اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157916387

در اصفهان اجرایی می شود

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اول آبان

کد: 13950724157916387

https://goo.gl/N2FiA1

، اصفهان , (اخبار رسمی): دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، طرح"کاهش" از ابتدای آبان ماه سال جاری در اصفهان آغاز و بر اساس آن خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه می شوند.

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اول آبان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان جمشید جمشیدیان افزود: هیأت دولت مصوبه ای را در خردادماه 95 مبنی بر اجرای طرح "کاهش" ارایه کرد که به واسطه آن از ابتدای آبان ماه سال جاری خودروها فاقد معاینه فنی به صورت مکانیزه و اتوماتیک اعمال قانون می شوند و میزان جرایم برای هر بار 50 هزارتومان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: البته پلیس این طرح را در تهران زودتر آغاز کرد تا تراکم در روزهای نزدیک به آبان ماه کاهش پیدا کند و همانگونه که از رسانه ها با خبر شدیم تعداد مراجعات برای معاینه فنی خودرو در تهران 4 برابر قبل از آن رسید.
دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان اضافه کرد: در شهر اصفهان نیز به همین نحو مراجعات افزایش پیدا کرده اما متأسفانه پس از مهلتی که داده شد، باز هم مراجعات کاهش یافت.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه از ابتدای آبان ماه این طرح در اصفهان کلید می خورد، طی این مهلت چند روزه رانندگان خودروهای فاقد معاینه فنی فرصت دارند که به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.
جمشیدیان اظهارکرد: در حال حاضر 9 مرکز و 14 خط مکانیزه معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان فعال و در طول یک شیفت کاری حدود 2500 دستگاه خودرو را سرویس دهی می کنند.
وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه ظرفیت موجود معاینه فنی خودروهای شهر در طول سال نزدیک به 700 هزار دستگاه خودرو است، در سرویس دهی به خودروها هیچ مشکلی نداریم و مازاد بر ظرفیت هم امکان پاسخگویی به مراجعان وجود دارد.
وی اظهار کرد: معاینه فنی خودروها امری مستمر در طول سال است و بنا به تکالیفی که قانونگذار بر عهده واحدهای اجرایی گذاشته، شهرداریها موظف به تأمین امکانات و تجهیزات معاینه فنی هستند.
دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان افزود: این خدمات از سال 79 از سوی شهرداری اصفهان به شهروندان ارائه می شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه