اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111277167016668
در دسترس نیست

جوش کاری لیزری

جوش کاری لیزری

کد: 140111277167016668

، تهران , (اخبار رسمی): فرآیند ذوب کردن مواد در دما های بالا و ترکیب قطعات با هم را جوش کاری می‌ گویند. جوش کاری لیزری توسط دستگاه لیزر صنعتی صورت می‌ گیرد.

جوش کاری لیزری
جوش لیزر

همکاران ما در مجموعه صنعتی نوین تاک آماده ی ارائه به روز ترین خدمات از جمله انواع دستگاه لیزر فلزات نوین تاک  ، لیزر غیر فلزات و دستگاه جوش لیزر و پاسخگوی اطلاعات بیشتری به شما عزیزان هستند.

فرآیند ذوب کردن مواد در دما های بالا و ترکیب قطعات با هم را جوش کاری می‌ گویند. در سال‌ های اخیر جوش کاری با الکترود و توسط قوس الکتریکی صورت می‌ گرفت، ولی با ابداع نوین جوش کاری با دستگاه جوش لیزری تحولی در دنیای صنعت صورت‌ گرفته است. این فناوری مدرن و امروزی کاربرد حیاتی در صنعت دارد، اساساً جوش لیزر یک روش غیر تماسی می‌باشد، و بر خلاف روش‌ های سایر جوش کاری، دارای حرارت ورودی کم است.

جوش لیزر در صنایع توسط دستگاه لیزر صنعتی صورت می‌ گیرد. دستگاهی که در صنایع جوشکاری لیزری جوش انجام می‌دهد، به نام دستگاه لیزر صنعتی معرفی می‌شود. در ادامه از این مطلب از سایت نوین تاک لیزر معرفی جامعی از دستگاه جوش کاری لیزری ارائه خواهیم داد.

چگونگی کارکرد دستگاه جوش لیزری

جوش کاری لیزری توسط دستگاه لیزر صنعتی صورت می‌ گیرد. که دقت و سرعت بالایی دارد. و حرارت و پرتو لیزر آن قابل تنظیم بوده، و با توجه به ضخامت و بافت متریال مورد نظر قابل‌ تغییر است. اگر ضخامت متریال بالا باشد، دما افزایش می‌ یابد، تا بتواند عمق متریال را ذوب کند، و فرآیند اتصال شکل گیرد. و اگر متریال مربوطه ضخامت کمی داشته باشد، کمترین دما و پرتو لیزر می‌ تواند به اتصال منجر شود.

کاربرد جوش کاری لیزری در صنعت

جوش کاری لیزری فرآیندی رایج در بخش‌ ها ی مختلفی از صنایعی هم چون خودرو سازی پزشکی الکترونیک هوافضا جواهر سازی و تولید ابزار کاربرد دارد. جوش لیزری تنها روش قابل‌ اعتمادی است، که می‌ توان برای قطعات حساس و با دقت بالا، (با توجه به حرارت ورودی) در صنعت استفاده کرد. در این صنعت با توجه به‌ سرعت و دقت بالای جوش لیزر و به‌طور کلی کاربرد بالایی که دارد، فرایند جوش را می‌توان در صنایع مختلف به‌ سادگی انجام داد.

انواع مختلف جوش کاری لیزری

فرایند جوش کاری لیزری یک فرایند ذوبی است. با توجه به این‌ که گرما و پرتو لیزر نقش کاربردی در جوش کاری لیزری دارد، و فرایند با سرعت بالا انجام می‌ شود این پروسه دارای دو شیوه کلی است که شامل: رسانشی، رسانشی_نفوذی و نفوذی است.

  • رسانشی:  فرایند جوش کاری رسانشی به دو روش: گرم کردن مستقیم و انتقال انرژی صورت می گیرد. در این روش ها متریال با عمق کم و سطحی به هم جوش زده می شود.
  • رسانشی_نفوذی: در این نوع از جوش کاری لیزری بر خلاف روش قبلی عمق جوش بیشتر است، و عرض کمتری نسبت‌ به روش رسانشی ایجاد می‌ کند.
  • نفوذی:  نام دیگر این نوع از جوش لیزری در صنعت سوراخ کلید نامیده می شود. در این روش بدلیل متمرکز شدن اشعه بر روی سطح متریال عمق جوش بیشتر بوده، و عرض باریک‌ تر، و سطح کمتری را به وجود می‌ آورد. بر اثر ذوب شدن دیواره ی تمامی سوراخ‌ها که اشعه به وجود می‌ آورد، اتصال‌ تکمیل می‌ شود.

مزیت اتصال با روش لیزر

برای اتصال دو متریال در صنایع از روش‌ های گوناگون شامل پیچ و چسب و غیره استفاده می‌ شود. که مزیت اتصال جوش با لیزر، پایداری، استحکام و سرعت آن در بلند مدت است. این روش جوش کاری علاوه‌ بر اتصال فلزات می‌ تواند برای اتصال پلاستیک و سرامیک استفاده کرد. به نوعی مهم نیست قطعه مورد نظر رسانا باشد یا نه.

جوش کاری لیزری در مصرف برق و زمان هم صرفه‌ جویی می‌ کند.با توجه به‌ دقت و کیفیت سطحی بی‌ نظیر جوش کاری لیزری لذا در صنایع پزشکی و جواهر سازی برای اتصال متریال ریز کاربرد گسترده ای دارد. به این صورت که از این تکنولوژی علاوه‌ بر جوش دادن می‌ توان برای برش کاری هم استفاده کرد.

خرید و قیمت دستگاه جوش لیزر

با توجه به کارکرد بسیاری که دستگاه جوش لیزر در صنایع کنونی دارد، انواع مختلفی از آن ساخته شده است. تفاوت قیمت دستگاه جوش لیزر یا به نوعی دستگاه لیزر صنعتی، در صنایع کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. که شامل: نوسانات ارزی در کشور، شدت جریان و قدرت دستگاه و بستگی به نوع دستگاه اتوماتیک و یا دستی باشد قیمت ها تغییر می کند.

سخن نوین تاک لیزر

همان‌گونه که در این قسمت از سایت نوین تاک لیزر دانستیم، جوش لیزری یک روش کاربردی در صنایع است که نیاز به دانش و تجربه هنگام استفاده از آن را دارد. همکاران ما در مجموعه صنعتی نوین تاک آماده ی ارائه به روز ترین خدمات از جمله انواع دستگاه لیزر فلزات نوین تاک  ، لیزر غیر فلزات و دستگاه جوش لیزر و پاسخگوی اطلاعات بیشتری به شما عزیزان هستند.

راهنمای خرید دستگاه برش لیزری را اینجا بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوین تاک لیزر

تولید کننده و واردکننده دستگاه های حکاکی و برش لیزری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید