اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101255817116668

هر آنچه لازم است از دستگاه جوش لیزر بدانید

کد: 140101255817116668

https://bit.ly/3vpSKST

، تهران , (اخبار رسمی): دستگاه جوش لیزر در حوزه صنعت به دستگاه‌ها و روش‌ هایی گفته می‌شود که در آن‌ها با ایجاد پالس‌ های پر توان لیزر دستگاه، ۲ قطعه از ۲ فلز یا پلاستیک در زمانی کوتاه ذوب‌شده و در اثر کشش مولکولی و سطحی نقطه ذوب‌ شده، در کسری از ثانیه ۲ قطعه به یکدیگر متصل شده و سریعاً نقطه جوش سرد می‌ شود.

هر آنچه لازم است از دستگاه جوش لیزر بدانید.
دستگاه جوش لیزر

شرکت نوین تاک لیزر ارائه‌دهنده انواع ماشین‌آلات صنعتی بوده و دارای سابقه طولانی‌مدت در حوزه صنعت می‌باشد.

در دنیای امروزی روش‌ های نوینی برای جوش فلزات و غیر فلزات به یکدیگر به وجود آمده ‌اند که یکی از این روش‌ها، ابداع و بهره گیری از دستگاه جوش لیزر است.

دستگاه جوش لیزر در حوزه صنعت به دستگاه‌ها و روش‌ هایی گفته می‌شود که در آن‌ها با ایجاد پالس‌ های پر توان لیزر دستگاه، ۲ قطعه از ۲ فلز یا پلاستیک در زمانی کوتاه ذوب‌شده و در اثر کشش مولکولی و سطحی نقطه ذوب‌ شده، در کسری از ثانیه ۲ قطعه به یکدیگر متصل شده و سریعاً نقطه جوش سرد می‌ شود. دستگاه جوش لیزر جزو روش‌ های نوین در جوشکاری‌ های ذوبی بوده و به دلیل سرعت‌ عمل در کار و ظرافت و دقت بالای این دستگاه در صنعت بسیار پرکاربرد می ‌باشد.

به زبان ساده‌تر می ‌توان گفت که دستگاه لیزر صنعتی با تابش اشعه پرانرژی لیزر به سطح فلزات یا غیر فلزات، حرارت مورد نیاز جهت ایجاد حوضچه مذاب و اتصال ۲ قطعه به یکدیگر را فراهم می‌کند. سپس ۲ قطعه مذاب در زمانی بسیار کوتاه و کمتر از ۱ ثانیه به یکدیگر متصل شده و محل جوشکاری به‌ سرعت سرد می‌ شود. جهت آشنایی با انواع دستگاه های حکاکی وبرش لیزر صنعتی کلیک کنید.

کاربرد دستگاه جوش لیزر

از دستگاه جوش لیزر در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که از این صنایع می‌توان به برخی از موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت تجهیزات پزشکی تولید کالاهای تزیینی ساخت ماشین‌آلات دقیق صنعت لوازم خودرو صنعت کشتی‌سازی ساخت قطعات الکترونیک جوشکاری لب‌ به‌ لب صنعت ارتباطات موبایل صنعت جواهرسازی و غیره

انواع دستگاه جوش لیزر

از جمله انواع دستگاه جوش لیزر عبارتند از:

دستگاه نقطه جوش لیزری

این نوع دستگاه جوش لیزر در صنایع کوچک و بسیار ظریفی مانند تعمیر و اتصال جواهرات و طلا، اتصال قطعات ریز الکترونیکی و غیره کاربرد دارد.

دستگاه جوش خطی

 از کاربردهای این نوع دستگاه‌ها می‌توان به استفاده از آن‌ها در اتصالات و تجهیزات پزشکی، اتصال صفحات فولادی، مونتاژ قطعات اتومبیل، ساخت وسایل مخابراتی و غیره اشاره کرد.

نحوه کار با دستگاه جوش لیزر

نحوه کار با دستگاه جوش لیزر به این صورت است که ابتدا دستگاه جوش لیزر را مطابق با جوش و اتصال ۲ قطعه موردنظر تنظیم می‌نماییم. پس‌ از این مرحله برای اعمال ولتاژ بالا به دستگاه منبع تغذیه ولتاژ بالا را روشن می‌کنیم. توسط این کار چراغ چشمک‌ زن روشن‌ شده و فوتون‌های نوری از آن ساطع می‌شوند.

انرژی این فوتون‌های نوری به واسطه اتم ‌های کریستال یاقوت جذب‌شده و الکترون‌ ها در بالاترین سطح انرژی خود قرار می‌گیرند. زمانیکه الکترون‌ ها به حالت پایه و انرژی کم تبدیل می‌شوند، یک فوتون نور از خود ساطع می‌کنند. در این زمان فوتون نوری بار دیگر الکترون دیگری را برانگیخته کرده و ۲ فوتون تولید می‌شود.

این مراحل ادامه داشته و ما می‌توانیم یک پرتو لیزر متمرکز از دستگاه را دریافت نماییم. برای تمرکز بیشتر این پرتوهای لیزری از یک لنز بر دستگاه استفاده می‌شود. از CAM جهت جابجایی و کنترل میز لیزر و همچنین قطعه کار در طی جوشکاری استفاده می‌نماییم. در زمانیکه پرتو لیزر از دستگاه به محل اتصال ۲ قطعه فلز برخورد کند ۲ قطعه فلز از محل برخورد پرتو لیزر ذوب‌شده و به یکدیگر متصل و به‌ سرعت محل اتصال سرد می شود.

 

مزایای استفاده از دستگاه جوش لیزر

از جمله مزایای استفاده از دستگاه های جوش لیزر عبارتند از:

  • امکان جوشکاری ۲ فلز گوناگون به یکدیگر و به وجود آمدن فلز آلیاژی مانند جوش فلز مس و برنج، نیکل و مس، طلا و تیتانیوم و غیره امکان جوش یک فلز نازک به یک فلز ضخیم بدون سوختگی و ذوب شدگی در اطراف جوشکاری و بدون تولید مواد سمی و عدم آلودگی هوا سرعت بالای جوشکاری و تقریباً دو برابر جوشکاری با روش‌ های قدیمی کیفیت، ظرافت و دقت و مهارت بالا در جوشکاری در این روش نسبت‌ به روش‌ های گذشته در این جوشکاری نیازی به فلز پرکننده و الکترود نبوده و دو فلز بر اثر حرارت ذوب‌شده و به یکدیگر جوش می‌خورند. همچنین در این روش نیازی به گازهای خنثی برای جلوگیری از چسبیدن و یا سوختن الکترود به محل جوش نمی‌باشد. مصرف برق و انرژی در این روش نسبت‌ به روش‌ های قدیمی بسیار کم بوده و حدود ۸۰ درصد کمتر می‌باشند کار با دستگاه جوش صنعتی نیاز به‌ مهارت و آموزش خاصی نداشته و فقط با کمی کار و آموزش می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

شرکت نوین تاک لیزر ارائه‌دهنده انواع ماشین‌آلات صنعتی بوده و دارای سابقه طولانی‌مدت در حوزه صنعت می‌باشد. این شرکت انواع ماشین‌آلات مانند دستگاه‌های لیزر و چوب، چاپ و تبلیغات، پارچه و غیره را عرضه کرده و همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان را کسب کرده و اعتماد آن‌ها را جلب نماید. جهت برقراری ارتباط با شرکت نوین تاک و دریافت اطلاعاتی از انواع دستگاه لیزر صنعتی می‌توانید توسط خط ۴۹۰۶۳ با این شرکت تماس گرفته و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوین تاک لیزر

تولید کننده و واردکننده دستگاه های حکاکی و برش لیزری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش