اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042565845442

قائم‌مقام وزیر نیرو:

"مافیای سدسازی" اشتباه است

کد: 1395042565845442

http://goo.gl/W7CW0z

، تهران , (اخبار رسمی): قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: "مافیای سدسازی" واژه‌ای غیرکارشناسانه و اشتباه است، چون منظور برخی شاید ناپختگی مهندسین و یا انتفاع خاص تلقی شود.

"مافیای سدسازی" اشتباه است

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ستار محمودی" روز پنجشنبه در کارگاه تخصصی «نقش سدها در مدیریت سیلاب» که در محل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد، در خصوص اهمیت سدسازی در کشور اظهار داشت: سدسازی به عنوان یک دانشی است که سال‌ها بر روی آن تلاش شده و هم‌اکنون این صنعت یک سرمایه برای ایران محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: عملکرد سد این است که خشونت‌ها و نوسانات آب و هوایی را در حد زیادی تعدیل و آن را به خوبی کنترل می‌کند و یکی از ویژگی‌های سدسازی در جغرافیای ایران، این است که حلقه مرتبط کننده‌ای برای مدیریت آب در منابع طبیعی است.
وی افزود: دیگر ویژگی‌  سد، مهار آب‌های خروجی است که به راحتی از کشور خارج می‌شوند و سدها برای ذخیره آن نقش حیاتی را در کشور ایفا می‌کنند.
محمودی سدسازی را برای کشور یک برکت دانست و گفت: کشور ما تجربیات خوبی را در زمینه مهندسی سد کسب کرده و هزینه‌های زیاد اجتماعی، اقتصادی و مهندسی صرف دانش آن شده است.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: ما در صنعت سدسازی نیازمند وجوهی هستیم که باید داشته باشیم که من این وجوه را «پیوست‌های محیط زیستی» می‌نامم.
وی با اشاره به حفظ آثار میراث فرهنگی در مخازن سدها یادآور شد: ما باید این میراث گران‌بها را به خوبی حفظ کنیم و نگذاریم آسیبی به آن وارد شود. در این راستا شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در پروژه سد سیمره به خوبی ایفای نقش کرد و آثار باستانی را در مخزن این سد نجات داد.
محمودی با اشاره به سیستم (HSE) در صنعت سدسازی خاطرنشان کرد: بهداشت، ایمنی، امنیت و محیط زیست (HSE) باید در صنعت سدسازی رعایت و اجرا شود.
قائم‌مقام وزیر نیرو در ادامه در خصوص طولانی شدن برخی طرح‌های سدسازی در کشور متذکر شد: دلیل عمده طولانی شدن ساخت برخی پروژه‌های سدسازی، اعتبار است که باید با تلاش و همدلی برای این طرح‌ها، سرمایه گذار مناسبی را جذب کنیم.
وی با بیان اینکه سدسازی در کشور باید به عنوان یک واحد عمرانی شناخته شود، افزود: در پروژه‌های سدسازی، علاوه بر مطالعه، ساخت و بهره‌برداری، باید به موضوع نگهداری از آن بیشتر توجه کرد، چون سرمایه یک کشور هزینه آن شده است.
قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به برخی افراد که می‌گویند "صنعت سدسازی مافیای آب است و به درد کشور نمی‌خورد"، گفت: نقد درباره صنعت سدسازی اشکالی ندارد، اما نقد باید کارشناسی و منصفانه باشد و ضعف و قوتش باهم گفته شود.
وی افزود: «مافیای سدسازی» حرف کاملاً غیرکارشناسی و اشتباهی است، چون منظور برخی شاید ناپختگی مهندسین و یا انتفاع خاص تلقی شود.
محمودی ابراز داشت: امروز صنعت سدسازی هم‌مرز دانش روز دنیا حرکت می‌کند و تجربیات خود یاد می‌دهد، این صنعت هم‌اکنون به مرحله بالنده ای رسیده است.
 قائم‌مقام وزیر نیرو عنوان کرد: امیدوارم صنعت سدسازی با تجربیات خوبی که در اختیار دارد، روز به روز خسارت‌های ناشی از سیل را به حداقل برساند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته