اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687975615

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

قاچاق 90درصدی کشور از مناطق آزاد دروغ است

کد: 1395052687975615

http://goo.gl/PqIZgT

، تبریز , (اخبار رسمی): دبیر شورایعالی مناطق آزادو ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد مدافع مقوله کالای همراه مسافر نیست واتهام یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اینکه 90درصد قاچاق کشور از مناطق آزادانجام می شود دروغ است.

قاچاق 90درصدی کشور از مناطق آزاد دروغ است

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس ، اکبر ترکان در دومین نشست مشترک ائمه جمعه و مدیران مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس گفت: جریانات مخالف دولت همواره تلاش کرده اند تا جلوی تصویب لایحه مناطق آزاد جدید را بگیرند اما نگاه من روشن است و امیدوارم این لایحه در مجلس رای بیاورد. 

ترکان افزود: سئوال اینجاست که چرا دروغ می گویند که 90 درصد قاچاق کشور از مناطق آزاد می آید؟ این در حالیست که از 15 میلیارد دلار حجم قاچاق کشور تنها 400 میلیون دلار به صورت کالای همراه مسافر از طریق مناطق آزاد و آن هم به صورت قانونی و با نظارت نیروی انتظامی و گمرک است و 400 میلیون دلار 90 درصد از 15 میلیارد دلار نمی شود.

وی در ادامه این نشست گفت: می دانیم در کشور 10 برنامه توسعه اجرا شده است 5 برنامه قبل و 5 برنامه بعد از انقلاب. پیش از انقلاب با اجرای اصلاحات ارضی زمین های مالکان بزرگ خریداری شد و این مالکان اولین گروه سرمایه گذاران صنعتی در برنامه صنعتی بین سالهای 1341 تا 1346 شدند.

ترکان افزود: در همین راستا سازمانی بنا نهاده شد تحت عنوان سازمان مدیریت صنعتی و ایجاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از 1346 تا 1351 در کشور در دستور کار قرار گرفت.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب ایران 10 سال برنامه توسعه نداشت و در زمان جنگ برنامه ما بسیج برای دفاع بود و ایران سربلند در برابر همه قدرتها ایستاد.

وی افزود: بعد از جنگ برنامه اول توسعه آغاز شد و تا 5 برنامه ادامه یافت و برنامه پنجم توسعه شش ساله شد. در این برنامه ها مشکلات بسیار سهمگینی پیش روی کشور بوده است و به برخی اهداف از پیش تعیین شده نرسیده ایم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: تحریم ها هنوز بر علیه ایران برچیده نشده ولی ایده ای وجود دارد که می خواهیم چشم انداز ایران 1404 را در مناطق آزاد را پیاده سازی کنیم. و آن قطعات کوچک جغرافیا مناطق آزاد هستند. به طور مثال: ایران 1404 می خواهد در آموزش و پرورش به نقطه ای برسد. بیاییم آن را در مناطق آزاد اجرا کنیم و اگر توانستیم آن را در سرزمین اصلی تعمیم دهیم.
مشاور حسن روحانی در ادامه این نشست از ائمه جمعه مناطق آزاد کشور خواست به این کوشش برای رسیدن به ایران 1404 در مناطق آزاد کمک کنند.

اکبر ترکان اظهار داشت: بدون مشارکت جامعه محلی به توسعه و افق چشم انداز ایران 1404 نخواهیم رسید و اصل برای منطقه آزاد "مردم " است در واقع توسعه در متن مردم اتفاق می افتد.
وی همچنین توجه به الگوی پیشرفت ایرانی ـ اسلامی را خواستار شد و افزود: برای رسیدن به افق ایران 1404 در مناطق آزاد به مشارکت همه نیازمندیم. نیاز داریم که با یکدیگر فکر کنیم، نیاز داریم که با همدیگر حرف بزنیم و زندگی خود را براساس آنچه داریم ادامه بدهیم و بهترش کنیم.

ترکان درباره لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید گفت: 7 لایحه مناطق آزاد جدید به مجلس داده شده است. جریان بسیار گسترده و رسانه ای انجام شده که این لایحه به سرانجام نرسد. در این رابطه دروغ می گویند که به افکار عمومی القاء کنند که مناطق آزاد چیز بدی است و رسانه های مخالف نیز این روند را ادامه می دهند. 

وی درباره واردات کالا از مناطق آزاد گفت: یک دسته از واردات مناطق آزاد که حدود 3 میلیارد دلار است که فقط از مجرای مناطق آزاد عبور می کند. یک دسته از واردات هم مربوط به کالاهایی است که در صنایع مستقر در مناطق آزاد مصرف می شود. 

مشاور رییس جمهور ادامه داد: کالای همراه مسافر همواره مورد انتقاد بوده است . این نوع واردات پیشنهاد دولت نبوده است و مصوبه مجلس پیش است و اگر مجلس دهم اگر این مصوبه را لغو کند من مخالفتی نخواهم داشت. 

ترکان تاکید کرد: من مدافع کالای همراه مسافر نیستم و به منتقدین توصیه می کنم آخرت خود را خراب نکنند و چرا دروغ می گویند که 90 درصد قاچاق کشور از مناطق آزاد می آید؟
مشاور رییس جمهور ادامه داد: بند 11 اقتصاد مقاومتی مبنای حرکت ما در مناطق آزاد است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار