اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042565795442

وزیر نیرو در جمع فعالان بخش خصوصی انگلستان تاکید کرد

حمایت از سرمایه‌ گذاران خارجی

کد: 1395042565795442

http://goo.gl/QGjyqx

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر نیرو در جمع فعالان بخش خصوصی انگلستان گفت: ایران قوانین روشنی برای حمایت از سرمایه‌های خارجی دارد و می‌تواند بازاری بزرگ برای شرکت‌های ایرانی و غیر ایرانی باشد.

حمایت از سرمایه‌ گذاران خارجی

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید چیت‌چیان" وزیر نیروی کشورمان در نشست با فعالان اقتصادی بخش آب و برق که در موسسه غیردولتی Asia House لندن  برگزار شد، اظهار داشت: در زمان حاضر 100 درصد شهرهای ایران دارای آب شرب سالم و 43 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند و در زمینه شبکه‌های فاضلاب نیازمند فعالیت بیشتری هستیم، شیرین سازی آب دریا نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که به آن توجه داریم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های آب در ایران محدود به ساخت سد و سازه‌های آبی نیست، افزود: با توجه به اینکه آب در همه جای ایران یکسان نیست و انتقال آن برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: تأمین آب شرب که نیازمند تاسیسات اصلی و جمع آوری فاضلاب است، از سرعت مناسبی برخوردار بوده و پروژه‌های زیادی در این بخش درحال اجراست که از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.
وزیر نیرو سپس از پیچیدگی مسئله آب در منطقه سخن گفت و افزود: مدیریت مصرف در مورد آب بسیار ضروری است و ما هم اکنون در حال انجام آن هستیم، باید تلاش کنیم تا در بخش کشاورزی راندمان را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه، سامانه برق کشور ما به گونه‌ای است که دولت برق تولیدی توسط نیروگاه‌ها را خریداری می‌کند و بیش از 5 درصد این خرید از بخش خصوصی است، افزود: اگر دولت بخواهد یارانه پرداخت کند، از منابع دولتی تأمین خواهد کرد و با وجود بخش‌های تجاری و صنعتی، شرکت‌های خارجی می‌توانند قراردادهای دوجانبه خرید برق در ایران منعقد کنند.
چیت‌چیان ادامه داد: در 5 سال ابتدای کار، برق تولیدی نیروگاه‌ها را خریداری می‌کنیم و بعد از 5 سال نیروگاه‌ها می‌توانند برق تولیدی خود را به بازار برق عرضه کنند.
وی افزود: در مورد آب نیز، با توجه به اینکه تامین آب شرب از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ما برخوردار است، فعالیت‌های گسترده‌ای در این بخش انجام شده که احداث 160 سد بزرگ در سال‌های گذشته و ده‌ها سد در حال ساخت موید این است که ایران از نظر صنعت سد سازی در جایگاه سوم جهان قرار دارد.
وی با بیان اینکه مابقی نیروگاه‌ها حرارتی و به ویژه سیکل ترکیبی و گازی هستند، تصریح کرد: در سال‌های آینده 50 هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار می‌کنیم که 7500 مگاوات آن نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند.
وزیر نیرو با بیان اینکه بجز سرمایه گذاری روی نیروگاه‌های بزرگ روی نیروگاه‌های DG هم سرمایه‌گذاری می‌کنیم به سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی در احداث نیروگاه حرارتی اشاره کرد و ادامه داد: اخیراً با یک سرمایه‌گذار خارجی برای احداث 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F  و H قرارداد امضا کردیم و با کشورهای چین و ژاپن نیز در حال مذاکره هستیم.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته