اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131825615

فعالیت مناطق آزاد برپایه اقتصادمقاومتی است

کد: 13950629131825615

https://goo.gl/nqCAcu

، تبریز , (اخبار رسمی): نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاخ فاز اول پالایشگاه رهام در ارس گفت: فعالیت مناطق آزاد برپایه سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

فعالیت مناطق آزادبرپایه سیاستهای اقتصادمقاومتی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمد حسن نژاد با بیان این مطلب گفت: مناطق آزاد ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد بدون علم و آگاهی از قوانین و فعالیت های مناطق آزاد این مناطق را به مبدا واردات و قاچاق کالا محکوم می کنند؛ این درحالیست که میزان واردات کالای همراه مسافر تمامی مناطق آزاد 400 میلیون دلار بوده و میزان واردات در کل کشور برابر با 25 میلیارد دلار می باشد که غیرقابل قیاس هستند.

حسن نژاد ضمن تقدیر از حمایت های ویژه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از منطقه آزاد ارس، هجوم برخی افراد به اکبر ترکان و مناطق آزاد را ناشی از حسادت عنوان کرد و گفت: موفقیت مناطق آزاد و تدوین برنامه های اصولی برای این مناطق موجب حسادت شده است.

وی گفت: تضمین امنیت کشور وابسته به آبادانی مرزهاست و این مهم با توجه به موقعیت منحصربفرد ارس برای توسعه فعالیت های اقتصادی و افزایش روابط با کشورهای همسایه، در نقطه صفر مرزی محقق شده است.

وی در پایان با بیان اینکه نباید در برابر نعمت های موجود ناشکری کرد، گفت: بودجه یک ساله تملک دارایی شهرستان جلفا 60 میلیارد ریال است درحالیکه سالانه بیش از 2000 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس در این منطقه سرمایه گذاری شده و به دلیل وجود قوانین و مزیت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش های خصوصی در این منطقه انجام می شود.

گفتنی است، فاز اول پالایشگاه رهام، بدون استفاده از منابع بانکی با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری و ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع قیر امروز صبح با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از مسئولین استانی و نمایندگان مرند و جلفا و ارومیه در مجلس به بهره برداری رسید. همچنین فاز دوم این پروژه که با هدف تولید بنزین، گازوئیل، انواع روغن و پالایش نفت خام با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار بشکه با سرمایه گذاری 450 میلیون دلار اجرا می شود، کلنگ زنی شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار