اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711147025615

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

1190میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان

کد: 13950711147025615

https://goo.gl/3Ykb6n

، تبریز , (اخبار رسمی): رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درگردهمایی شرکت های دانش بنیان که در منطقه آزاد ارس برگزار شد از اعطای 1190 میلیارد تومان تسهیلات مالی به شرکت های دانش بنیان طی دو سال و نیم گذشته خبر داد.

1190میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در این گردهمایی که با حضور 160 شرکت دانش بنیان در ارس برگزار شد، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به چشم انداز ایران برای رسیدن به رشد قابل توجه در حوزه علم و تکنولوژی طی برنامه 20 ساله اظهار کرد: در حال حاضر سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی نیم درصد است که تلاش می کنیم این رقم به 10 درصد افزایش یابد.
بهزاد سلطانی با بیان اینکه اهمیت حضور شرکت های دانش بنیان در فعالیت های اقتصادی در تمام دنیا غیرقابل انکار است افزود: برای رسیدن به این مهم باید ساختارهای متناسب با رشد اقتصادی حاصل از تکنولوژی نوین در کشور را مهیا کنیم.
وی تصریح کرد: طی 15 سال گذشته توسعه فعالیت پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی مدنظر قرار گرفته است که نیازمند شتاب دهنده هایی برای افزایش سرعت رشد این شرکت ها می باشد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل این صندوق و ارائه حمایت های مالی ار فعالیت های شرکت های دانش بنیان را از جمله ساختارهای تامین شده برای رشد اقتصادی مبتنی بر تکنولوژی در کشور دانست و گفت: در دو سال و نیم گذشته دو هزار و 500 طرح به این صندوق ارائه شده، 525 طرح در دست بررسی است و دو هزار مورد تعیین تکلیف شده است.
سلطانی افزود: از بین این دو هزار تا 700 مورد رد شده اند و یک هزار و 300 شرکت دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور حمایت شده اند و مجموعا تاکنون بیش از یک هزار و 190 میلیارد تومان تسهیلات مالی دریافت کرده اند.
این مسئول با بیان اینکه رسیدن به این مهم که شرکت های دانش بنیان که فناوری را تبدیل به ثروت می کنند باید در بین جوانان به فرهنگ تبدیل شود گفت: هم اکنون دو هزار و 701 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت می کنند که که صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از این شرکت ها در نظر دارد برج های فناوری را در سطح شهرها فعال کند.
سلطانی با اشاره به اینکه از این تعداد تنها 500 مورد در پارک ها مستقر هستند، توضیح داد: برای فعالیت و گردهم آمدن چند شرکت در کنار یکدیگر صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات خرید ساختمان و دفاتر کاری را به این شرکت ها اعطا می کند تا با عنوان برج های فناوری در سطح شهرها، فعالیت این شرکت ها به صورت فرهنگی ملموس برای شهروندان به ویژه نسل جوان نهادینه شود.
وی در خصوص شرایط واگذاری برج های فناوری گفت: این برج ها توسط این صندوق و برای شرکت هایی که توان بازپرداخت را دارند خریداری می شوند و 30 درصد هزینه توسط شرکت واریز و مابقی طی 4سال به شرکت اجاره به تملیک به صاحبان شرکت واگذار می شود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه دو هزار و 701 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال هستند گفت: برای حمایت بیشتر از فعالیت این شرکت ها تاکنون 23 صندوق پژوهش و فناوری در استان ها تاسیس شده است که نیاز هست بقیه استان ها نیز نسبت به ایجاد این صندوق ها اقدام نمایند.
سلطانی هدف از تاسیس این صندوق ها را حمایت از شرکت های فناوری عنوان کرد که در پارک های علم و فناوری استان ها فعالیت می کنند و افزود: در بین این پنج استان شرکت کننده در این گردهمایی، استان آذربایجان شرقی با 39 مصوبه و300 میلیارد ریال اعتبار، رتبه پنجم کشور در میزان استفاده از اعبتارات را دارد.
وی افزود: زنجان با 14 مصوبه رتبه 24 کشور، آذربایجان غربی با 7 مصوبه رتبه 25 ، کردستان با 7مصوبه رتبه 27 و اردبیل با 7 مصوبه رتبه 28 کشور را دارد. 
شایان ذکر است در حاشیه این گردهمایی شرکت های فناور و دانش بنیان در محیطی تخصصی در نمایشگاه ویژه به ارائه توانمندی های خود می پردازند.
گفتنی است در این همایش 85 شرکت دانش بنیان و 65 شرکت فناور حضور دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

منطقه آزاد ارس با توانمند سازی و بهره‌گیری از ظرفیت ها، فرصتها و پتانسیل‌های سرزمین اصلی از نقش آفرینان اصلی در شکوفایی و بالندگی کشور در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و دستیابی به تکنولوژی های نوین و احراز جایگاه اول اقتصادی کشور در منطقه، و تعمیق امنیت در مرزها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]