اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725160010005

اصول گزارش نویسی

در بخش نتیجه گیری گزارش فقط جمع بندی کنید

کد: 13950725160010005

https://goo.gl/PZjJ42

، تهران , (اخبار رسمی): نتیجه گیری یک بخش بسیار مهم در گزارش نویسی است زیرا جمع بندی یافته های گزارش در این بخش وجود دارد . بنابراین در انتهای گزارش نتیجه گیری کنید و یافته های اصلی گزارش خود را در این بخش قرار دهید و از بیان نکات جدید در بخش گزارش نویسی امتناع کنید.

در بخش نتیجه گیری گزارش فقط جمع بندی کنید

در بخش نتیجه گیری اطلاعات جدید وارد نکنید تنها یافته ها و نکات بیان شده را به طور خلاصه تکرار کنید

به گزارش روابط عمومی اخبار رسمی  گزارش شما زمانی کامل است که بخش نتیجه گیری در ان وجود داشته باشد . بنابراین همیشه بخش نتیجه گیری را در گزارش خود قرار دهید  و در نظر داشته باشید که نتیجه گیری در واقع جمع بندی کل مطالبی است که شما در گزارش آورده اید .

اگر گزارش شما دو صفحه ای است نباید بخش نتیجه گیری بیش از یک پاراگراف باشد ولی اگر گزارشی مفصل و چند ده صفحه ای تهیه می کنید  می توانید بالغ بر یک صفحه را برای نتیجه گیری اختصاص دهید. نکته ای که در بخش نتیجه گیری اهمیت دارد این است که هیچ گاه نباید مساله تازه ای را  مطرح کنید بلکه باید جمع بندی اطلاعات  گذشته در بخش نتیجه گیری وارد شود .

شما باید در بدنه گزارش- که طول آن بسته به خود شما به عنوان نویسنده دارد - تمام مسایل را مطرح کرده باشید و هیچ نکته و جنبه مبهمی باقی نمانده باشد و در بخش نتیجه گیری تنها یک جمع بندی کلی از همان مسایل  را بیان کنید. در گزارش های مفصل بخش نتیجه گیری با یک میان تیتر جدا می شود ولی اگر گزارشی که می نویسید در حد چند صفحه و حداکثر دو هزار کلمه  است دیگر نیازی به جدا کردن بخش نتیجه گیری وجود ندارد و تنها می توانید این بخش را  وارد گزارش خود بکنید .

در بخش نتیجه گیری گزارش صریح  صحبت و به نکات اصلی و مهم گزارش اشاره کنید . شما نباید در این بخش جزییات زیادی را بیان کنید تنها یافته های اصلی و مهم گزارش را بیان کنید و بدانید که این بخش  می تواند جذب کننده  خواننده باشد.

در گزارش های مفصل بخشی برای مطالعه مدیران ارشد در نظر گرفته می شود که در ابتدای گزارش است و این بخشی است که اصلی ترین یافته های گزارش در آن عنوان می شود  و می توان ان را جمع بندی یافته های اصلی گزارش دانست . البته در این گزارش ها هم بخش نتیجه گیری دیده می شود . ولی در  حالت عادی بخش نتیجه گیری در انتهای گزارش است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها