اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200106387

موتوربرقی تمام ایرانی جایگزینی مناسب برای موتورسیکلت های بنزینی است

رونمایی از اولین موتوربرقی تمام ایرانی در اصفهان

کد: 13950923200106387

https://goo.gl/SsY4SM

، اصفهان , (اخبار رسمی): اولین موتورهای برقی با قدرت و سرعت شارژ مناسب، طراحی بدنه زیبا و فاصله پیمایش مناسب هم اکنون در اختیار شهرداری اصفهان قرار گرفته است و در روز 23 آذرماه سال جاری در اولین دوره از سلسله نمایشگاهها و جشنواره های «باور» از آن رونمایی می شود.

رونمایی از اولین موتوربرقی تمام ایرانی در اصفهان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری اصفهان ، یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در شهرها تردد موتورسیکلت‌های بنزینی است به طوری که هر دستگاه آن در برخی موارد تا 6 برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می کند.
واردات موتورسیکلت در ایران بصورت انبوه به اواخر دهه 20 شمسی برمی گردد. با توجه به کاربری های خاص موتورسیکلت، نیاز به این وسیله نقلیه و ملاحظات شهری به تدریج در اواخر دهه 40 شمسی سر و کله موتورسیکلت های ژاپنی که اولین آنها یاماها بود در بازار موتورسیکلت ایران پیدا شد.
موتورسیکلت های بنزینی به واسطه نوع ساخت و اندازه خود، از قدرت مانور منحصر به فردی در برابر خودروها برخوردار است. به طوری که قادر است از کوچک ترین فضاهای موجود، راه خود را یافته و ادامه مسیر دهد. به طور حتم همه ما هنگام عبور از عرض یک خیابان و یا حتی در پیاده رو ها حداقل یک بار شاهد دود عظیمی که همراه با صدای نابه هنجار از این وسیله نقلیه دوچرخه خارج شده، بوده ایم.
موتورسیکلت های انژکتوری جایگزین موتورسیکلت های فعلی شود
به گفته جمشید جمشیدیان، دبیر ستاد معاینه فنی شهرداری اصفهان تولید موتورسیکلت های کاربراتوری 2 زمانه از سال 82 متوقف شده و تولید موتور سیکلت های 4 زمانه نیز از اردیبهشت امسال متوقف و شماره گذاری آنها از شهریورماه ممنوع شد.
وی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت های 4 زمانه انژکتوری باید جایگزین موتورسیکلت های فعلی شود، می گوید: یک موتورسیکلت کاربراتوری، 8 برابر یک خودرو مشابه خود و 3 برابر خودروهایی با پایه سوخت یورو 2، تولید آلودگی می کنند که عمده آلاینده های آن ذرات معلق است.
در راستای حل این معضل علاوه بر فرهنگسازی نیازمند استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا و جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های بنزینی به منظور تحقق محیط زیست سبز و ارتقاء کیفیت هوای شهر اصفهان هستیم.
خاستگاه اصلی این مرکب‌های الکتریکی، شرق آسیاست. کشور چین در فروش اسکوترهای الکترونیک در دنیا پیشتاز است، 9.4 میلیون از 12 میلیون کل فروش جهانی سال گذشته متعلق به این کشور بوده است. کشورهای آسیایی مانند هند و تایوان نیز در حال گسترش استفاده از خودروهای برقی هستند. در زمستان سال گذشته دولت هند اعلام کرد قصد دارد به خودروهای برقی و هیبریدی کمک مالی اختصاص دهد. طبق هدف‌گذاری این کشور در آینده‌ای نزدیک، حدود هفت میلیون وسیله نقلیه برقی در خیابان‌های هند رفت‌ و‌ آمد خواهند کرد.
مذاکرات گسترده با شرکت های داخلی برای بومی سازی فناوری های روز دنیا
محمدرضا نیلفروشان، رییس مرکز فناوری های نوین شهری شهرداری اصفهان معتقد است: «این موتورها قابلیت طی مسافت 70 کیلومتر با شارژ کامل را دارند و سیستم انتقال قدرت در این گونه موتورها به نحوی است که بدون هیچ گونه دنده یا کلاچ از طریق زنجیر، رانندگی راحتی را برای راکب به ارمغان می آورد.»
موتورسیکلت‌های برقی و اسکوترها برق مورد نیاز خود را از باتری‌های قابل شارژ می‌گیرند که توان حرکت یک یا چند موتور را دارند. امروزه بیشتر موتورسیکلت‌های برقی از باتری‌های لیتیوم‌یونی قابل شارژ استفاده می‌کنند، البته بعضی از مدل‌های قدیمی از باتری‌های نیکل متال هیدرید استفاده می‌کردند.
رییس مرکز فناوری های نوین شهری شهرداری اصفهان از مذاکرات گسترده با شرکت های داخلی برای بومی سازی فناوری های روز دنیا در زمینه موتورهای برقی شارژی خبر می دهد و عنوان می کند: « اولین موتورهای برقی با قدرت و سرعت شارژ مناسب، طراحی بدنه زیبا و فاصله پیمایش مناسب هم اکنون در اختیار شهرداری اصفهان قرار گرفته است و در روز 23 آذرماه سال جاری در اولین دوره از سلسله نمایشگاهها و جشنواره های «باور» از آن رونمایی می شود.»
او ادامه می دهد: « با توجه به موقعیت شهر اصفهان، امکان‌سنجی اجرای این طرح در شهر انجام گرفته و امیدواریم با تجاری سازی و تولید انبوه موتورها و ماشین های برقی در آینده شاهد ورود و جایگزینی موتورهای جدید با نمونه‌های قبلی بوده و با حفظ محیط زیست شهری شاهد تحقق شهری فعال و پویا با شهروندان سالم باشیم.»/
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اصفهان

استان اصفهان با مساحت 1070443 کیلومتر مربع، حدود 25/6 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است. این استان بین 30 درجه و 42 دقیقه تا 34 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و 49 درجه و 36 دقیقه تا 55 درجه و 32 دقیقه طول شرقی در ایران مرکزی قرار دارد، در حالی که شهر اصفهان با طول جغرافیایی 51 درجه و 39 دقیقه و 40 ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی 32 درجه و 38 دقیقه و 30 ثانیه شمالی بعد از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران است. استان اصفهان با استانهای دهگانه همسایگی دارد، از شمال به استانهای مرکزی و سمنان، از جنوب به استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد از مشرق با استانهای یزد و خراسان و از مغرب به استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری و لرستان محدود می‌شود از نظر وسعت، استان اصفهان بعد از استانهای خراسان، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس حائز مقام پنجم است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه