اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171236387

احیای زاینده‌رود پای ثابت مطالبات شهروندان اصفهانی

کد: 13950808171236387

https://goo.gl/a9p0nJ

، اصفهان , (اخبار رسمی): پیگیری احیاء دایمی رودخانه زاینده‌رود و حل مشکلات کشاورزان و معضلات ناشی از حاشیه‌نشینی از مهم‌ترین دغدغه‌های عنوان شده شهروندان در ملاقات مردمی تیم مدیریت شهری در منطقه 15 بود.

احیاء زاینده‌رود پای ثابت مطالبات شهروندان اصفهانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان، دور نخست نهضت پاسخگویی شهرداری در قالب ملاقات مردمی با شهروندان با حضور تیم مدیریت شهری در منطقه 15 به پایان رسید و شهردار و معاونانش در دیداری 9 ساعته میهمان شهروندان این منطقه بودند.
تراکم جمعیتی در منطقه 15 و همچنین استقبال پرشور مردم این منطقه در ملاقات مردمی با مدیران شهرداری اصفهان باعث شد تا تیم مدیریت شهری از ساعت 10:30 صبح در جمع شهروندان و معتمدان محلات این منطقه حضور یافته و گوش شنوای مطالبات و درخواست‌های اهالی این منطقه باشند.
در این ملاقات که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز حضور داشتند، معضلات ایجاد شده ناشی از حاشیه‌نشینی، حضور پررنگ اتباع بیگانه در منطقه، ترافیک بالا و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل، نبود امنیت کافی و عدم حضور مناسب نیروهای انتظامی در محلات متناسب با جمعیت، عدم وجود فضای ورزشی کافی، عدم وجود فضای سبز کافی از جمله مطالبات مردم و معتمدان محلی منطقه 15 شهرداری اصفهان از تیم مدیریت شهری بود و در این میان حل مشکل آب و احیای دائمی زاینده‌رود از مطالبات خاص و متفق‌القول اهالی منطقه 15 بود.

