اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801165276387

موزه های فرش و هنرهای معاصر مرمت می شود

کد: 13950801165276387

https://goo.gl/BsYK2x

، اصفهان , (اخبار رسمی): مدیرمنطقه 3 شهرداری اصفهان گفت: عملیات مرمت بناهای دولتخانه صفوی با کاربری موزه هنرهای معاصر و حمام صفوی شاهزاده با کاربری موزه فرش اصفهان در دست اجراست.

موزه های فرش و هنرهای معاصر مرمت می شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان ،حسین کارگر با اشاره به اینکه عمارت جبه خانه یکی از بناهای تاریخی دوران صفویه است که در مجاورت چهل ستون بنا شده، اظهار کرد: عمارت جبه خانه در زمان قاجار تبدیل به مخروبه شده بود که توسط مسعود میرزا ظل سلطان حاکم وقت اصفهان مرمت شد و به عنوان مقر حکومتی و منزل مسکونی وی انتخاب شد.
وی با بیان اینکه استحکام بخشی و تزئینات داخلی بناهای دولتخانه صفوی در سال های گذشته اجرا شده است، ادامه داد: اکنون مرمت این بنا با اعتبار 350 میلیون تومان در دست انجام است.
مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حمام صفوی شاهزاده به دستور دختر شاه سلطان حسین ساخته شده بود، ادامه داد: با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان بازبینی و طراحی مجدد تاسیسات الکتریکی – مکانیکی این بنا در حال اجراست.
کارگر در ادامه با بیان اینکه قسمت های مختلف حمام اعم از "سربینه"، "گرم خانه" ، "میان در" و "فضای چال حوض " با زیربنای حدود 800 متر مربع احداث شده است، ادامه داد: آجر فرش بام، نصب کاشی ها ریخته شده، کف فرش و اصلاحات بدنه جزء مواردی است که در آینده نزدیک انجام می شود.
وی گفت: حمام صفوی به دلیل قرارگیری در بازار فرش اصفهان در اختیار موزه فرش قرار گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه