اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103096110214495

چطور بفهمیم اینستا هک شده؟

کد: 140103096110214495

https://bit.ly/3wZvXz5

، تبریز , (اخبار رسمی): هک شدن پیج اینستاگرام همیشه یکی از نگرانی های مهم ما بوده و هست. بسیاری از ما اطلاعات مهمی را در این اکانت ها داریم. در این مقاله بررسی می‌کنیم که چطور بفهمیم اینستا هک شده. با ما همراه باشید

چطور بفهمیم اینستا هک شده؟
چطور بفهمیم که اکانت اینستاگرام ما هک شده است؟

با افزایش هرچه بیشتر پیج‌های اینستاگرامی، حمله هکرها به پیج‌ها هم روز به روز در حال افزایش است. اگر از دلایل شخصی و متفرقه صرف نظر کنیم، این افراد می‌توانند به اطلاعات مهم حساب اینستاگرام و حتی تلفن همراه شما دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنند. پس باید همیشه راه مقابله با این خطر را در گوشه ذهن خود داشته باشید. بعضی مواقع شاید با مواردی روبرو شوید که شما را به هک شدن پیجتان مشکوک کنند. در این پیج می‌خواهیم این موارد را بررسی کنیم و در واقع به سوال مهم چطور بفهمیم اینستا هک شده پاسخ دهیم.

نشانه های هک شدن در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، هک شدن در اینستاگرام به این معناست که یک شخص دیگر بدون اجازه شما به اکانت شما دسترسی پیدا کند و بتواند کنترل آن را به دست بگیرد. برخی هکرها بعد از هک کردن پیج اطلاعات آن را تغییر می‌دهند و شما را از پیج بیرون میندازند. در این صورت شما باید به دنبال راهی برای دسترسی مجدد به پیج باشید. اما برخی مواقع هکرها پس از این که کنترل پیج را به دست می‌گیرند، اطلاعات پیج را تغییر نمی‌دهند و بدون اینکه صاحب اکانت اطلاع داشته باشد، به صورت نامحسوس در پیج حضور دارند. طبیعتاً در حالت اول تشخیص هک شدن پیج بسیار ساده است اما در حالت دوم کارتان کمی سخت‌تر است و باید حرفه‌ای تر عمل کنید. علائم زیر از نشانه‌های هک شدن پیج هستند:

  1. دریافت ایمیل از اینستاگرام مبنی بر تغییر اطلاعات پیج مثل شماره تلفن، ایمیل یا پسورد
  2. انتشار محتوا در پیج در حالی که شما این کار را انجام نداده‌اید
  3. کامنت گذاشتن در پیج‌های دیگر در حالی که شما این کار را انجام نداده‌اید
  4. چت کردن در دایرکت در حالی که شما این کار را انجام نداده‌اید
  5. آنلاین بودن پیج در زمان‌هایی که شما در پیج حضور نداشته‌اید
  6. مواجه شدن با خطا هنگام ورود به پیج در حالی که از صحت یوزرنیم و پسورد مطمئن هستید!
  7. تغییرات در لیست فالوورها و فالووینگ‌ها در حالی که شما این کار را انجام نداده‌اید! (فالو، آنفالو، پذیرش یا رد کردن درخواست فالو)

چطور بفهمیم اینستا هک شده؟

شاید اگر چند تا از موارد بالا یکجا برای پیجتان اتفاق بیفتد، بتوانید با اطمینان بگویید که پیجتان توسط شخص دیگری هک شده است. اما فقط مشاهده یکی از موارد نمی‌تواند شما را از این موضوع مطمئن کند؛ برای مثال رخ دادن خطا هنگام ورود به پیج می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. روشی که برای تشخیص هک شدن پیج اینستاگرام پیشنهاد می‌کنیم، چک کردن بخش Login Activity اینستاگرام است. این روش مطمئن‌ترین روش برای اطمینان از حضور افراد دیگر در پیج اینستاگرام است.

چک کردن بخش Login activity

برای تشخیص هک شدن پیج از طریق قسمت login activity کافی است طبق روش زیر عمل کنید:

  1. در برنامه اینستاگرام وارد صفحه پروفایلتان شوید.
  2. روی آیکون 3 خط در گوشه سمت راست بالای تصویر کلیک کنید.
  3. در منوی بازشده روی Settings کلیک کنید.
  4. وارد قسمت Security شوید.
  5. روی Login activity بزنید. در این صفحه می‌توانید تمامی دستگاه‌هایی را که در پیجتان لاگین هستند، مشاهده کنید.
  6. اگر به غیر از گوشی یا کامپیوتر خودتان، دستگاه دیگری را مشاهده کردید، روی گزینه Logout کنار آن کلیک کنید تا آن دستگاه از اکانت بیرون انداخته شود.
  7. اینستاگرام برای حفظ بیشتر امنیت پیجتان و جلوگیری از ورود مجدد هکرها به پیج پیشنهاد می‌دهد که رمز پیجتان را عوض کنید. حتما این کار را انجام دهید.

از کجا بفهمیم چه کسی اینستاگرام ما را هک کرده؟

اینستاگرام روش خاصی برای فهمیدن اینکه چه دقیقاً کسی پیج ما را هک کرده است، در اختیارمان قرار نمی‌دهد. اما با ترفندهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید به اطلاعاتی دست پیدا کنید که می‌توانند به پیدا کردن هکر کمک کنند:

چک کردن Personal Information پیج و بررسی شماره تلفن و آدرس ایمیل. همانطور که گفتیم، ممکن است هکر پس از دسترسی به پیج اطلاعات پیج را تغییر دهد؛ در این صورت می‌توانید شماره تلفن و آدرس ایمیل ثبت‌شده را در قسمت Personal Information مشاهده کنید. برای دسترسی به این بخش کافی است در صفحه پروفایل خود روی Edit Profile کلیک کنید.

چک کردن Login activity می‌تواند به شما نشان دهد دستگاه (گوشی یا کامپیوتر) هکر چیست و لوکیشن او تقریباً در چه محدوده‌ای قرار دارد.

نتیجه گیری

در سال‌های اخیر که تعداد حملات هکرها به پیج‌های اینستاگرامی افزایش یافته است، بسیاری از کاربران با چالش حفظ امنیت پیجشان مواجه شده‌اند. در این مقاله با ارائه ساده‌ترین روش‌ها به سوال “چطور بفهمیم اینستا هک شده” پاسخ دادیم. امیدواریم نهایت استفاده را از مطالب این مقاله برده باشید.

از همراهی شما سپاسگزاریم!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینبو

شرکت اینبو به صورت تخصصی در حوزه ی اینستاگرام فعالیت می کند. این شرکت با سابقه ای نزدیک به نیم دهه بهترین قابلیت ها را برای جذب فالوور، افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش به شما ارائه می دهد. ربات اینستاگرام اینبو مهم ترین محصولی است که اینبو در اختیار شما قرار می دهد. این شرکت با بهره گیری از توانمند ترین افراد، برنامه ی ربات اینستاگرام را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند در مدت کوتاهی پیج کسب و کار شما را به صفحه ی اکسپلوور بکشاند. این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه ی ربات اینستاگرام، در حوزه ی خرید فالوور، خرید پیج به صورت واقعی و فیک، خرید لایک، تبلیغات در اینستاگرام، استخدام ادمین پیج و بازگردانی پیج هک شده فعالیت می کند. همچنین ما آماده ایم تا در این زمینه همکاران جدیدی را به مجموعه ی خود اضافه کنیم و توانایی خود را نیز روز به روز افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت inbo.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