شهرداری به حل معضل زاینده‌رود توجه داشته باشد
اهالی منطقه 15 شهرداری اصفهان با اذعان به اینکه ما می‌دانیم شهرداری در خصوص زاینده‌رود وظیفه‌ای ندارد، اظهار کردند: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد اهالی خوراسگان کشاورز هستند ما از شهردار تقاضا داریم که نسبت به حل این معضل توجه داشته و در راستای حل این مشکل بکوشد.
یکی از معتمدین منطقه 15 در این ملاقات به مشکلات ایجاد شده برای کشاورزان به دنبال خشکی زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: امروز کشاورزانی که دارای چندین هکتار زمین کشاورزی بوده و نان‌آور چندین خانواده بوده‌اند با وانت کرایه‌ای در میدان میوه و تره‌بار، بار جابه‌جا می‌کنند و این به دور از انصاف است و مسئولان باید در این زمینه هر چه زودتر چاره‌ای بیندیشند.
مسئولان باید رو در رو با مردم حرف بزنند
یکی دیگر از اهالی منطقه 15 با اشاره به اینکه چنانچه مسئولان دیگر ادارات و نهادها نیز همانند مسئولان شهرداری رو در روی مردم نشسته و با آنها سخن می‌گفتند مشکلاتی که امروز اتفاق افتاده شکل نمی‌گرفت،‌ ابراز داشت: اینکه مسئولان با مردم رو در رو نشده و حرف آنها را نمی‌شنوند کار خوبی نیست و مشکلات کنونی و بی‌اعتمادی را ایجاد می‌کند.
اما توجه به احیای آثار تاریخی منطقه گورت، احیای نام خوراسگان بر سر درب دانشگاه آزاد و حفظ هویت خوراسگان در دانشگاه آزاد نیز از دیگر موارد عنوان شده در دیدار شهردار اصفهان با معتمدان منطقه 15 بود.
شهرداری در صف نخست پاسخگویی به شهروندان بوده است
مهدی جمالی‌نژاد،‌ شهردار اصفهان نیز در این ملاقات با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر همواره در صف نخست پاسخگویی به شهروندان بوده‌اند، اظهار داشت: از این رو باید توجه داشت که شهرداری‌ها نهادهای مستقل،‌ عمومی و غیردولتی هستند که در همه زمینه‌ها با مردم ارتباط داشته و پیگیر مطالبات آنها هستند.
وی حل مشکل زاینده‌رود را دغدغه همه مسئولان و شهروندان اصفهانی عنوان کرد و ابراز داشت: برای حل این معضل در اصفهان کمیته احیاء دایمی رودخانه زاینده‌رود نیز تشکیل شده است.
شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه همه اقدامات شهرداری اصفهان با استفاده از پژوهش و طرح و برنامه اجرایی می‌شوند، افزود: شهر اصفهان از گذشته‌های دور برنامه‌محور بوده و داشتن برنامه اصفهان+ 22 مصداقی بر این مدعاست.
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه 1400 شهرداری اصفهان بر اساس محورهای زیست‌محیطی و ترافیکی تدوین شده است، تصریح کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که اولویت اول شهرداری و شورای شهر از سال گذشته تاکنون مترو بوده و از این رو پس از سالیان زیاد انتظار، شهروندان اصفهان طعم مترو را چشیده‌اند.
جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به فعالیت 1083 پروژه در حوزه عمرانی شهر اصفهان اضافه کرد: همچنین به اذعان استاندار اصفهان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در این شهر انقلاب کرده و فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش طی سال‌های گذشته در اصفهان بی‌نظیر بوده است.
وی همچنین به اجرای 18 میلیارد تومان آسفالت‌ریزی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: به جرات می‌توان گفت که منطقه 15 یکی از سه منطقه‌ای بوده که طی 2 سال گذشته بیشترین آسفالت را مصرف کرده است.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اجرای عملیات آزادسازی رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در مناطق 12، 14 و 15 شهرداری اصفهان ابراز داشت: با اجرای این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک منطقه کمک کرد.
بسته‌های تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان تکرار نشدنی است
وی در ادامه بسته‌های تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان به ویژه برای بافت فرسوده را تکرار نشدنی دانست و افزود: در این زمینه به دلیل وجود زمین‌ها و املاک قولنامه‌ای و بدون سند در شهر اصفهان امکان صدور پروانه برای زمین‌های قولنامه‌ای نیز فراهم شده است.
جمالی‌نژاد همچنین به آغاز اجرای طرح مطالعاتی ساماندهی برج‌های کبوتر منطقه 15 اشاره کرد و بیان داشت: همچنین پس از ساماندهی ورودی‌های اصفهان در میدان استقلال و اشکاوند ساماندهی ورودی اصفهان در محل کارخانه قند در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی همچنین به ساماندهی پیاده‌روهای منطقه 15 اشاره کرد و افزود: می‌توان گفت اکثر پیاده‌روهای این منطقه ساماندهی شده است.
شهردار اصفهان بهره‌برداری از فرهنگسراهای قصر، شریعتی و گورت را نیز از دیگر پروژه‌های در دستور کار شهرداری در این منطقه اعلام کرد و افزود: این 3 پروژه آماده بهره‌‌برداری است.
جمالی‌نژاد بهره‌برداری از ورزشگاه شهدای پزوه را نیز از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری منطقه 15 عنوان کرد و گفت: مسیر اتوبوس تندرو حدفاصل همدانیان تا ارغوانیه نیز از دیگر پروژه‌های در دستور کار این منطقه است.
مترو خوراسگان 5 سال دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد
علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این ملاقات ساماندهی فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی را بیشترین مطالبه شهروندان منطقه 15 عنوان کرد و ابراز داشت: با الحاق خوراسگان به اصفهان و ایجاد پراکندگی در این منطقه، خدمت‌رسانی دچار مشکل شد و این در حالی است که اکنون سعی شده نیاز عمده منطقه پاسخ داده شود.
وی با بیان اینکه اصلاح هندسی خیابان‌ها و جدول‌گذاری از دیگر مطالبات شهروندان در این منطقه بوده است،‌ تصریح کرد: همچنین روکش آسفالت نیز از دیگر درخواست‌های شهروندان بود که تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی خطوط تندروی اتوبوسرانی خیابان جی می‌توان ارتقاء خوبی را در حوزه حمل و نقل عمومی منطقه داشت و با جوان‌سازی ناوگان نیز می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد سرویس‌دهی بهتر در منطقه بود.
وی با بیان اینکه تا پایان پاییز خط اتوبوس تندروی جی به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: با راه‌اندازی این خط دسترسی مردم منطقه و همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد به مرکز شهر تسهیل می‌شود.
صلواتی با بیان اینکه محور کمربندی منطقه 15 نیز تاکنون 45 درصد آزادسازی داشته است، ابراز داشت: در صورت بهبود اوضاع اقتصادی شهرداری تا پایان سال آزادسازی این کمربندی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح شرق اصفهان نیز مقابل کارخانه قند راه‌اندازی خواهد شد،‌ ادامه داد: رینگ چهارم ترافیکی را در این منطقه خواهیم داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص راه‌اندازی مترو در منطقه 15 نیز گفت: این منطقه ظرفیت راه‌اندازی حمل و نقل ریلی را دارد و با توجه به کاربری‌های جدیدی که برای منطقه از جمله مرکز همایش های بین المللی،‌ شهر رویاها، پارک دلفین‌ها و ... به وجود آمده تحقق این امر ضروری است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری راه‌اندازی خط یک و شروع خط 2 را در دستور کار دارد، اضافه کرد: با توجه به شرایط مالی شهرداری، تا 5 سال آینده امکان راه‌اندازی مترو در منطقه 15 وجود ندارد.
صلواتی اضافه کرد: در حال حاضر سامانه اتوبوس‌های تندرو در برنامه کوتاه‌مدت در دستور کار است و در آینده خطوط ریلی در دستور کار قرار می‌گیرد.

لزوم ارائه خدمات زیرساختی در محلات منطقه 15
ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه منطقه 15 جزء مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان است، اظهار داشت: محله‌های منفصل و نبود دسترسی‌های لازم به این محلات از مشکلات اصلی منطقه 15 است.
وی با بیان اینکه آسفالت محلات نیز در منطقه 15 دچار مشکل است، افزود: دلیل اصلی این مشکل عدم ارائه خدماتی مانند فاضلاب و آب و برق به این محلات است و چون هزینه‌های آسفالت‌ریزی بالاست ما به دنبال ارائه دیگر خدمات و پس از آن آسفالت هستیم.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین درخواست آسفالت حیاط مدارس نیز از دیگر مطالبات این منطقه بوده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 8 میلیارد تومان پروژه آسفالت‌ریزی برای منطقه 15 در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تاکنون 60 درصد از این پروژه اجرایی شده و مابقی نیز تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
مظفر خیابان‌سازی حاشیه خیابان گورت را نیز از دیگر اقدامات شهرداری در منطقه 15 عنوان کرد و گفت: این خیابان آرزوی چندین ساله اهالی این منطقه بود که محقق شد.
صدور پروانه ساختمان برای زمین‌های قولنامه‌ای داخل محدوده شهری
سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این ملاقات مشکلات اراضی کشاورزی و ساخت و ساز خلاف را از مشکلات عمده منطقه 15 عنوان کرد و گفت: این منطقه از مناطق حاشیه‌نشین است و درخواست اضافه طبقه و تفکیک‌های زیر حد نصاب را داشتند.
وی ابراز داشت: تا جایی که امکان‌پذیر بود برای حل مشکلات شهروندان اقدام کردیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پروانه ساختمان برای زمین‌های قولنامه عادی صادر می‌شود، تصریح کرد: چنانچه زمین خارج از حریم شهر اصفهان باشد این امکان وجود ندارد.
زمین برای اجرای طرح‌های فرهنگی و فضای سبز در منطقه 15 کم است
احمدرضا مصور، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این ملاقات با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه 15 به لحاظ اینکه منطقه الحاقی است متناسب با جمعیت فعلی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای سبز این منطقه 5.8 درصد است و این در حالی است که باید 17 متر باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه در منطقه 15 زمین‌های کشاورزی بعضا خارج از حریم هستند و امکان استفاده از آنها برای فضای سبز وجود ندارد، افزود: همچنین خرید زمین در این منطقه بالاست و زمین مناسبی برای راه‌اندازی فضای سبز نداریم.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه یک سمت خوراسگان خارج از اصفهان است و با مشکلات گرد و غبار روبه‌رو هستند، افزود: این معضل نیز شهروندان این منطقه را دچار مشکلات زیادی کرده است.
وی با بیان اینکه مردم محلات مختلف منطقه 15 هر کدام با فرهنگ متفاوت مطالبات جداگانه‌ای دارند، اضافه کرد: این در حالی است که توجه ویژه‌ای به این منطقه نشده و در برخی از محلات با مشکلات کمبود زیرساخت‌هایی همچون آب و فاضلاب و برق مواجه هستیم.
مصور بالا بودن تراکم جمعیت در منطقه 15 را نیز یکی دیگر از دلایل پایین بودن سرانه‌ها عنوان کرد و گفت: این تراکم با زیرساخت‌ها تناسبی ندارد.

70 درصد از معابر منطقه 15 آسفالت شده است
رضا مختاری، مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد از معابر این منطقه آسفالت شده است، اظهار داشت: در آینده نیز آسفالت محور جی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی همچنین به نهضت پیاده‌روسازی اشاره کرد و گفت: پیاده‌روهای این منطقه برای تردد معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شده است.
مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان با بیان اینکه 2 پل بتنی در بلوار آب و بلوار مالک اشتر در منطقه 15 در حال اجرا است، افزود: این 2 پروژه 60 درصد رشد فیزیکی داشته است.
وی همچین به بهره‌برداری از منبع آب یک‌هزار متر مکعبی شهرک الهیه اشاره کرد و بیان داشت: این منبع 50 درصد پیشرفت داشته و قرار است آب مورد نیاز فضای سبز منطقه را تامین کند.
مختاری در ادامه با اشاره به استقبال خوب شهروندان منطقه 15 از بسته‌های تشویقی ساخت و ساز شهرداری نیز گفت: استقبال از این طرح خوب بوده و ما نیز سعی داشته‌ایم نوبت بازدید را بسیار کوتاه و ارائه خدمات را تسریع کنیم.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه