اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951103224826387

تا یکسال آینده محقق می شود

قدم زنان در چهارباغ اصفهان

کد: 13951103224826387

https://goo.gl/srQT1g

، اصفهان , (اخبار رسمی): به گفته مسئولان شهری چهارباغ عباسی تا یکسال آینده به گردشگاه عمومی تبدیل می شود، بر این اساس با اجرای این طرح تردد خودروها ممنوع و درشکه ها به چهارباغ می آیند.

قدم زنان در چهارباغ اصفهان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان، اواخر دهه ۷۰ بود که طرح پیاده رو شدن خیابان چهارباغ عباسی اصفهان مطرح شد و پس از تایید یونسکو برای اجرا به استانداری اصفهان ارسال گردید. خیابان‌هایی مانند چهارباغ آبرو و اعتبار شهر تاریخی اصفهان هستند و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در طول سال ضمن بازدید از اماکن تاریخی اصفهان از این خیابان‌ها عبور کرده و در پیاده رو این خیابان‌ها تردد دارند، از این رو ایمن سازی پیاده‌روها را در خیابان چهارباغ عباسی از جمله شرایط مورد نیاز برای اجرای طرح پیاده‌راه سازی این خیابان به شمار می رود.
تقویت و توسعه خیابان‌های کمکی اطراف چهارباغ عباسی یکی از فاکتورهای مورد نیاز برای پیاده‌رو شدن این خیابان بود که با مدیریت شهرداری اصفهان این مهم محقق شده و اکنون همه شرایط برای پیاده راه شدن چهارباغ عباسی مهیا شده است.
معلم ۳۵ ساله اصفهانی که در حال قدم زدن در خیابان چهارباغ عباسی است، به خبرنگار ایمنا می گوید: در سالهای اخیر، اولویت تردد در خیابان چهارباغ عباسی با خودروها و موتورسیکلت‌ها بوده و عرض پیاده روها برای تردد آسان و ایمن عابران پیاده ناامن شده بود، به همین دلیل به کارگیری اقدامات و راهکارهای مؤثر برای بازیابی هویت از دست رفته پیاده‌روها امری ضروری است.
احمد کجباف اظهارمی کند: با پیاده راه شدن خیابان چهارباغ شاید بتوان امیدوار بود که مردم بتوانند کمی به دور از دود و سروصدای ماشین‌ها، چهارباغ را محل امنی برای تفریح بدانند.
حسین باقری دیگر شهروندی است که با ابراز خرسندی از تصمیم مدیریت شهری اصفهان برای پیاده راه کردن چهارباغ عباسی بیان می کند: همه ما عادت کرده ایم برای مراجعه به نزدیک ترین مکان هم از خودرو استفاده کنیم اما وقتی می خواهیم به مرکز شهر مراجعه کنیم با مشکلات ترافیکی زیادی مواجه می شویم و در نهایت به این نتیجه می رسیم که باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کردیم.
وی که بازنشسته یکی از ادارات دولتی است، ادامه می دهد: حقیقتاً از وقتی میدان امام خمینی(ره) پیاده راه شده و از تردد خودروها جلوگیری می شود، آرامش خاصی در این میدان داریم و با آسودگی خیال به گردش و تفریح می پردازیم.
باقری تاکید می کند: بی شک پیاده راه شدن چهارباغ عباسی نیز به نفع شهر و شهروندان خواهد بود و همه از این طرح خشنود هستند، چه شهروندان و چه کسبه خیابان.
اجرای ۳۳ پروژه در محدوده چهارباغ عباسی
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اما در این خصوص می‌گوید: کلیات طرح پیاده راه سازی چهارباغ عباسی به عنوان یکی از پروژه های دولتخانه صفویه به تصویب رسیده و برای همیشه این محور به عنوان یک معبر گردشگری و یک فضای شهری برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می شود.
حسین جعفری اظهار می کند: تا زمان افتتاح ایستگاه های مترو میدان انقلاب و میدان امام حسین(ع)، باید سنگفرش خیابان چهارباغ عباسی به اتمام برسد که برای اجرای این طرح بیش از ۱۰ هزار مترمربع آسفالت جمع آوری و به سنگفرش تبدیل می شود.
وی خاطر نشان می کند: وسط چهارباغ عباسی حوض ها و آبنماهای قدیمی احداث و محور گردشگری چهارباغ عباسی در چند فاز اجرایی به شکل قدیمی خود احیا می شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه کف سازی چهارباغ عباسی تا ۸ ماه آینده به اتمام برسد، ادامه می دهد: حدود ۳۳ پروژه در محدوده چهارباغ عباسی باید اجرایی شود که بخش زیادی از آن مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است و بدون شک با تحقق این پروژه ها، چهارباغ شرایط گذشته خود را از نظر رونق اقتصادی و آرامش شهروندان باز می یابد.
وی با بیان اینکه چهارباغ عباسی تا یکسال آینده به گردشگاه عمومی تبدیل می شود، تاکید می کند: با اجرای این طرح تردد خودروها ممنوع و درشکه ها به چهارباغ می آیند.
جعفری یادآور می شود: ۴۰۰ سال پیش محور چهارباغ عباسی به عنوان یکی از با ارزش ترین فضاهای شهری در دنیا مطرح بوده است.
هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی شهرداری اصفهان برای اجرای فازهای ۱ تا ۳ بدنه سازی چهارباغ
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه بدنه سازی شرق چهارباغ عباسی نیز اظهار می کند: بدنه سازی شرق چهارباغ از پروژه هایی است که بخشی از فاز اول آن باقی مانده و امیدواریم تا پایان امسال فاز یک به اتمام رسیده و باقیمانده عملیات اجرایی آن آغاز شود.
جعفری تصریح می کند: بدنه سازی چهارباغ در فازهای ۱ ، ۲ و ۳ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرایی داشته و به همین میزان برای تملک آن هزینه شده است.
به گفته وی، در مسیر اجرای طرح بدنه سازی چهارباغ ۴۰۰  مغازه وجود داشته که تاکنون ۲۰۰ مغازه آن خریداری و به تملک شهرداری درآمده و ۲۰۰ مغازه دیگر در فاز ۴ و ۵ باید خریداری و آزادسازی شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز پنجم اجرای این طرح در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته است و در حال تملک مغازه های واقع شده در مسیر هستیم، می گوید: حجم زیادی از فعالیت های پروژه بدنه سازی چهارباغ در فاز ۴ و ۵ است.
وی خاطرنشان می کند: پیش بینی شده که این طرح مهم در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ به اتمام برسد، البته زمان خاص خود را نیاز دارد و به دلیل وجود مباحث تملک نمی توان زمانی را برای اتمام پروژه بدنه سازی چهارباغ مشخص کرد.
پیاده راه کردن چهارباغ چندین پیوست ترافیکی و فرهنگی دارد
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ، پویش مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو موجب شده تا طرح پیاده سازی خیابان چهارباغ عباسی اجرایی شود.
علیرضا صلواتی با بیان اینکه طرح پیاده راه کردن چهارباغ چندین پیوست ترافیکی و فرهنگی دارد، می گوید: در کنار پیوست‌های ترافیکی و فرهنگی که بسیار مهم هستند، پیوست اجتماعی و امنیتی نیز در نظر گرفته شده است تا همه به راحتی بتوانند از این مسیر پیاده بهترین استفاده را ببرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه