اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042264945442

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب و فاضلاب کشور خبر داد:

تجهیز 1000 شهر به سامانه بالانس آب

کد: 1395042264945442

http://goo.gl/Jcnfef

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تجهیز 1000 شهر کشور به سامانه بالانس آب خبر داد.

تجهیز 1000 شهر به سامانه بالانس آب

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی سیدزاده" امروز (سه‌شنبه) در همایش ملی مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد در استان همدان به اشاره به اینکه با همت انجمن جهانی آب و مطالعات علمی در این زمینه مبحث تازه‌ای با عنوان بالانس آب تعیین شد، اظهار داشت: براساس بالانس آب ورودی و خروجی آب مشخص شده و تصمیم‌گیرندگان و مدیران می‌توانند از این طریق میزان آب بدون درآمد را مشخص کرده و تصمیماتی را در این زمینه داشته باشند.
وی بیان کرد: شرکت مهندسی آبفای کشور از سال 83 پس از مطالعات مبنا و پایه در این حوزه این استاندارد را برای مدیریت و ارزیابی هدررفت آب در تمامی شرکت‌ها ابلاغ کرده و دستورالعمل‌ها را بومی‌سازی کرد و یک رویه واحدی ایجاد شد.
سیدزاده میزان آب بدون درآمد در سطح کشور را حدود 26 درصد اعلام کرد و گفت: میزان هدررفت واقعی 13.8، هدررفت ظاهری آب 10.8 و مابقی مصارف مجاز بدون درآمد 1.6 درصد است.
وی با اعلام اینکه خوشبختانه در سال‌های گذشته روند آب بدون درآمد در سطح کشور کاهشی بوده است، افزود: سال 76، میزان آب بدون درآمد در سطح کشور 36 درصد بود که با اقدام‌های انجام شده توسط دفاتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد به 26 درصد در پایان سال 93 رسید.
سیدزاده با بیان اینکه براساس پیش‌بین‌های صورت گرفته هنوز در زمینه کاهش آب بدون درآمد در قالب برنامه پنجم توسعه عقب هستیم، اظهار داشت: با جلوگیری از هدررفت فقط نیمی از حجم سالانه هدررفت واقعی در دنیا می‌توان برای 100 میلیون نفر بدون سرمایه‌گذاری اضافی آب تأمین کرد.
نخستین همایش ملی مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد عنوان کرد: میزان دقیق حجم آب بدون درآمد در دنیا مشخص نیست، ولی بر اساس روش‌ها و تکنیک‌های مهندسی تخمین زده می‌شود که در بخش هدررفت واقعی سالانه در دنیا بیش از 32 میلیارد مترمکعب آب تصفیه شده از شبکه‌های توزیع آب هدر می‌رود، همچنین در بخش هدررفت ظاهری، سالانه 16 میلیارد مترمکعب به دلیل عدم دقت تجهیزات اندازه گیری، خطاهای انسانی و مصارف غیرمجاز درآمدی برای تأمین کنندگان آب در سطح دنیا ندارد.
وی با اعلام اینکه 25 مقاله شهری و 13 مقاله روستایی برای این همایش ملی ارسال شده است، گفت: مقالات دریافت شده امتیازدهی شده و تعدادی مقالات منتخب تعیین شد.
سیدزاده با اعلام اینکه برای هزار شهر سامانه بالانس آب اجرایی شده و تمامی شهرهای کشور به این ادبیات علمی و جداول بالانس مجهز شدند، تصریح کرد: امید است با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های آموزشی در مقوله مهم مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد گام‌های موثری در جهت حفظ منابع ارزشمند آبی در کشور ایران برداشته شود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته