اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041963785442

درخواست وزارت نیرو از مشترکان آب

تیرو مرداد صرفه جویی کنید

کد: 1395041963785442

http://goo.gl/lxLzFy

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال تامین آب شرب تهران از منابع زیرزمینی کاهش یافته و به حدود 25 درصد رسیده است.

تیرو مرداد صرفه جویی کنید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) "محمد پرورش" در خصوص وضعیت آب استان تهران با بیان این مطلب گفت: برای تأمین آب مورد نیاز شهروندان در زمان پیک مصرف تابستان آمادگی کامل داریم، ولی نگرانی ما برای شبکه‌های قدیمی آبرسانی تهران است که امکان دارد با افزایش مصرف نتواند فشار بیش از حد آب را تحمل کند.
وی در ادامه با بیان اینکه پیک مصرف معمولاً در تیر و مردادماه اتفاق خواهد افتاد، خطاب به مردم گفت: با عنایت خداوند، امسال وضعیت آب تهران خوب است، اما اگر در مصارف خود مدیریت نداشته باشیم و مجبور شویم آب بیشتری را وارد شبکه‌ها کنیم، ممکن است لوله‌های آب به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی شبکه دچار نشتی بیش از حد یا ترکیدگی شوند و مشکلات قطع آب ایجاد کنند.
پرورش از مردم خواست، در تابستان بخصوص در ماه‌های تیر و مرداد در مصرف آب نهایت صرفه جویی را به‌کار بندند تا در پروسه آبرسانی و شبکه‌های شهری مشکلی ایجاد نشود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین برداشت از آب‌های زیرزمینی بوده است، گفت: امسال وضعیت بارندگی نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بود، بطوری که هم اکنون سدهای تهران دارای وضعیت پایداری هستند.
مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: در سال گذشته حدود 30 درصد مصارف ما از آب‌های زیرزمینی و حدود 70 درصد نیز از آب‌های سطحی تأمین می‌شد.
وی با بیان اینکه امسال، با توجه به بارندگی‌های انجام شده و اجرایی شدن پروژه آبرسانی از سد ماملو، از وضعیت مطلب‌تری برخوردار هستیم، گفت: امسال حدود 25 درصد مصارف از چاه‌ها و 75 درصد از طریق آب سدها تأمین می‌شود.
پرورش با اشاره به این مطلب که در بحث تأمین آب، امسال از نظر کیفی و کمی با مشکلی مواجه نیستیم، بیان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا، تنها دغدغه ما این است که پیک مصرف آب را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته