانیکه این الکترون‌‌ها به حالت پایه بازمی‌گردند، یک فوتون از خود را ساطع می‌کنند. این روند ادامه داشته و این فوتون ساطع شده، الکترون دیگری را تحریک کرده و ۲ فوتون تولید می‌شود تا ما یک پرتو لیزر متمرکز را بدست آوریم.

حال پرتو لیزر برای محل جوشکاری تنظیم می‌شود. در این قسمت از لنز جهت متمرکز کردن لیزر استفاده کرده و از CAM برای کنترل حرکت میز لیزر و قطعه استفاده می‌کنیم. در مرحله آخر پرتو لیزر به دو لبه قطعه برخورد کرده و آن‌ها را با ظرافت، مهارت و دقت بسیار بالا به یکدیگر جوش داده و با ذوب کردن لبه‌ های آن‌ها، دو قطعه را به یکدیگر متصل می‌کند.

کاربرد دستگاه جوش لیزر

به دلیل انعطاف‌ پذیری بالای لیزر در دستگاه جوش لیزری، از این دستگاه در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود.

از جمله کاربردهای دستگاه جوش لیزر می‌توان به استفاده از آن‌ها در صنایع خودروسازی، کشتی‌سازی، صنعت پزشکی، صنعت جواهرات، صنعت الکترونیک، صنعت هوافضا، جوش نقطه ‌ای استیل، جوش‌های فوق‌العاده ریز در صنایع گوناگون و غیره اشاره کرد. همچنین علاوه‌ بر این صنایع، از این دستگاه در ساخت و جوش قاب عینک، تولید کالاهای تزئیناتی و سوغاتی نیز استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه جوش لیزری

  1. در این نوع جوشکاری نیازی به فلز پرکننده و الکترود نبوده و ۲ فلز موردنظر بر اساس حرارت ذوب‌شده و به یکدیگر متصل می‌شوند.
  2. در جوشکاری با دستگاه لیزر صنعتی، امکان اتصال و جوش دو فلز گوناگون وجود داشته که در نقطه جوشکاری، فلز آلیاژ پدید می‌آید.
  3. جوشکاری با دستگاه لیزر صنعتی نسبت‌ به سایر روش‌ها دارای کیفیت بالاتری بوده به‌ طوری‌که جوش کاملاً صاف و یکدست بوده و بدون حفره است.
  4. سرعت‌ عمل در هنگام کار با دستگاه جوش لیزر بالا بوده و حدود دو برابر سایر روش‌ها است.
  5. کار با این دستگاه آسان بوده و نسبت‌ به دیگر روش‌ها دارای مصرف انرژی پایین‌تری است.
  6. از این نوع جوشکاری می‌توانید در اتصال قطعات بسیار ریز و ظریف مانند اتصال قطعات جواهرات نیز استفاده کرده و کیفیت جوشکاری در اتصال قطعات ریز نیز بسیار بالا است.

سخن آخر

شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی بیشتر با دستگاه لیزر صنعتی روی این لینک https://ntjet.com/blog/industrial-laser-machine/ کلیک کنید.

شرکت نوین تاک، تولید کننده و ارائه‌دهنده انواع ماشین‌آلات صنعتی مانند دستگاه لیزر صنعتی بوده و دارای مجوزهای رسمی از وزارت‌های صنایع و معادن و وزارت ارشاد می‌باشد. این شرکت تمامی ماشین‌آلات خود را با فاکتور رسمی و کد اقتصادی به مشتریان خود ارائه داده و دارای سابقه فراوانی در این زمینه و حرفه خود است. مشتریان می‌توانند جهت اطلاع از قیمت دستگاه جوش لیزری با کارشناسان شرکت تماس گرفته و اطلاعات خود را دریافت نمایند.

همچنین برای اینکه بدانید چطور می توان با بکارگیری دستگاه های لیزر صنعتی به درآمد رسید اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوین تاک لیزر

تولید کننده و واردکننده دستگاه های حکاکی و برش لیزری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]