اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167426387

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد

220 نقطه شهر تحت نظارت دوربین های ترافیکی

کد: 13950803167426387

https://goo.gl/P1K42U

، اصفهان , (اخبار رسمی): مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مرکز مدیریت و کنترل ترافیک حدود 220 نقطه شهر را تحت نظارت دارد که این مهم تاثیر مستقیمی بر سلامت تردد شهروندان اصفهانی گذاشته است.

220 نقطه شهر تحت نظارت دوربین های ترافیکی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان ، همایون یزدان پناه در نقش مرکز مدیریت و کنترل ترافیک را ساماندهی ترافیک شهری دانست و اظهارکرد: ساماندهی ترافیک شهری در بهبود شاخص های حمل و نقل شهری موثر است.
وی ادامه داد: شاخص هایی مانند، توریست، صنعت و جمعیت موجب روند رو به رشد استفاده از وسائل حمل و نقل شهری شده است از همین رو برای حل مشکلات ترافیک برنامه ریزی اصولی ، تهیه طرح راهبردی و بکارگیری فن آوری های نوین در سیستم های هوشمندحمل و نقل  شهر اصفهان یک امر ضروری است.
مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان از سال 1372 مرکز مدیریت و کنترل ترافیک را تاسیس کرده است، اضافه کرد: مرکز مدیریت و کنترل ترافیک تسهیل عبور و مرور شهروندان سواره و پیاده در محدوده شهر را در اولویت کار خود قرار داده است.
یزدان پناه اظهار کرد: همچنین نظارت مستمر بر وضعیت لحظه ای ترافیک شهر و تشخیص به موقع وقایع موثر در اختلال تردد و استفاده بهینه از سخت افزارها ( مانند کنترل های هوشمند و بستر ارتباطی بی سیم ) و نرم افزارهای مورد استفاده درمرکز ( مانند نرم افزارجامع کنترل چراغ های راهنمایی ) در راستای کاهش مشکلات تردد و... از دیگر اقدامات سازمان است.
یزدان پناه تاکید کرد: سیستم نظارت تصویری ترافیک برای کنترل وضعیت عبور و مرور در نقاط بحرانی با توجه به رخدادهای متنوع روزانه در شبکه معابر شهری  نقشی اساسی و حیاتی در بهبود و روان سازی جریان ترافیک و تصمیم‌گیری سریع و ایجاد نظم بیشتر، ایفا می کند.
وی بیان کرد: این سیستم با بکارگیری آخرین فناوری ها و استانداردهای روز دنیا ضمن انعطاف پذیری بالا، قابلیت یکپارچگی با دیگر سیستم های نظارت تصویری، امکان استفاده از قابلیت پردازش تصاویرترافیکی و همچنین ضبط و آرشیو مناسب تصاویر را داراست.
 وی با تاکید بر اینکه مرکز مدیریت و کنترل ترافیک در سال 1372، 14 تقاطع شهر اصفهان را تحت نظارت تصویری قرار داده بود، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر این مرکز حدود 220 نقطه شهر را  تحت نظارت دارد که این مهم تاثیر مستقیمی بر سلامت تردد شهروندان اصفهانی گذاشته است.
مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در ابتدا از دوربین هایی که قابلیت چرخش داشته و قادر بود یکی از اضلاع تقاطع را در دید داشته باشد استفاده می شد اما اکنون هر تقاطع با 4 تصویر کنترل می شود که این مهم به نظارت دقیق تر و روان سازی تردد معابر متصل به هر تقاطع کمک شایانی می کند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه