اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171246387

دبیر ستاد معاینه فنی خودرو اصفهان:

معافیت معاینه فنی خودرو به 2 سال کاهش می یابد

کد: 13950808171246387

https://goo.gl/3EtpNU

، اصفهان , (اخبار رسمی): دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: اگر بر اساس لایحه هوای پاک، معافیت معاینه فنی خودورها از 5 سال به 2 سال کاهش پیدا کند، آلودگی هوای شهر کاهش می یابد.

معافیت معاینه فنی خودرو به 2 سال کاهش می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان، جمشید جمشیدیان» اظهار کرد: در حال حاضر معافیت معاینه فنی برای خودروهایی که به تازگی از خط تولید کارخانه خارج می شوند 5 ساله است.
وی ادامه داد: بر اساس لایحه ای که به تازگی تحت عنوان «هوای پاک» به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و کلیات آن نیز به تصویب رسید این معافیت از 5 به 2 سال کاهش خواهد یافت.
دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر این لایحه به تصویب برسد تأثیر چشمگیری در کاهش آلودگی هوا دارد.
وی افزود: پدیده اینورژن یک پدیده طبیعی است که در محدوده استان اصفهان، 270 روز از سال را با آن مواجه هستیم که به علت تغییرات دمایی رخ می دهد.
جمشیدیان خاطر نشان کرد:‌ در پدیده اینورژن هوای سرد به لایه های بالایی می رود و هوای گرم در حوالی نزدیک زمین باقی می ماند.
وی ادامه داد: این مسأله مثل ایجاد یک فضای چتر مانند بر روی شهر است که اجازه صعود هوا را نمی دهد و از آنجایی که جریان های هوایی از پایین به بالا می رود باعث می شود که آلاینده های تولید شده در سطح پایین باقی بماند.
دبیر ستاد معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان در پایان عنوان کرد:‌ بر همین اساس هرچه خودروها کمتر معاینه فنی شوند، میزان آلایندگی هوا افزایش می یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه