اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060398255615

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

ارزش واردات ارس 93 میلیون دلار است

کد: 1395060398255615

http://goo.gl/KqrOYb

، تبریز , (اخبار رسمی): سهم کل واردات با ارزش 93 میلیون دلاری ارس در برابر میزان قاچاق کل کشور غیر قابل مقایسه و بیان است.

ارزش واردات ارس 93 میلیون دلار است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین گرامیداشت شهدای شهریور 1320، با بیان اینکه کفران نعمت برابر با عذاب الهی است، وی گفت : دروغ و تخریب در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد. در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ادای احترام به شهدای سوم شهریور 1320، هدف غایی شهدا را ایجاد امنیت پایدار، تحقق صداقت و ظلم ستیزی عنوان کرد و گفت: صدق در گفتار در جامعه کم رنگ شده است.

وی افزود: وصیت نامه شهدا سرشار از درس های عبرت آموز برای مسؤلین است و یکی از موضوع های تاکید شده در وصایای شهدا صداقت راستگویی و پرهیز از دروغ و تهمت می باشد.

عرب باغی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تخریب عملکرد مناطق آزاد توسط برخی مسئولین ملی و شهرستانی گفت: هفت استان کشور به دنبال ایجاد منطقه آزاد برای بهره مندی از ظرفیت های این مناطق در عرصه های مختلف اقتصادی هستند درحالیکه برخی افراد با بی اطلاعی از حقایق اقدام به تقابل و تحریف واقعیت ها می کنند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس برای توسعه همه جانبه به انسان های فداکار و صادق نیاز دارد، یکی از سیاست های اصلی این سازمان را ایجاد زیرساخت ها و حمایت از برنامه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: فقط در یک سال گذشته 150 میلیارد ریال برای احداث و بهسازی بنای مساجد، امام زاده ها، حوزه های علمیه و سایر بخش های فرهنگی هزینه شده است.

عرب باغی تاکید کرد که رسانه ملی باید در کنار انتقادهای سازنده در بیان واقعیت های نظام کوتاهی نکند چرا که بیان واقعیت ها کارآمدی نظام را نشان می دهد.

عرب باغی گفت: علیرغم حجمه های غیراصولی موجود امیدواریم طرح توسعه ای امسال منطقه آزاد ارس و  الحاق هادیشهر و مس سونگون به منطقه آزاد ارس انجام پذیرد.

وی ایجاد منطقه آزاد در نخجوان و ارمنستان را رقبای آتی برای ارس عنوان کرد و گفت: به جای سخنان بی پایه و اساس در رسانه ها از قاچاق بیش از 15 میلیارد دلاری کالا در کشور جلوگیری کنید. سهمیه کل واردات با ارزش 93 میلیون دلاری ارس در برابر میزان قاچاق کل کشور غیر قابل مقایسه و بیان است.

وی افزود: 375 واحد تولیدی فعال و درحال احداث در ارس فعالیت دارند و نباید با بی انصافی و ناآگاهی تحولات اتفاق افتاده را نادیده گرفته و تحریف واقعیت ها و تخریب در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد.

عرب باغی گفت: در شرایطی که با مشکلات متعدد و خلاهای قانونی برای بهره مندی از ظرفیت های مناطق آزاد روبرو هستیم، برخی افراد با چشم پوشی از مشکلات بزرگ کشور اقدام به تخریب مناطق آزاد می کنند.

وی گفت: با جبهه گیری برخی مسؤلین در برابر منطقه آزاد ارس و سایر مناطق آزاد، اقداماتی برای لغو مجوز کالای همراه مسافر تعدادی از مناطق آزاد از جمله ارس انجام شده است که در مکاتبه ای با مراجع مربوطه خواستار پاسخگویی به میلیون ها دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های تجاری و بیکاری جوانان در صورت اتخاذ این تصمیم شده ایم.

وی در پایان گفت: امیدوارم آرمان ها و اهداف و ارزش های شهدا و انقلاب جمهوری اسلامی ایران با کلام و رفتار صادقانه بیش از پیش محقق شود.

گفتنی است در این آئین که بمناسبت سالروز شهادت سه سرباز جان بر کف در سوم شهریور ماه سال 1320 برگزار شد، خانواده های شهدا با حضور مسئولین منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا مورد تجلیل قرار گرفته و تمبر یادبود به همین مناسبت رونمایی شد.

همچنین رونمایی از کتاب رمان تا آخرین فشنگ با قلم مهدی شیرزاد که روایتگر رشادت های شهدای شهریور 1320 است در این آئین رونمایی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | شهر و جامعه